تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۲۴۰۱
کبنا گزارش می دهد؛

سه هفته است که جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی مربوطه در کهگیلویه و بویراحمد خوابند! / مرغ قرار است تا 107 هزار تومان برسد؟

۰
سه هفته است که جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی مربوطه در کهگیلویه و بویراحمد خوابند! / مرغ قرار است تا 107 هزار تومان برسد؟
کبنا ؛
قیمت مرغ در کل کشور و همچنین در کهگیلویه و بویراحمد دستخوش گرانی است و مردم از این قیمت های سرسام آور به تنگ امده اند.
به گزارش کبنا نیوز، از اواسط فروردین ماه 1402 مرغ گرم در بازار نایاب شد و بعد از آن قیمت مرغ که چیزی حدود 50 تا 70 هزار تومان در نوسان بود، یکباره تا 85 هزار تومان بالا رفت.
با وجود اینکهه تصور می شد پس از تعیین قیمت، قیمت ها در بازار منطقی می شود، اما این اتفاق نیفتاد. حدود 3 هفته است که قیمت مصوب مرغ 73 هزار تومان تعیین شده، با این حال در بازار به قیمت 85 هزار تومان به فروش می رسد.
جهاد کشاورزی و نهادهای ذیربط پاسخ دهند که اگر اتحادیه ها قیمت مصوب کرده اند، چرا و به چه دلیلی مرغ 85 هزار تومان فروخته می شود؟ چرا و چطور این مرغ فروشی ها توسط نهادهای نظارتی جریمه نمی شوند؟
وزیر کشاورزی نیز در این خصوص انتقاد کرده و گفت: قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه پایین آمده، چرا اتحادیه ها مرغ را گران تر از معمول می فروشند؟
گفتنی است فروش گوشت در بازار بطور غیرمنطقی گران است، و به نظر می آید سه هفته است نهادهای نظارتی مربوطه در کهگیلویه و بویراحمد خواب هستند، از طرفی قیمت ران و سینه مرغ در چند مرغ فروشی چیزی حدود 170 تا 180 هزار تومان است که به نظر می آید غیرمنطقی قیمت گذاری شده است.
در حال حاضر در تهران مرغ 85 هزار تومان فروخته می شود و در یاسوج نیز همین قیمت است، چرا باید در شهرهای کوچک تر، قیمت به اندازه قیمت ها در کلان شهرها باشد؟
در روزهای اخیر نیز گفته می شود این قیمت 85 هزار تومانی ثابت نیست و برخی از مرغ فروشی‌ها ادعا می‌کردند که قرار است مرغ تا 107 هزار تومان نیز بالا برود! اگر جهاد کشاورزی که متولی تولید و تنظیم بازار است نمی تواند به وظایف خود عمل کند و همچنان درگیر حواشی بی اهمیت است، وظایف خود در حوزه مرغ را به سازمان دیگری محول کند تا مردم تکلیف خود را بدانند.
در این سه هفته هیچ نهادی حاضر به پاسخگویی در خصوص قیمت مرغ نشده و هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد.
اگر یک حساب سرانگشتی از هزینه های کمرشکن افزایش قیمت در گوشت و مرغ و ماهی داشته باشیم، بسیاری از مردم در این استان به دلیل این قیمت ها، خرید اقلام گوشتی خود را به نصف رسانده اند. مردم هر روز از افزایش قیمت های سرسام آور انگشت به دهان می مانند و هیچ کاری از آنها ساخته نیست، و اما نهادهای متولی نیز به خواب رفته اند و گویا کاملا خلع سلاح هستند و کاملا منفعلانه برخورد کرده اند. نه نظارتی می کنند، نه با مردم گفت و گو می کنند، از کاهش قیمت ها نیز ناتوان اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1