تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۶۸۳۶۵
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

امکان تایید صلاحیت افرادی که در دوره های گذشته تایید صلاحیت نشدند، وجود دارد

۰
امکان تایید صلاحیت افرادی که در دوره های گذشته تایید صلاحیت نشدند، وجود دارد
کبنا ؛عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: امکان تأیید صلاحیت کسانی که در دوره‌های گذشته تأیید صلاحیت نشدند و یا اعتبارنامه آن‌ها رد شد در این دوره. جود دارد.
«عباسعلی کدخدایی» روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: ضمن دیداری‌هایی که با مسئولان استان داریم با هیأت‌های نظارت استان و کارشناس جلساتی خواهیم داشت و توصیه‌هایی در حوزه انتخابات داریم.
وی افزود: هم اکنون داوطلبان در حال ثبت نام اصلی و نهایی هستند و ما هم طبیعتا باید فعالیت‌های خود را در حوزه نظارتی و همکاری با حوزه وزارت کشور و استانداری‌ها و هیأت‌های اجرایی سرعت ببخشیم.
وی اظهارکرد: همه این اقدامات در کنار هم دست به دست هم می‌دهند تا انتخاباتی که در خور و شأن جمهوری اسلامی و مردم است با توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» انجام شود.
به گفته کدخدایی، شورای نگهبان هم مثل همیشه بدنبال تضمین سلامت انتخابات است و طبیعتا اقداماتی که انجام خواهد داد با در نظر گرفتن همین راهبرد‌های اساسی است که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، ‌امیدواریم که اقدامات نظارتی ما در شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت استانی و شهرستانی به گونه‌ای باشد که تأمین‌کننده این راهبرد‌های اساسی باشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آنچه که شورای نگهبان می‌توانند انجام دهد تأکید بر رعایت دقیق قانون و نظارت دقیق در برگزاری انتخابات است و ان شاء الله در بررسی صلاحیت‌ها هم به همین صورت خواهد بود.
کدخدایی تصریح کرد: راهبرد‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند شامل همه دستگاه‌ها نظارتی، اجرایی و دستگاه‌های مسئول امنیت هم می‌شود که اقداماتی را دستگاه‌های مختلف انجام داده‌اند و شورای نگهبان آموزش‌های لازم را به عوامل نظارتی خود داده است.
وی تصریح کرد: همکاری و جلساتی متعددی را با مسئولان وزارت کشور داشته‌ایم و در استان‌ها نیز دفاتر استانی با هیأت‌های نظارت و فرمانداران جلساتی را داشتند که‌امیدواریم با نظارت دقیقی که این بار انجام می‌شود و آموزش‌های زیادی که عوامل نظارتی داشتند ان شاء الله نکته خاصی نباشد و به سمت تحقق راهبرد‌های اساسی که مقام معظم رهبری داشتند، برویم و روز ۱۱ اسفند ماه شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کسانی که در دوره‌های گذشته تأیید صلاحیت نشدند و یا اعتبارنامه آن‌ها رد شد در این دوره تأیید صلاحیت می‌شود، ادامه داد: همیشه اعلام کرده‌ایم که بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری برای همان دوره خاص خودش است، بنابراین بررسی صلاحیت در هر دوره‌ای از نو شروع می‌شود و این امکان همیشه هست.
 عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: دشمن همیشه در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است و موقع انتخابات تهدید‌ها و توطئه‌ها و دشمنی‌ها افزایش پیدا می‌کند که می‌طلبد مردم همواره در صحنه حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1