تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۵۱۴
با وجود رودخانه‌های پرآب:

کم‌آبی در کهگیلویه و بویراحمد قابل توجیه نیست‌

۱
۰
کم‌آبی در کهگیلویه و بویراحمد قابل توجیه نیست‌
کبنا ؛جبار کیانی‌پور اظهار داشت: 10 درصد آب‌های سطحی کشور در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ولی سهم آب شرب، کشاورزی، صنعت و...از این آب‌های روان ناچیز بوده به گونه‌ای که هم اکنون در 6 شهر استان شاهد تنش آبی هستیم و بیش از 100 روستا با تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم برای گرفتن سهم استان از آب سدها و رودخانه‌ها گام‌های موثری برداشته شد، عنوان کرد: امیدوارم این روند برای تخصیص بیش از پیش حق‌آبه استان از سدها و رودخانه‌ها ادامه داشته باشد تا بلکه بتوانیم از این طریق به توسعه کمک کنیم.

کیانی‌پور با اشاره به شناسایی 180 رودخانه مهم در کشور ابراز کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 4 رودخانه مهم دارای شناسنامه شامل بشار، مارون، زهره و خیرآباد وجود دارد که در حوزه آبریز خلیج فارس واقع شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان دارای سه حوضه آبریز اصلی بنام‌های حوضه آبریز خرسان شامل رودخانه‌های بشار و مارون، حوزه آبریز زهره و خیرآباد شامل رودخانه‌های زهره، خیرآباد و شمس عرب و حوضه آبریز مارون شامل رودخانه جن، بابااحمد، تخ، لیرآب و لوداب است.

کیانی‌پور با اشاره به وجود دو سد کوثر و شاه قاسم در استان افزود: با وجود منابع فراوان آب‌های سطحی در استان هم اکنون مردم این دیار از بی آبی و کم آبی رنج می‌برد که این موضوع برای مدیران از گذشته تاکنون ناشایست بوده و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی تاکید کرد: با احداث سد تنگ سرخ بخشی از آب مورد نیاز شهرستان‌های بویراحمد و دنا در بخش‌های مختلف تامین می‌شود که امیدواریم مسئولان و متولیان امر برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه بزرگ تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب . تو کجا و بحث علمی و تخصصی درموردآب کجا.....فقط میتونی.داری کنی برادر
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1