تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۵۵۷۳۸
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد؛

کبگیان در خواب عمیق منابع طبیعی میدان تاراج بلوط مظلوم شده است / مردم سفت و سخت از آب و فاضلاب شاکی هستند

۱
۱
کبگیان در خواب عمیق منابع طبیعی میدان تاراج بلوط مظلوم شده است / مردم سفت و سخت از آب و فاضلاب شاکی هستند
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: منابع طبیعی که الحمدلله در خواب است و از خدایشان هست که مردم بیدارشان نکنند و کبگیان مـیدانِ تاراج بلوط مظلوم و بی‌صاحب شده و درصورتیکه همه بخش گاز دارند اما برخی منفعت طلبان درختان جنگل‌های بخش قلع و قمع کرده و گونی گونی ذعال می‌فروشند.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام و المسلمین سید فرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به ماموریت پیامبران جهت هدایت بشر خطاب به حاضرین گفت: خدا در زمینش جهت یکتاپرستی و هدایت هر قومی یک پیغمبری فرستاد.
وی با تاسی از رسالت خطیر عالم در این زمانه نیز گفت: خداوند در روز محشر عابد و عالم را دعوت می‌کند، که عابد به تنهایی و عالم با هدایت شدگان و تعلیم دیدگانش به بهشت ‌می‌روند.
امام جمعه چیتاب در بخش دیگری ازخطبه‌ها با تبریک مناسبت فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه خطاب به نمازگزاران حاضر گفت: در جامعه امروزی خاصه مسأله مهم رسالت پاسداری از جبهه فرهنگ و تبیین مبانی و مسائل فرهنگی جامعه باتوجه به رسالت سنگین بر دوش دو قطب حـوزه و دانشگاه کمبود یکی در کنار دیگری بعلت نقش عظیم آن در صیانت از مبانی تثبیت فرهنگ خلل بزرگی به جامعه ایجاد می‌گردد.
این خطیب جمعه هجمه فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم را خطرناک‌ترین و آخرین حربه آنان به نظام برشمرد و افزود: در فتنه اخیر دیدیم که دشمن با اعمال دانشجو نما‌های (چوب و چماق بدست) به بلوا‌های خیابانی ضمن تنش میان دوقطب حوزه ودانشجو علیه همدیگر بدنبال بی‌ثبات کردن جبهه اتحاد این دوطیف بود.
وی هدف دشمن در اغتشاشات اخیر در فشار آوردن به جبهه فرهنگی حوزه ودانشگاه را اعمالِ صحنه‌سازی‌های دروغین با تزریق نفاق بر بدنه این بال مهم فرهنگی جامعه دانست و گفت: دشمن با این کار سعی بر جلوگیری از پیشرفت فرهنگ در کنار مبانی علمی دارد و باید سخت مراقب بود.
امام جمعه چیتاب با اشاره به مشکل منبع آب شرب شهر چیتاب نیز گفت: ضمن تشکر از زحمات مدیران محترم آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد باید بگویم بزرگواران ضمن بازدید و روئیت مشکل مخزن آب شرب شهر چیتاب چند سالی است که قول داده بودند با خروج این مخزن از مدار مشکل را حل و فصل کنند ولی متأسفانه در موقعیت فعلی مسأله بهداشت آب شرب تهدید بزرگی برای سلامت مردم بوده که مردمان این خطه در تماس‌ها و مراجعات متعدد سفت و سخت از دست آبفا شاکی هستند.
وی افزود: در اینباره که اولاً زیر مخزن سوراخ و درصد بالائی از آب به هدر می‌رود، دوما در مسیر نشت‌های متعدد کف منبع علاوه بر ورود گل و لای و مواد دیگر موقع کلر پاشی تمام زحمات بهداشت منطقه در کنار فرو رفت آب به هدر می‌رود.
سیـد فرج الله پژمان ضمن توصیه به مردم در مصرف بی‌رویه گاز خطاب به مدیران منابع طبیعی و شرکت گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد نیز گفت: منابع طبیعی که الحمدلله در خواب است و از خدایشان هست که مردم بیدارشان نکنند و کبگیان مـیدانِ تاراج بلوط مظلوم و بی‌صاحب شده و درصورتیکه همه بخش گاز دارند اما برخی منفعت طلبان درختان جنگل‌های بخش قلع و قمع کرده و گونی گونی ذعال می‌فروشند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار تأمُل برانگیز و به قولی أَسَفناک است بخشی که در خدمات واسعه نظام خانه به خانه‌اش از نعمت گاز برخوردار است اولاََ که خانه‌هایی هستند که سال به سال پول گاز نمی‌دهند دوما بخشی که بیش از یک سوم جنگل‌ها ومنابع طبیعی استان برخوردار است منبع صدور بیشترین زغال و قاچاق چوب بی‌صاحب بلوط در استان را دارد و کلاف سردرگم این پازل پیچیده در دست چه کسانیست و کی و کجا پیدا بشود خدا می‌داند؟

------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

چپ
Iran, Islamic Republic of
غیره دستوری ورگرده سی منابع جاویدی... منابع طبیهی ... راست پور چپ پور... نیابو... صیادو کوچنی
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1