تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۶۲۸۴۰
رئیس پارک علم و فناوری استان :

افتتاح مرکز نوآوری آزادگان یاسوج دستاورد مهم پارک کهگیلویه و بویراحمد / افزایش 130درصدی واحدهای فناور استان

۱
۰
افتتاح مرکز نوآوری آزادگان یاسوج دستاورد مهم پارک کهگیلویه و بویراحمد / افزایش 130درصدی واحدهای فناور استان
کبنا ؛
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت و نقش مهم پارک های علم و فناوری در توسعه استان ها و هویت بخشیدن به مولفه های اقتصادی توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به گسترش زیر‌ساخت های اقتصاد دانش بنیان، وظیفه سنگینی به پارک های علم و فناوری محول شده است.
به گزارش کبنا نیوز، محسن فرزین در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز، رسالت اصلی پارک علم و فناوری را ایجاد بستری برای شکوفایی، شناسایی و پرورش استعدادهای ناب و خلاق در استان و در کشور دانست و افزود: از ابتدای حضور در پارک علم و فناوری با روحیه جهادی کار را شروع کرده ایم که نام جهاد فناوری را روی آن گذاشته ایم.
فرزین در ادامه به اهم تغییرات صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم در راستای بالفعل نمودن ظرفیت های پارک علم و فناوری، بازآرایی، ارتقا و توسعه ساختار سازمانی بوده که در این راستا کارهای نوینی صورت گرفته است.
ایجاد معاونت پشتیبانی و توسعه و دفتر امور حقوقی و قراردادها
رئیس پارک علم و فناوری استان ایجاد معاونت پشتیبانی و توسعه و دفتر امور حقوقی و قراردادها را از جمله تغییرات جدید در ساختار سازمانی عنوان کرد و گفت: ایجاد دفتر استانداردسازی، راه اندازی امور رویدادها، آموزش و ترویج، فعال­سازی دفتر مالکیت فکری و ثبت اختراع، ایجاد دفتر فناوری شاهد و ایثارگر و جذب دفاتر کارگزار خدمات تخصصی در دستور کار قرار گرفت.
فرزین در ادامه به بهبود و ارتقاء فرایند های پذیرش و حمایت در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب آیین ­نامه ارزیابی واحدها و  شرکت­های فناور و دانش­ بنیان (در چهار سطح پیش ­رشد، رشد، پارکی و کارگزاران خدمات تخصصی)  و حتی  بازنگری، ارتقاء کیفی و تسریع در فرآیندهای پذیرش، هدایت، حمایت و نظارت  از جمله برنامه های مدیریت جدید در سال گذشته بوده است.
افزایش 130درصدی واحدهای فناور استان
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در این زمینه با برنامه ریزی های مدون و منظم خوشبختانه توانستیم  واحدهای فناور را از 50 به 115 واحد برسانیم که رشدی 130درصدی را نشان می‌دهد.
وی به رشد شرکت های خلاق از 2 به 3 شرکت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه افزایش تعداد شرکت­های دانش ­بنیان از 9 به 15 شرکت از جمله برنامه های منظم در راستای کیفی سازی بوده که رشد 80درصدی این شرکت ها را نشان می‌دهد.
فرزین در ادامه به رشد چشمگیر آمار و اشتغال درآمدزایی واحدها در سال گذشته گریزی زد و افزود: افزایش میزان درآمدزایی و فروش در شرکت­های فناور و دانش ­بنیان با توجه به پذیرش شرکت های جدید از حدود 17 میلیارد تومان به بیش از 500 میلیارد تومان رسید.
افزایش 5 برابری اشتغال زایی در واحدهای فناور و دانش بنیان
وی به افزایش میزان اشتغال فناوران نیز اشاره کرد و بیان داشت: افزایش میزان اشتغال در شرکت ­های فناور و دانش ­بنیان از حدود 300 نفر به بیش از 1500 نفر نیز از جمله اتفاقات مثبت در سال گذشته بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به استقرار کارگزاران خدماتی و شتاب دهنده تخصصی برای اولین بار در پارک اشاره کرد و گفت: جذب و استقرار 9 شرکت کارگزاری خدمات تخصصی در زمینه­ های مختلف در این پارک در حالی صورت پذیرفت که پیش از این هیچ­ گونه کارگزاری فعالیت نداشته است.
کارگزار حوزه فناوری کشاورزی دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است
فرزین ادامه داد: استقرار شتاب دهنده تخصصی در حوزه فناوری کشاورزی و زیستی برای اولین بار در استان در سال گذشته صورت گرفت که این شتاب دهنده دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وی به استقرار کارگزار رسمی خدمات دانش ­بنیانی و کارگزار رسمی خدمات بازاریابی دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری را از دیگر کارگزاران استقرار یافته و تخصصی در این پارک  اشاره کرد و افزود: استقرار 4 شرکت کارگزاری خدمات رسان برندسازی و تبلیغات  و ایجاد 2 استودیوی مولتی ­مدیای تولید محتوا و خدماتی از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این زمینه بوده است.
فرزین ابراز داشت: در همین راستا جذب و استقرار 3 واحد در حوزه خدمات خلاقیت و شکوفایی به منظور ایجاد کانون­های شکوفایی و خلاقیت برای اولین ­بار در استان صورت گرفت که بسیار حائز اهمیت است.
برگزاری بیش از 60 رویداد آموزشی و ترویجی
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به رشد کمی و کیفی رویدادهای برگزار شده سال گذشته این پارک نیز گریزی زد و افزود: برگزاری بیش از 60 رویداد آموزشی و ترویجی در زمینه انواع کارگاه آموزشی، نشست­ تخصصی، سمینار، نمایشگاه، ایده ­شو و تور فناوری از جمله رویداد های پارک بوده است.
فرزین در ادامه به برپایی نمایشگاه های موفق با اشاره داشت و بیان کرد: برگزاری موفق نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن ­بازار استان با بیش از 5 هزار بازدیدکننده و برپایی 60 غرفه و همچنین برپایی غرفه پارک در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری تهران و چندین نمایشگاه معتبر ملی و استانی دیگر مهمترین برنامه های پارک در زمینه رویداد ها بوده است.
موفقیت در نمایشگاه ملی مدیریت بحران
وی کسب عنوان غرفه برتر در نمایشگاه ملی مدیریت بحران (ایران قوی) در تهران با حضور شرکت­های دانش ­بنیان عضو پارک را از دیگر برنامه های پارک در سال گذشته دانست و افزود: برگزاری موفق طرح دستیار فناوری با جذب بیش از 70 فناور در شرکت های فناور و دانش ­بنیان و  کسب رتبه 1 کشور به نسبت ظرفیت­ها از جمله موفقیت های پارک در در سال گذشته بوده است.
احصاء 200 نیاز و 120 ایده در طرح تانا
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به  برگزاری موفق رویداد "تانا"یا طرح توسعه و ارتقای زیست­ بوم فناوری و نوآوری استانها و  احصای بیش از 200 نیاز و 120 ایده نیز اشاره داشت و گفت: در همین راستا تدوین طرح برگزاری رویداد ملی جشنواره فناوری و نوآوری طبیعت ایران  و ارائه به معاونت فناوری و نوآوری وزارت از مهمترین برنامه های این پارک در جهت اثرگذاری در اکوسیستم فناوری کشور بوده است.
انعقاد 14 تفاهم ­نامه همکاری با نهادها و دستگاه­های اجرایی
وی توسعه  وهمکاری های نهادی و حضور موثر در شورا ها، ستادها و کارگروههای استانی را از دیگر برنامه های این پارک در سال گذشته دانست و گفت: انعقاد 14 تفاهم ­نامه همکاری با نهادها و دستگاه­های اجرایی در زمینه ­های مختلف، ارتقاء جایگاه پارک به ­عنوان عضو اصلی در شورای توسعه و برنامه ­ریزی استان و همچنین حضور مستمر و موثر در ستاد اقتصاد دانش ­بنیان استان، شورای آموزش، پژوهش و فناوری استان، کارگروه اشتغال از جمله برنامه های توسعه و همکاری پارک با دیگر نهادها بوده است.
افتتاح پروژه مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج
فرزین توسعه زیرساختی را از مهمترین برنامه های مدیریت جدید در راستای شکوفایی پارک دانست و بیان کرد: تدوین 10 طرح توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری در استان و همچنین افتتاح پروژه مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج  دستاورد مهم سال گذشته بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل پروژه مجتمع آفتابگردان گچساران تأکید کرد و اظهار داشت: تدوین و ارائه طرح توجیهی مجموعه جامع علم و فناوری استان- سایت سرابتاوه (بیش از 5 هکتار)- یکی از مهمترین اولویت ها بوده است.
فرزین به آماده ­سازی پروژه مجتمع فناوری سلامت یاسوج جهت تجهیز و توسعه بخش ­های جدید اشاره کرد و گفت: تدوین طرح توجیهی و پیگیری ایجاد 3 خانه خلاق و نوآوری در استان، در شهرهای سی­ سخت، لنده و یاسوج از جمله برنامه های این پارک در راستای رشد کیفی بوده است.
وی  به پیگیری تامین ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت اشاره کرد و تصریح کرد: ایجاد مرکز رشد مشترک کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع ­طبیعی  و همچنین پیگیری ایجاد مجموعه فناوری در دهکده اقتصاد مقاومتی یاسوج براساس تفاهم ­نامه سه ­جانبه میان پارک، استانداری و سپاه فتح از جمله مهمترین برنامه های این پارک خواهد بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به نیازها و انتظارات این پارک در راستای کیفی سازی فعالیت ها در سال جدید اشاره کرد و گفت: کمک به ارتقاء سهم بودجه ­ای و افزایش منابع مالی پارک (از محل اعتبارت استانی و ملی) برای گسترش خدمات پارک و توسعه زیست ­بوم فناوری و نوآوری استان و همچنین حمایت همه­ جانبه، تسهیل و تسریع در «تخصیص اعتبار 10 درصد تملک دارایی استان به پارک» به ­منظور تامین زیرساخت­­ فعالیت­های دانش ­بنیانی مد نظر است.
حمایت مالی و همکاری حداکثری از مهمترین دغدغه های پارک استان
فرزین حمایت مالی و همکاری حداکثری برای تکمیل و تجهیز پروژه ­های پارک و ایجاد مراکز جدید فناوری و نوآوری در استان با توجه به کمبود بودجه را از مهمترین دغدغه های خود دانست و افزود: همکاری و مشارکت در واگذاری ساختمان­، سوله و زمین به شرکت­های تولیدی فناور و دانش ­بنیان و کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز تولید از جمله انتظارات ماست.
وی مشارکت و حمایت در ایجاد مراکز مشترک با پارک نظیر پردیس ­های مشترک دانشگاهی، مراکز رشد مشترک، مجتمع ­های فناوری مشترک را از دیگر انتظارات این نهاد علمی از سایر دستگاه ها و دانشگاه ها  دانست و بیان داشت: مشارکت و حمایت در اعطای «تسهیلات مالی مناسب و موثر» به شرکت­ های فناور و دانش ­بنیان  و تسهیل و تسریع در فرایندها و مسئله تضامین و حمایت و مشارکت در سرمایه ­گذاری، تجاری­ سازی و فروش محصولات و خدمات شرکت­های فناور و دانش ­بنیان به ­ویژه کمک به خرید محصولات آنها را از دیگر انتظارات  پارک علم و فناوری استان دانست .

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عزتخواه تاساعاتی دیگه معترض میشه که ما این کارها را انجام دادیم
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
1