تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۶۸۴۱۰

گزارش کامل سفر عضو حقوقدان شورای نگهبان به استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
گزارش کامل سفر عضو حقوقدان شورای نگهبان به استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند.
به گزارش کبنا، دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان به منظور دیدار با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای هیات نظارت آن استان به شهر یاسوج سفر کرد.
سفر وی به این استان شامل چهار برنامه بود که نخستین آن حضور در گلزار شهدای یاسوج و ادای احترام به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
وی سپس به دیدار امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد رفت. پس از آن با حضور در جمع فرمانداران و اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات به بیان نکاتی درباره انتخابات پرداخت. آخرین برنامه نیز دیدار با دانشجویان و گفتگو با آن‌ها بود.
 
دیدار با نماینده ولی‌فقیه و قدردانی از مردم کهگیلویه و بویراحمد
دکتر کدخدایی در دیدار با آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار داشت: انقلاب اسلامی، که انقلاب حق علیه باطل بود، در مسیر حق ایجاد شد و با هدایت‌ و راهبری امام خمینی (ره)، با لطف خداوند متعال و با پشتیبانی مردم بزرگ ایران در سال 1357 به پیروزی رسید.
وی در ادامه با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، منابع و ثروت مردم ایران توسط بیگانگان غارت می‌شد. دشمنان، افراد خودکامه را در ایران بر سر کار آوردند تا از منافع آن‌ها در منطقه حراست و مسیر را برای غارتگری آن‌ها هموار کنند.
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر غارت و چپاول بیگانگان بسته شد و منافع نامشروع آن‌ها مورد تهدید قرار گرفت؛ از این رو دشمنان اقدام به ایجاد غائله، جنگ و فتنه کردند. دشمنان در ابتدای انقلاب با تحریک گروهک‌های ضدانقلاب به دنبال تجزیه ایران بودند. بسیاری از جوانان این استان برای مقابله با تجزیه‌طلبان به کردستان رفتند که در گلزار شهدا مزار برخی از شهدای آن حوادث را زیارت کردم.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان بیان داشت: دشمنان در سال‌های گذشته با طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف به دنبال بازیابی منافع از دست رفته خود در ایران و منطقه بودند؛ منافعی که نامشروع و حق مردم بزرگ ایران و ملت‌های منطقه بوده و هست. دشمنان در دستیابی به اهدافشان ناکام مانده‌ و مردم بزرگ ایران و جبهه مقاومت در حال قدرتمندتر شدن هستند.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در ادوار مختلف مشارکت گسترده در انتخابات داشتند و پای صندوق رای حضور پیدا کردند. این استان جزو استان‌هایی است که میزان مشارکت‌شان در انتخابات‌ها بالاست و ما از مردم بزرگ این استان قدردانی می‌کنیم.
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
آیت‌الله حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. این نهاد مهم نقش خطیری در صیانت از شرع و قانون اساسی در حوزه قانون‌گذاری دارد.
وی افزود: شورای نگهبان همچنین بنا بر قانون باید به بررسی صلاحیت افراد بپردازد و مانع از حضور افراد نالایق و ناشایست در مناصب مهم و اثرگذار همچون ریاست‌جمهوری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شود.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه وجود یک نهاد نظارتی برای تطبیق مصوبات با قانون اساسی و شرع، عقلانی است، عنوان کرد: در بیشتر کشورهای جهان چنین نهادی وجود دارد و ضرورت آن برای همگان پذیرفته شده است.
آیت‌الله حسینی درباره انتخابات هم بیان داشت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است. در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش‌آفرین هستند. امیدواریم انتخابات پیش‌رو نیز با مشارکت مردم برگزار شود. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همانطور که در دوران دفاع مقدس حضور گسترده‌ای در جبهه‌ها جنگ داشتند، در انتخابات‌ها نیز حضور گسترده پای صندوق‌های رای دارند.
وی نیز با قدردانی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز امیدواری کرد که مسئولان قدردان چنین مردمی باشند و از فرصت مسئولیت برای خدمت به مردم استفاده کنند.
دیدار با فرمانداران و هیات‌های نظارت؛ تاکید بر رعایت دقیق قانون
برنامه بعدی این عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس پژوهشکده این نهاد حضور در جمع فرمانداران و اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بود. صحبت‌های وی در این نشست درباره جنایات رژیم صهیونیستی و انتخابات بود که دکتر کدخدایی درباره انتخابات عنوان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند. باید تلاش شود تا در روز 11 اسفند 1402 انتخاباتی در شأن نظام جمهوری اسلامی برگزار شود. انتخابات شاخص مردمی‌بودن نظام جمهوری اسلامی است.
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: مردم‌سالاری یک نظریه اسلامی و برآمده از دین است. باید تلاش کرد تا انتخابات با راهبردهای اعلامی رهبر معظم انقلاب مبنی بر امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت برگزار شود.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طی چهل و سه سال گذشته انتخابات‌ها سالم برگزار شده است. در سال 88 هم که عده‌ای ادعاهایی داشتند، انتخابات سالم برگزار شد و مدعیان هیچ‌گونه سندی نتوانستند برای ادعاهای‌شان ارائه دهند.
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
وی خطاب  به مجریان و ناظران انتخابات گفت: مجریان و ناظران انتخاباتی باید طبق قانون عمل کنند و باتوجه به اینکه قانون انتخابات مجلس به‌روزرسانی شده و تغییراتی پیدا کرده است، همه باید نسبت به قانون جدید آگاهی و آشنایی داشته باشند.
دکتر کدخدایی افزود: مجریان و ناظران باید ضمن رعایت دقیق قانون، نسبت به شبهات و ابهاماتی که پیرامون انتخابات ممکن است به وجود بیاید، حساس باشند. به ابهام‌ها و شبهات پاسخ بدهند و از هرگونه عملی که منجر به پدید آمدن شبهه و ابهام شود، جلوگیری کنند. در این راستا عمل به قانون، رعایت شفافیت و بی‌طرفی بسیار مهم است.
سخنان دکتر کدخدایی در جمع دانشجویان درباره فلسطین
دکتر کدخدایی در ادامه برنامه حضور خود در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دانشگاه یاسوج در نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.
وی در این نشست به جنایات اشغالگران صهیونسیتی در فلسطین اشاره داشت و گفت: مردمی که بیش از ۷۰ سال در سرزمین خود زندگی می‌کردند، با غصب سرزمین و شهادت و راندن آن‌ها، مورد ستم قرار گرفتند و با وجود قطعنامه‌های مختلف بین‌المللی اما هیچ کدام از آن‌ها اجرایی نشد.
 
دکتر کدخدایی: دستگاه‌ها و نهادها آماده برگزاری انتخابات هستند/ همچون گذشته طبق قانون عمل خواهد شد
این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه عده‌ای غاصب در سرزمین‌های انسان‌های بی‌گناه حضور پیدا کردند و در حال پیشروی و گسترش شهرک‌سازی‌های خود هستند، اظهار داشت: امروز کشوری همچون آمریکا از جنایات این رژیم دفاع می‌کند و حملات این کشور را مشروع می‌داند اما چه دفاعی؟ وقتی که رژیم صهیونسیتی کشور فلسطینی‌ها را اشغال کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و پشتیبانی مردم شکل گرفت، عنوان کرد: یک رژیم پادشاهی که عنوان سلطنت را یدک می‌کشید اما سرسپرده کشورهای دیگر بود. در جریان ایجاد این رژیم، حکومتی مشروطه را با حمایت استعمار ساقط کردند و فردی سرسپرده را روی کار آوردند.
وی ادامه داد: نظامی که امام خمینی (ره) طراحی کرد نظام مبتنی بر پشتیبانی و حضور مردم بود و با اینکه مشکلاتی وجود دارد اما توطئه‌ها و دسیسه‌ها نباید فراموش شود.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین خطاب به دانشجویان اظهار داشت: شما دانشجویان مدیران آینده انقلاب اسلامی هستید؛ در درس‌های خود تلاش داشته باشید و این موضوع را اولویت قرار دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
خدایی سود این سفر چه بوده فقط یک هزینه ای از بیت المال خوردند و بردند کی باید جواب را بده بیت المال علی کجاست عدالت
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1