تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۲۶۵۱۲
اعتراض نمایندگان بلند شد؛

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

۲
۰
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند
کبنا ؛3 روز پیش بود که خبری درباره «تخصیص ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات کرونا به یک دانشکده» در رسانه‌ها منتشر شد.
این خبر را علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس اعلام کرده بود؛ نظری تاکید کرده بود که «متاسفانه گزارش‌های خوبی از دولت به گوش نمی‌رسد و پیگیری‌های بنده در این مدت کوتاه نمایندگی حکایت از مسئله‌ای پر ابهام در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارد.»
این نماینده مجلس در این گفت‌وگو از وجود یک معامله پر ابهام خبر داده و گفته بود «در حالیکه صدها پروژه مشابه در شهرستان‌ها بر زمین مانده، چرا ظرف ۴۸ ساعت آنهم با مکاتبه مستقیم دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون رعایت سلسله مراتب اداری، مجوز برداشت مبلغی برای خرید ملک مورد نظر دانشکده فوق الذکر از صندوق توسعه ملی صادر می‌‌شود.»
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426512-1.jpg
نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی
بعد از انتشار این خبر بود که حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس هم به موضوع ورود کرده و در گفت‌وگو با فارس، درباره تخصیص صد میلیارد تومان از اعتبارات کرونا به یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به بهانه احداث ساختمان دانشکده‌ای صد میلیارد تومان از منابع ستاد ملی مقابله با کرونا را تخصیص داده‌اند که این اقدام، 3 تخلف بزرگ محسوب می‌شود.
تخطی از قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، تخلف در اجرای قانون بودجه سال 99 و تخطی از قوانین و مقررات سازمان برنامه و بودجه سه تخلفی است که نقدعلی معتقد است درباره تخصیص اعتبار برای دانشکده فناوری‌های نوین رخ داده است.
بررسی‌های مدارک مربوط به این تخصیص اعتبار نشان می‌دهد، در تاریخ 30 تیرماه امسال نامه‌ای توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل «اعتبارات صندوق توسعه ملی- منابع یک میلیارد یورویی بابت تامین هزینه‌های مدیریت و مقابله با کرونا» برای خرید ساختمان و بهسازی دانشکده فناوری‌های نوین اختصاص یابد؛ در این نامه تاکید شده که این تخصیص «حسب دستور رئیس جمهور در تاریخ 30 تیرماه» صورت می‌گیرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426512-2.jpg
 نامه مذکور انتقادات برخی نمایندگان را درپی داشت و آنها معتقد بودند که نباید از محل کرونا بودجه‌ای برای یک دانشکده اختصاص یابد. ازجمله متنقدان می‌توان به نقدعلی نماینده خمینی‌شهر اشاره کرد؛ وی با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره تخصیص اعتبارات، تاکید می‌کند «در دولت مشکلات اعتباری بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر مطرح شده و در آنجا به وضع نامناسب میزان بستری بیماران کرونا  و تعداد بالای مبتلایان به این ویروس اشاره شده و گفته شده است که این بیمارستان از نظر منابع و اعتبارات در مضیقه است. این در حالی است که کادر بهداشت و درمان این بیمارستان در این دوران نه کارانه گرفتند و نه حقوق. ضمن اینکه هیچ گونه امتیاز و اعتباراتی از ستاد کرونا دریافت نکرده‌اند اما ما شاهد هستیم به یک باره سازمان برنامه بودجه صد میلیارد تومان از اعتبارات مقابله با کرونا را برای احداث یک ساختمان در دانشگاه شهید بهشتی در نظر گرفته‌اند.»
نماینده خمینی‌شهر در مجلس که از این تصمیم دولت گلایه‌های جدی دارد، خاطرنشان می‌کند که در جلسه مجلس به دلیل تخطی از قانون موضوع را پیگیری کرده و ارتکاب این سه تخلف از سازمان برنامه بودجه، دولت و نهاد ریاست جمهوری را دنبال خواهم کرد.

به گزارش کبنا، اظهارات نماینده مردم خمین به شرح زیر است؛

نماینده مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، از اعتبارات کرونا تخصیص یافته است.
علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و رنج و زحمت اقشار ضعیف جامعه، گفت: رانت خواری در روز روشن آنهم از کیسه ملت درحال رخ دادن است و به نظر می‌رسد، امروز برخی پول‌های کلان، بی‌حساب و کتاب جابجا می‌شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عضویت پر سر و صدای فرزند حسن روحانی در هیات علمی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه گزارش‌های خوبی از روابط و نسبت‌های فامیلی در دولت به گوش نمی‌رسد و پیگیری‌های بنده در این مدت کوتاه نمایندگی حکایت از مسئله‌ای پر ابهام در دانشکده مذکور دارد.
نظری افزود: در حالیکه ۷ سال از فعالیت دولت آقای روحانی و تیم همراه شان می‌گذرد، با نهایت تاسف همچنان می‌بینیم که پروژه‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود اعتبار تخصیصی بر زمین مانده و اهتمامی نیز برای تکمیل این طرح‌های عمرانی وجود ندارد، اما در کمال ناباوری وقتی پای نزدیکان آقای روحانی در میان باشد با چشم برهم زدنی اعتبارات کلان به سمت سوژه مورد نظر سرازیر می‌شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه پرده از یک معامله پر ابهام برداشت و گفت: در حالیکه صد‌ها پروژه مشابه در شهرستان‌ها بر زمین مانده، چرا ظرف ۴۸ ساعت آنهم با مکاتبه مستقیم دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون رعایت سلسله مراتب اداری، مجوز برداشت مبلغ یکصد میلیارد تومان را برای خرید ملک مورد نظر دانشکده فوق الذکر از صندوق توسعه ملی صادر می‌شود.
نظری با اشاره به موارد مصرف اعتبار برداشت شده از محل صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا و تجهیز کادر درمان گفت: وقتی برای پروژه مورد نظر دانشگاه شهید بهشتی ردیف بودجه تعریف شده و اتفاقا این پروژه حدود ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، چطور ممکن است به یکباره یکصد میلیارد پول نقد در کمترین زمان ممکن بدون تشریفات خاص اداری برای خرید یک ملک هزینه شود، آیا در ساختار اداری کشور اتفاق مشابهی را سراغ دارید که بدون اطلاع وزارتخانه این حجم پول جابجا شود و وقتی که متوجه پیگیری‌های ما می‌شوند بلافاصله مسیر برداشت این اعتبار را از صندوق توسعه ملی به سمت اعتبارات خاص ریاست جمهوری تغییر دهند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مردم با تمام مشکلات اقتصادی، با شرایط موجود کنار آمده‌اند، اما سواستفاده از روابط و تبعیض برایشان قابل تحمل نیست.
نظری با اشاره به اعتبار تخصیص نیافته صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت، افزود: آقای رئیس جمهور آنقدر با خانواده خود در دولت نامحرم است که وزیر بهداشت از بی تفاوتی محض وی به وضعیت بی پولی وزراتخانه لاجرم به افراد دیگر شکوه می‌کند.
نظری در پایان با اظهار گلایه از وقوع برخی اتفاقات در دولت، خاطر نشان کرد: تمامی مدارک و شواهد دال بر تاثیر روابط بر ضوابط اداری موجود است و ما منتظریم درباره این موضوع توضیحات لازم به نمایندگان مردم و همچنین ملت ایران داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

1400
Iran, Islamic Republic of
منننننن با روحانی به جهنم میروم اما با شما به بهشت نمیروم.خدایا خودت انتقام ایم مردم بیچاره از از مسببین بگیر .خدایا درد این مردم و غارتشان توسط دزدان بی جواب نکذار
Iran, Islamic Republic of
خدایا رانت خواران را کرونا نابود کند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1