تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۴۶۸۳۸۸
در نشست مشترک فرمانداران و هیأت‌های نظارت انتخابات کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد

کدخدایی خطاب به مسوولان کهگیلویه و بویراحمد: منادی و عامل بی‌طرفی در انتخابات باشید

۲
۰
کدخدایی خطاب به مسوولان کهگیلویه و بویراحمد: منادی و عامل بی‌طرفی در انتخابات باشید
کبنا ؛عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک شاخص اصلی برای مردمی بودن نظام است و در همه فرآیند آن نگاه عمیق و دقیقی به مؤلفه‌ها و اصل انتخابات وجود دارد.
به گزارش کبنا، عباسعلی کدخدایی_ عضو حقوقدان شورای نگهبان_ در نشست مشترک فرمانداران و هیأت‌های نظارت انتخابات کهگیلویه وبویراحمد، ضمن ابراز تأسف از اقدامات ددمنشأنه رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین وغزه گفت: اسرائیل یک غده سرطانی و رژیم نامشروعی است و به لطف خداوند پیروزی نهایی از آن مردم مظلوم غزه خواهد بود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان به اهمیت انتخابات اسفند ۱۴۰۲ تأکید کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها درگیر آماده‌سازی مقدمات انتخابات هستند تا انتخاباتی در‌شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.
وی با بیان اینکه، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک شاخص اصلی برای مردمی بودن نظام است، افزود در زمان حضرت امام(ره) و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه عمیق و دقیقی به مؤلفه‌ها و اصل انتخابات داشته و دارند و مردم سالاری نظر‌ایشان است که نظر درست و صحیحی بوده چرا که اساس اسلامیت و جمهوریت به حضور مردم است.
کدخدایی با بیان اینکه نظام دینی و اسلامی ما بر پایه مردم سالاری استوار است، گفت: انتخابات یک شاخصه مهم است و همه در هر جایی هستیم باید تلاش کنیم انتخابات به خوبی برگزار شود و چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ملاک کار یکایک ما در هر پست و مقامی باشد.
وی با تأکید بر اینکه ملاک ما در انتخابات حضور مشارکت و پشتیبانی مردم است، گفت: خوشبختانه از ابتدای انقلاب تاکنون هر انتخاباتی برگزار کردیم سالم بودند حتی انتخابات سال ۱۳۸۸ که عده‌ای نسبت به آن اعتراضاتی داشتند که اعلام کردیم به سلامت انتخابات هیچ گونه خدشه‌ای وارد نشده است.
کدخدایی به لازمه برگزاری انتخابات سالم اشاره و عنوان کرد: قوانین انتخاباتی مربوط به دهه ۶۰ بود که در دهه ۷۰ اصلاح شد و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: انتخابات در دهه ۶۰ با یک نگاه تکلیف محور برگزار می‌شود و معادلات سیاسی رقابتی کم‌تر مطرح شد اما هر چه از دهه ۶۰ فاصله گرفتیم عنصر رقابت سیاسی به خصوص در دو دهه اخیر پر رنگ شد که باید قوانین و روش‌هایی مبتنی بر نگاه و مزاج انتخاباتی که مردم آن را می‌پسندند داشته باشیم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: روش دیگر لازمه برگزاری انتخابات سالم روش‌ها و عملکرد نظام انتخاباتی است وقتی می‌خواهیم انتخابات را به عنوان یک شاخصه ملی در داخل و خارج از کشور اعلام کنیم لوازم خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه قانون احزاب داریم و در قانون اساسی بر احزاب تأکید شده است اما گام مؤثری در این خصوص برداشته نشده، افزود: بار عمده انتخابات به لحاظ سیاسی و اجتماعی بر عهده هیأت‌های اجرایی، شورای نگهبان و نهاد‌های حاکمیتی است و اگر به این مورد توجه شود امر شایسته سالاری که در سیاست‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری است، محقق می‌شود.
کدخدایی بر مسأله بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات تأکید کرد و گفت: باید بحث بی‌طرفی در انتخابات پر رنگ نشان داده شود و ضمن اینکه مسأله مهم بی‌طرفی در انتخابات را به عوامل اجرایی گوشزد کنیم و خودمان منادی و عامل به این مسأله باشیم.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر موضوع بی‌طرفی در انتخابات تأکید دارند، گفت: فارغ از نگاه سیاسی و سلیقه‌ای عوامل اجرایی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: اگر خدای نکرده مردم یک حوزه انتخابیه احساس کنند من و شما از فردی جانبداری می‌کنیم و به این دلیل پای صندوق رای حاضر نشوند گناهی است که به پای من و شما نوشته می‌شود، لذا موارد اخلاقی، دینی و سیاسی در این زمینه مدنظر باشد.
وی با اشاره به اینکه شفافیت مدنظر عوامل اجرایی باشد و پاسخ قانونی به موارد مطرح شده از سوی نامزد‌های انتخاباتی داده شود، گفت: بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات در بین نامزد‌ها و هواداران آن‌ها منعکس شود و آن‌ها هم این اطمینان را پیدا کرده و به خوبی لمس کنند که اگر این مورد لمس نشود معنایی نخواهد داشت.
کدخدایی در پایان انسجام و همراهی میان مسئولان این استان را ستود و گفت:‌ امید می‌رود این انسجام و همراهی میان مسئولان استان شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند دیگر انتخابات باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استانداری که کنارت نشسته وفرمانداران همه عوامل اجرایی را طبق خواست نمایندگان فعلی انتخاب کرده اند وهیچ عدالتی رعایت نشده مخصوصا درحوزه گچساران وباشت.انتخابات را درباشت کسانی کسانی میخواهند برگزار کنند که خودشان عامل وگزارش دهنده علیه تاجگردون بودند حالت چطور با وجود تاجگردون میخواهند بی طرف باشند با توجه به سخنان کدخدایی تاجگردون صدردصد هم تایید میشود
رسا
Iran, Islamic Republic of
از تصویر پیداست اقتدار دولت
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1