تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۶۵۸۱۱
در خطبه های نماز جمعه (۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ) چیتاب مطرح شد

امام جمعه چیتاب: بینی و بین الله نامزدی که نمی‌تواند انصراف و نماینده‌ ناتوان خودش کناره‌گیری کند

۶
۳
امام جمعه چیتاب: بینی و بین الله نامزدی که نمی‌تواند انصراف و نماینده‌ ناتوان خودش کناره‌گیری کند
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: بینی و بین الله هر نامزدی می‌داند نمی‌تواند انصراف و هر نماینده‌ای هم ناتوان است خودش کناره‌گیری کند.  
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسأله خداپرستی خطاب به نمازگزاران، گفت: در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که پرستش غیر از خدا (مال، و فرزند) مشهود واین خطرناک است.  
وی نیکی به پدر و مادر، رسیدگی به ایتام، صله رحم، در راه ماندگان «وابن سبیل»، رعایت حق و حقوق کارگر، پرهیز از مردم آزاری «زبان، عمل» و شهادت دروغ، سرکوبی غرور موقع ریاست و کیاست، تکریم همسایه ومیهمان، را از مهمترین خصایص یک انسان عابد برشمرد و افزود: صدقه دادن، صله رحم، نیکی به پدر و مادر، احترام به همسایه باعث ازدیاد عمر می‌شود.
امام جمعه چیتاب در فراز دوم از خطبه‌های این هفته مسأله گردشگری و ورود گردشگران بدحجاب به چیتاب و حومه را نگران‌کننده برشمرد و گفت: اولاََ قطب گردشگری که هیچ بستر خاصی از زیرساخت اصولی گردشگرپذیر بودن را ندارد خود یک معضل بزرگ محسوب می‌شود.  
وی خاطرنشان کرد: عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری باعث می‌شود تا مسافران بعلت نداشتن جایگاه‌هایی مانند، سرویس‌های بهداشتی، تعویض لباس، پارک خودرو، و دفع زباله دچار سردرگمی شده و سرگردان یا به خانه‌های مردم هجمه بیاورند یا اینکه در اماکن عمومی با پوشش نامناسب شرأفت منطقه را زیر سؤال ببرند.
امام جمعه چیتاب حضور نامناسب برخی گردشگران در ورودی شهر چیتاب و روستا‌های حومه را نگران‌کننده برشمرد و تصریح کرد: مغازه‌داران محترم و بزرگوار یک زحمتی بکشند تا بامشورت لیدر‌های تور‌ها محترمانه از مسافرین عزیز بخواهند موقع ورود به اماکن عمومی و خرید اجناس حجاب خود را رعایت بفرمایند.  
وی ادامه داد: ۱۲سال است، در هجمه نامتوازن انواع تور‌ها، که الحمدولله هیچ دولتی نه زیرساخت رفاهی جهت خدمات دهی به آنان داده و نه زیر بار واگذاری ایجاد بستر گردشگری می‌رود باید گردشگر هم بدون پرداخت هیچ ورودی هر هفته با خیال راحت بدون رعایت پوشش، در تنگه سد چیتاب بیاید عشق وحالش را بکند و تنها زباله‌اش را تقدیم رودخانه روان کبگیان بکند و این یک ننگ است برای منطقه‌ای که علیرغم برخورداری از ایجاد زیرساخت‌های متعدد، از کمترین امتیاز واگذاری محروم است.
حجت الاسلام پژمان خطاب به مسئولان استانی خاطرنشان کرد: مسئولانی که در طولای بیش از ۱۲سال نه برنامه‌ای جهت ایجاد زیرساخت گردشگری در منطقه داشته و دارند و نه توجهی به مسأله رهاشده بدحجابی می‌کنند معلوم است دغدغه‌ای برای منطقه ندارند و تنها باوعده سرخرمنی مردم را دلخوش می‌کنند.  
پژمان خطاب به مردم خاصه قشر جوان بخش نیز گفت: شما‌ها مردمان شریفی هستید که در استان نمونه شاخص حجب و حیا بوده‌اید پس جا پای بزرگانتان بگذارید تا در بیخیالی عده‌ای از مسئولان و جولان دادن چند دختر و پسر قرتی شرأفت بی‌نظیرتان لگدمال نشود.  
وی ادامه داد: برای یکبار هم که شده، به خودتان بیائید چرا طایفه‌ای که زمانی بزرگانشان یک استان را راهنمایی می‌کردند، الان غیرتشان کجارفته که برخی از این زنان لخت را براحتی به مغازه‌هایشان راه می‌دهند.  
امام جمعه چیتاب با اشاره به سالروز حمایت از صنایع کوچک نیز خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول به مردم بگویند وعده وعید اعطای تسهیلات کم درصد و زود بازده جهت تزریق به صنایع کوچک کی و کجا رفت، و چرا جوانان را دلخوش کاری می‌کنید که آخرش هیچ و پوچ می‌باشد.  
حجت الاسلام پژمان در ادامه فراز دوم خطبه‌های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به وطن خطاب به حاضرین گفت: خیلی از آزادگانی که در بند رژیم بعث تحقیر روحی و مضروب جسمی شدند تا شرأفت ذیجودی یک ملت خدشه دار نشود و مسئولانی مانند ما و شما‌ها الان با خیال راحت بر کرسی ریاست و سیاست بنشینند، الان بادیدن اوضاع کنونی وضعیت معیشت مردم پشیمانند که چرا همان موقع جان ندادند تا اوضاع کنونی ملت را ببینند.  
این خطیب جمعه با تشکر از صداوسیما جهت ایجاد برنامه پرسش و پاسخ در دعوت از نامزد‌های انتخاباتی هم گفت: شناخت مردم با دیدن این برنامه می‌تواند در راه انتخاب اصلح به آنان کمک بزرگی کند ولی بینی و بین الله هر نامزدی می‌داند نمی‌تواند انصراف و هر نماینده‌ای هم ناتوان است خودش کناره‌گیری کند.  
وی خاطرنشان کرد: آقایان نامزد و نمایندگان مدعی، اگر زجر مردم، بیکاری جوانان، وضعیت معیشت و بازار کار مردم را می‌دانید و می‌توانید کاری بکنید وارد بشوید وگرنه شمارا به جدو آبادتان به کارزار نیایید، و نماینده‌ای هم که بداند نمی‌تواند اگر خودش کنار برود بزرگترین خدمت را در این وادی بدبختی به مردم کرده است، زیرا صندلی مجلس اگر خالی باشد بهتر است که یک نماینده ناکارآمد برآن بنشیند.  
حجت الاسلام پژمان در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار وقبولی انبوه دختران بخش کبگیان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی عنوان کرد: خبرنگاری که بدون وابستگی سیاسی، شجاعانه پیگیر مطالبات به حق مردم باشد و بدون هیچ گرایشی مسئولان را به چالش بکشد‌امین و محبوب طیف مردم است.  
وی ضمن تبریک به دختران دانش‌آموز بخش کبگیان در پذیرش مدارس نمونه دولتی از زحمات خانواده‌های آنان و تلاش دانش‌آموزان تشکر کرد و گفت: درکنار تلاش شما وپشتکار والدینتان مرهون زحمات خانم وثوقی مسئول آموزش و پرورش بخش باشید با اینکه خانم هستند ولی مردانه مانند چند مرد کاری در نهایت داشته‌ها پشتتان‌ایستاد.  
وی خاطرنشان کرد: به والدین دانش‌آموزان در بخش کبگیان توصیه می‌کنم فرزندانتان را جهت ثبت نام در خوابگاه شبانه روزی آموزش وپرورش چیتاب نام‌نویسی کنید تاهم زحمات خانم وثوقی به هدر نرود وهم خیالتان من باب آرامش ذهنی از مکان تحصیل و امنیت فرزندانتان راحت شود.
لازم به ذکراست در بین الصلاتین، از طرف فرماندهی حوزه مقاومت خاتم الانبیاء چیتاب [سرگرد پاسدار حسن‌امیراحمدی]، با همراهی دفتر امام جمعه چیتاب از خبرنگاران (اسماعیل رسام، سیدحامدخادمی ) و فعالین رسانه‌ای بخش (عبدالحمید جوادی، مسلم فکوری و زهرا تابش پور ازطرف حوزه خواهران) با اهداء لوح تقدیر در حضور تعدادی از مسئولان، به رسم یادبود تجلیل بعمل آمد.


-------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

مریم
Iran, Islamic Republic of
اقای رسام سلام
شهرداری چیتاب هموچو ورودی وشو بسونه ملزمشو کنه تا من او چهار راهی چیتاب به جوزار.
سمیه
Iran, Islamic Republic of
حاجی ولا وه نا کارآمدی نماینده خمو نیسه
خوش هم دونه ناکار آمده، ولی چهفایدی داره خه پاپس نیکشه.
دروهان دیار خان
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام
ایخاس دتا مث عبدالله خان من ای بخش بی تا نهیب ای نماینده بدایی که ناکارآمد ودرد مجلس نخرده و نخواهد خورد.
صغری
Iran, Islamic Republic of
ک چی مردم دارید بهلیتشو تا وداغ فشار تورم و بدبختیشو عقلا برن تنگه سد چیتاب یچی تفریحی کنن گرچه امکانات رفاهی هم صفره..
آسوده
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت نه اجازه و دهیار نه اجازه و متقاضی جهت اجرای طرح گردشگری در محدوده سد چیتاب نیه، بنظرتو ایما چه کنیم بییم بگیم مردم لطفا تشریف نیارید؟.
Iran, Islamic Republic of
بینی بین الله این چه حرفی هست میزنی؟
کی میگه من ناتوانم؟
کسی پیدا میشود که اینو بگه
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1