کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست تخصصی مدیران واحدهای فناور کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد

فناور کهگیلویه و بویراحمدی: ۳۰ ماه به دنبال یک مجوز بودم که پس از کاغذ بازی‌های بسیار دست‌ آخر آن را اخذ کردم / رئیس پارک علم و فناوری: برخی مسوولان آشنایی چندانی با فعالیت‌های فناورانه نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است

13 ارديبهشت 1402 ساعت 17:57

نشست تخصصی و یک روزه مدیران واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف رشد و شکوفایی واحد‌های فناور استان برگزار شد و فناوران به گفت و گو پرداخته و حرف‌های بی‌پرده اما در فضایی صمیمی بیان کردند.


نشست تخصصی و یک روزه مدیران واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف رشد و شکوفایی واحد‌های فناور استان برگزار شد و فناوران به گفت و گو پرداخته و حرف‌های بی‌پرده اما در فضایی صمیمی بیان کردند.
به گزارش کبنا، تولید علم وقتی در سطح جامعه اثر بخش است که به نوآوری و فناوری تبدیل شود و به صورت مقاله باقی نماند البته در این راه فناوران و نوآوران با چالش‌های زیادی مواجهند.
با خط‌مشی‌ها و رسالت متولیان بخش فناوری و نوآوری و مشخصاً معاونت علمی رئیس جمهور و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، در آینده نزدیک وضعیت نوآوری و فناوری کشور و به تبع آن در استان‌ها بهتر خواهد شد.
در گردهمایی امروز نبود بازارچه فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان، گلایه از وضعیت پرداخت تسهیلات، طولانی شدن صدور مجوز‌ها، حمایت مادی و معنوی و غیره از جمله درخواست‌های مدعوین بود.
محمود احمدی یکی از فناوران در نشست امروز گفت: ۳۰ ماه به دنبال یک مجوز بوده است تا توانسته پس از کاغذ بازی‌های بسیار آخر مجوز مورد نظر را در استان اخذ کند.
وی افزود: اگر بر سر راه یک فناور گره ایجاد شود ناامید می‌شود و‌ایده‌های نابی که قرار است روزی به محصول تبدیل شوند به خاطره‌ها سپرده خواهند شد.
این فناور ادامه داد: اکثر ما فناوران به حمایت مادی نیاز داریم و در خصوص تسهیلات با مشکل مواجه هستیم که می‌طلبد مدت بازپرداخت وام‌ها افزایش یابد.
مردانی یکی دیگر از فناوران گفت: در استان باید نمایشگاه‌های مختلف برای عرضه محصولات داخلی شرکت‌های دانش بنیان برپا شود تا بتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: می‌طلبد بیمه تکمیلی برای افرادی که در این واحد‌های فناور مشغول به کار هستند لحاظ شود و این مهم نیاز به پیگیری دارد.
این فناور ابراز کرد: باید از شرکت‌ها در مناقصات دولتی حمایت شود و از ظرفیت خانه‌های خلاق استفاده شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه آئین‌نامه و قوانین دارد اما هیچ در بسته‌ای ندارد و بر روی همه شرکت‌های فناور باز است.

محسن فرزین افزود: کشور ایران در تولید علم، مقاله و کتاب وضعیت بسیار خوبی در سطح جهان دارد و در ۱۲ سال گذشته رتبه خیلی خوبی داشته و همیشه جایگاه ایران زیر رتبه ۲۰ بوده است.
وی تأکید کرد: علی‌رغم پیشرفت در حوزه نوآوری که از جایگاه ۱۲۰ به ۵۳ ارتقا پیدا کردیم متأسفانه نوآوری‌های ما با تولید علم فاصله زیادی دارد که این فاصله نشان می‌دهد در نوآوری و تبدیل علم به محصول یا خدمت موانعی وجود دارد که باید رفع شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فناوران و نوآوران علم و دانش را با نوآوری پیوند می‌دهند، تمام تلاش این است که نوآوری و فعالیت‌های فناورانه دارای خروجی باشد.
فرزین ابراز کرد: کمال شرکت‌های فناورانه این است که محصولات و خدمات آن‌ها را مردم لمس کنند و مورد استفاده قرار دهند و هر چقدر این شرکت‌ها به این سمت حرکت کنند، حمایت بیشتر می‌شوند.
وی گفت: افرادی که در حوزه فناوری حضور دارند، بیش از سایرین فعال هستند و شجاعت دارند و بنابراین کار در پارک علم و فناوری سخت است و نیاز به پشتکار دارد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش رو واحدهای فناور اشاره و بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه بودجه افتاده اما باز هم دست مان بسته است. برخی از کسانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت داشتند، آشنایی چندانی با وظایف و رسالت پارک و اهمیت فعالیت‌های فناوری نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است.
وی افزود: پارک علم و فناوری اکنون در تمام جلسات و حوزه‌ها یک دستگاه اثرگذار است و به دلیل وجود واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان جسارت ما هم بیشتر است.
فرزین تأکید کرد: طرح تانا، طرح بسیار خوبی است و به زودی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت لوگو برای محصولات واحد‌های فناور، افزود: واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان باید دارای لوگو و پرچم باشند تا در محافل، جلسات و نمایشگاه‌ها با برند و هویت خودشان حضور پیدا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه مرکز رشد واحد‌های فناور در شهر‌های گچساران، یاسوج و دهدشت وجود دارد که مرکز رشد دهدشت مجوز ندارد و به شدت دنبال صدور مجوز هستیم.
وی تصریح کرد: مرکز رشد دهدشت در آستانه تعطیلی قرار دارد که‌امیدواریم مشکلات مرکز رشد این شهر مرتفع شود البته یکی از‌امید‌های ما برای فعال کردن مرکز رشد دهدشت وجود شرکت‌های قوی و توانمند در این منطقه است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز رشد یاسوج ساختمان ندارد و در پارک مستقر است و تنها مرکز رشدی که مجوز قطعی دارد، یاسوج است.
فرزین تأکید کرد: مرکز رشد شهرستان گچساران وضعیت بهتری دارد و ساختمان خوبی هم در اختیار این مرکز قرار دارد.
وی از افتتاح مرکز کارآفرینی رشد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: این مرکز در آستانه افتتاح قرار دارد که از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و یا به اصطلاح شرکت‌های (R&D) می‌خواهیم برای استقرار در این مرکز درخواست‌های خودشان را ارائه دهند.
تعداد شرکت‌ها و واحد‌های فناور این استان ۵۰ مورد بود که با تلاش‌های انجام گرفته به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته و بسیاری از اعضای جدید، دارای کیفیت ویژه‌ای در نوآوری و تولید به شمارمی روند.
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره در یک سال و نیم اخیر، از ۹ شرکت به ۱۴ شرکت افزایش داشته و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش‌بنیانی در پارک، تعداد ۳۵ شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هستند.


کد مطلب: 461880

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/461880/فناور-کهگیلویه-بویراحمدی-۳۰-ماه-دنبال-یک-مجوز-بودم-کاغذ-بازی-های-بسیار-دست-آخر-اخذ-کردم-رئیس-پارک-علم-فناوری-برخی-مسوولان-آشنایی-چندانی-فعالیت-های-فناورانه-نداشتند-اما-الان-شرایط-بهتر-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1