تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۶۱۸۸۰
نشست تخصصی مدیران واحدهای فناور کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد

فناور کهگیلویه و بویراحمدی: ۳۰ ماه به دنبال یک مجوز بودم که پس از کاغذ بازی‌های بسیار دست‌ آخر آن را اخذ کردم / رئیس پارک علم و فناوری: برخی مسوولان آشنایی چندانی با فعالیت‌های فناورانه نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است

۴
۰
فناور کهگیلویه و بویراحمدی: ۳۰ ماه به دنبال یک مجوز بودم که پس از کاغذ بازی‌های بسیار  دست‌ آخر آن را اخذ کردم / رئیس پارک علم و فناوری: برخی مسوولان آشنایی چندانی با فعالیت‌های فناورانه نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است
کبنا ؛نشست تخصصی و یک روزه مدیران واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف رشد و شکوفایی واحد‌های فناور استان برگزار شد و فناوران به گفت و گو پرداخته و حرف‌های بی‌پرده اما در فضایی صمیمی بیان کردند.
به گزارش کبنا، تولید علم وقتی در سطح جامعه اثر بخش است که به نوآوری و فناوری تبدیل شود و به صورت مقاله باقی نماند البته در این راه فناوران و نوآوران با چالش‌های زیادی مواجهند.
با خط‌مشی‌ها و رسالت متولیان بخش فناوری و نوآوری و مشخصاً معاونت علمی رئیس جمهور و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، در آینده نزدیک وضعیت نوآوری و فناوری کشور و به تبع آن در استان‌ها بهتر خواهد شد.
در گردهمایی امروز نبود بازارچه فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان، گلایه از وضعیت پرداخت تسهیلات، طولانی شدن صدور مجوز‌ها، حمایت مادی و معنوی و غیره از جمله درخواست‌های مدعوین بود.
محمود احمدی یکی از فناوران در نشست امروز گفت: ۳۰ ماه به دنبال یک مجوز بوده است تا توانسته پس از کاغذ بازی‌های بسیار آخر مجوز مورد نظر را در استان اخذ کند.
وی افزود: اگر بر سر راه یک فناور گره ایجاد شود ناامید می‌شود و‌ایده‌های نابی که قرار است روزی به محصول تبدیل شوند به خاطره‌ها سپرده خواهند شد.
این فناور ادامه داد: اکثر ما فناوران به حمایت مادی نیاز داریم و در خصوص تسهیلات با مشکل مواجه هستیم که می‌طلبد مدت بازپرداخت وام‌ها افزایش یابد.
مردانی یکی دیگر از فناوران گفت: در استان باید نمایشگاه‌های مختلف برای عرضه محصولات داخلی شرکت‌های دانش بنیان برپا شود تا بتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: می‌طلبد بیمه تکمیلی برای افرادی که در این واحد‌های فناور مشغول به کار هستند لحاظ شود و این مهم نیاز به پیگیری دارد.
این فناور ابراز کرد: باید از شرکت‌ها در مناقصات دولتی حمایت شود و از ظرفیت خانه‌های خلاق استفاده شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه آئین‌نامه و قوانین دارد اما هیچ در بسته‌ای ندارد و بر روی همه شرکت‌های فناور باز است.

محسن فرزین افزود: کشور ایران در تولید علم، مقاله و کتاب وضعیت بسیار خوبی در سطح جهان دارد و در ۱۲ سال گذشته رتبه خیلی خوبی داشته و همیشه جایگاه ایران زیر رتبه ۲۰ بوده است.
وی تأکید کرد: علی‌رغم پیشرفت در حوزه نوآوری که از جایگاه ۱۲۰ به ۵۳ ارتقا پیدا کردیم متأسفانه نوآوری‌های ما با تولید علم فاصله زیادی دارد که این فاصله نشان می‌دهد در نوآوری و تبدیل علم به محصول یا خدمت موانعی وجود دارد که باید رفع شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فناوران و نوآوران علم و دانش را با نوآوری پیوند می‌دهند، تمام تلاش این است که نوآوری و فعالیت‌های فناورانه دارای خروجی باشد.
فرزین ابراز کرد: کمال شرکت‌های فناورانه این است که محصولات و خدمات آن‌ها را مردم لمس کنند و مورد استفاده قرار دهند و هر چقدر این شرکت‌ها به این سمت حرکت کنند، حمایت بیشتر می‌شوند.
وی گفت: افرادی که در حوزه فناوری حضور دارند، بیش از سایرین فعال هستند و شجاعت دارند و بنابراین کار در پارک علم و فناوری سخت است و نیاز به پشتکار دارد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش رو واحدهای فناور اشاره و بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه بودجه افتاده اما باز هم دست مان بسته است. برخی از کسانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت داشتند، آشنایی چندانی با وظایف و رسالت پارک و اهمیت فعالیت‌های فناوری نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است.
وی افزود: پارک علم و فناوری اکنون در تمام جلسات و حوزه‌ها یک دستگاه اثرگذار است و به دلیل وجود واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان جسارت ما هم بیشتر است.
فرزین تأکید کرد: طرح تانا، طرح بسیار خوبی است و به زودی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت لوگو برای محصولات واحد‌های فناور، افزود: واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان باید دارای لوگو و پرچم باشند تا در محافل، جلسات و نمایشگاه‌ها با برند و هویت خودشان حضور پیدا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه مرکز رشد واحد‌های فناور در شهر‌های گچساران، یاسوج و دهدشت وجود دارد که مرکز رشد دهدشت مجوز ندارد و به شدت دنبال صدور مجوز هستیم.
وی تصریح کرد: مرکز رشد دهدشت در آستانه تعطیلی قرار دارد که‌امیدواریم مشکلات مرکز رشد این شهر مرتفع شود البته یکی از‌امید‌های ما برای فعال کردن مرکز رشد دهدشت وجود شرکت‌های قوی و توانمند در این منطقه است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز رشد یاسوج ساختمان ندارد و در پارک مستقر است و تنها مرکز رشدی که مجوز قطعی دارد، یاسوج است.
فرزین تأکید کرد: مرکز رشد شهرستان گچساران وضعیت بهتری دارد و ساختمان خوبی هم در اختیار این مرکز قرار دارد.
وی از افتتاح مرکز کارآفرینی رشد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: این مرکز در آستانه افتتاح قرار دارد که از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و یا به اصطلاح شرکت‌های (R&D) می‌خواهیم برای استقرار در این مرکز درخواست‌های خودشان را ارائه دهند.
تعداد شرکت‌ها و واحد‌های فناور این استان ۵۰ مورد بود که با تلاش‌های انجام گرفته به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته و بسیاری از اعضای جدید، دارای کیفیت ویژه‌ای در نوآوری و تولید به شمارمی روند.
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره در یک سال و نیم اخیر، از ۹ شرکت به ۱۴ شرکت افزایش داشته و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش‌بنیانی در پارک، تعداد ۳۵ شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرزین عزیز
به امید خدا گام های موثر شما در جهت تولید وایجاد اشتغال در استان به فرزندان استان در اینده نزدیک کمک خواهد کرد به خاطر چنین روزی دست از تلاش بر ندار
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرزین عزیز
به امید خدا گام های موثر شما در جهت تولید وایجاد اشتغال در استان به فرزندان استان در اینده نزدیک کمک خواهد کرد به خاطر چنین روزی دست از تلاش بر ندار
Iran, Islamic Republic of
مشکل این استان این هست که مدیران میانی آنقدر پروژه را در سازمانها معطل می گذارند که خود پروژه میشود ابر مشکل ،به عنوان نمونه درسال 80درمنطقه محمود آباد زمینهای زیر دیوار منابع طبیعی از طریق تعاونی ها قطعه بندی شد ،اگردر سالهای گذشته مجوزات ساخت داده می شد امروز این مشکلات اجاره خونه بالا را تو شهر یاسوج نداشتیم ،متاسفانه به دلیل منافع پنهان شخصی بعضی ها،یا به دلایل عشیره ای،یا باند بازی ،پروسه 20ساله میشود این زمین ها 1000قطعه هست با شهرک صدرا شروع شد آن کجا این کجا.التماس تفکر.
Iran, Islamic Republic of
فقط در یک کلام خدا لعنتت کنه
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1