کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

نگرانی والدین از سگ‌های ولگرد شهر یاسوج / شهردار دقیقاً چه می‌کند؟

29 شهريور 1401 ساعت 20:31

با وجود اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید قرار داریم، جولان سگ‌های ولگرد به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است.


با وجود اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید قرار داریم، جولان سگ‌های ولگرد به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است.
به گزارش کبنا، یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر، شهر یاسوج با آن روبه‌رو شده است، سگ‌هایی است که در سطح شهر به حال خود رها شده‌اند. با وجود اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، وجود این سگ‌ها در اقصی نقاط شهر تبدیل به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های والدین شده است.
برخی از والدین در تماس با کبنانیوز نیز نگرانی خود را ابراز داشتند. علیرغم اینکه بارها نیز وجود این حیوانات از طرق مختلف به دستگاه‌هایی همچون شهرداری گوشزد شده، اما این دستگاه‌ها تاکنون کوتاهی کرده‌اند. 
گفتنی است معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز صبح امروز در خصوص سگ‌های ولگرد ابراز نگرانی کرد.
هاشمی‌مهر در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و سلامت خانواده با اشاره به نگرانی‌های مردم در خصوص سگ‌های ولگرد عنوان کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته یک هزار و ۴۹۷ مورد حیوان‌گزیدگی ثبت شده که آمار بسیار بالایی بوده و ناشی از بی‌توجهی به این موضوع است و در این میان سگ‌ها تهدید جدی برای سلامت خانواده‌ها هستند.
         
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد تشکیل و در موضوع سگ‌های ولگرد پای کار باشند تا هزینه درمانی مردم افزایش نیابد و بیت‌المال هدر نرود.
هاشمی‌مهر با بیان اینکه سگ‌های ولگرد باعث نگرانی بزرگان دینی استان شده و آیت‌الله حسینی در خطبه‌های نماز جمعه به این مورد اشاره و ابراز نگرانی کردند، ادامه داد: نباید کار به جایی برسد که از بزرگان دینی هزینه کنیم، متولیان برابر با دستورالعمل‌ها، وظیفه قانونی خود را انجام دهند و ظرف یک ماه آینده اقدامات میدانی و اساسی در سطح شهرها خصوصا شهر یاسوج را انجام دهند.
وی بیان کرد: کارهایی در این زمینه توسط شهرداری و فرمانداری انجام شده اما بازهم نواقصانی وجود دارد که فرماندار با جدیت ورود کرده و جلساتی در این زمینه تشکیل دهد.
گفتنی است این رسانه پیش از این نقدهایی به عملکرد شهرداری یاسوج منتشر کرده است. همچنین در سایه سوء مدیریت و اذعان برخی رسانه‌ها پارکینگ‌خواری و پیاده‌روخواری در شهر یاسوج دیده می‌شود که این دو را از تخلفات شهرداری می‌دانند.


کد مطلب: 452641

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452641/نگرانی-والدین-سگ-های-ولگرد-شهر-یاسوج-شهردار-دقیقا-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1