تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۴۶۵۱۵۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز تشریح کرد؛

یک سوم مصوبات پروژه های اقتصادی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی است / حواشی حضور وزیر کشاورزی در شهرستان کهگیلویه / چرا کیفیت نان یاسوج خوب نیست؟ / خبر خوش معتمدی پور به کشاورزان کشت گندم

۲
۱
یک سوم مصوبات پروژه های اقتصادی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی است / حواشی حضور وزیر کشاورزی در شهرستان کهگیلویه / چرا کیفیت نان یاسوج خوب نیست؟ / خبر خوش معتمدی پور به کشاورزان کشت گندم
کبنا ؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سفر هیئت دولت به استان و پروژه های سازمان جهاد کشاورزی را تشریح کرد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا درخصوص رسانه ها گفت: رسانه ها بهترین مشاوران و بهترین پل ارتباطی میان ما و مردم هستند، رسانه ها می توانند فارغ از بوروکراسی اداری صدای مردم را به ما برسانند و می توانند عملکرد نظام را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
سید علی معتمدی پور افزود: دیدگاه ما حمایت از رسانه ها است و از انتقادات نیز استقبال می کنیم ولی انتظار ما این است که انتقادات با اطلاعات کامل انجام گیرد، اطلاع رسانی های شما می تواند برای ما بخش زیادی از جهاد تبیین باشد.
وی در خصوص سفر ریاست جمهوری گفت: اقداماتی قبل و حین و بعد از سفر داشتیم، به دلیل تأخیرهایی که در انجام سفر صورت گرفت فرصت داشتیم که تلاش های زیادی را به انجام برسانیم.
معتمدی پور با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مهمترین زیرساخت های اقتصادی استان است اظهار کرد: قبل از سفر بر روی پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری، پروژه های عمرانی و اعتبارات تملک و دارایی، موانع، مشکلات و پیشنهادات تمرکز کردیم.
یک سوم مصوبات پروژه های اقتصادی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در بخش اقتصادی از مجموع 45 هزار میلیارد تومان، 25 هزار میلیارد تومان اعتبارات پیشنهادی مربوط به پروژه های جهاد کشاورزی بود گفت: در مصوبه نهایی نزدیک به 19 هزار میلیارد تومان برای پروژه های جهاد کشاورزی تصویب شد که یک سوم کل پیشنهادات استان بود.
وی بیان کرد: مجوز 32 هزار تن ظرفیت سردخانه ای را پیشنهاد و مجوز دادیم که بخشی از این سردخانه ها با کمک سرمایه گذار به بهره برداری رسیده اند.
معتمدی پور با بیان اینکه بخش دیگری از مصوبات اقتصادی مربوط به کارخانه های خوراک دام و آبریان بود اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد 21 هزار تن تولید ماهی در طرح های شیلات استان دارد ولی یک گرم تولید خوراک آبزیان و خوراک دام نداشتیم.
معتمدی پور افزود: 7 کارخانه در این سفر کلنگ زنی کردیم و وارد فاز اجرایی شده اند، بخشی از این پروژه ها با اعتبار سرمایه گذار پیشرفت فیزیکی دارند، که در این سفر تسهیلات مورد نیاز این پروژه ها را تصویب کردیم.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این، طرح آمایش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را طراحی کردیم، مشخص کردیم که در استان چه صنایعی نیاز هستند و در چه جاهایی، برای اینکه تسهیلات و اعتبارات هدر نشوند.
معتمدی پور با اشاره به اینکه در بهترین شرایط نمی توانیم بیش از 60 درصد مرغ و گوشت سفید استان را تأمین کنیم، ادامه داد: سیاست دولت راه اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ است، لذا دو زنجیره بزرگ مرغ در استان شروع کردیم، پیشرفت زنجیره در گچساران و باشت بیشتر از 60 درصد است که حلقه های مرغ مادر، کارخانه خوراک و کشتارگاه به نتیجه رسیده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در بهمئی زنجیره یک میلیون قطعه ای مرغ را داریم که بخشی از آن در بهمئی و بخشی از آن در مرز با استان خوزستان است، که بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: طرح های پرورش ماهی در قفس در پشت سدهای استان را پیشنهاد دادیم، که سرمایه گذار هولدینگ اوقاف این طرح را در پشت یکی از سدهای استان شروع کرده است.

وی با بیان اینکه 6 طرح به عنوان طرح های پیشران اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد توسط آقای استاندار بصورت تفاهم نامه امضا شد، افزود: 5 طرح از این تعداد مربوط به بخش کشاورزی است.
معتمدی پور گفت: کارخانه های دیگری مثل کارخانه تولید رب گوجه فرنگی، کارخانه پودر میوه و اسانس نیز مطرح بود.
معتمدی پور در خصوص کارخانه قند یاسوج گفت: با احیای کارخانه می تواند کشت قراردادی چغندر را در استان نهادینه کند، یک تحول بنیادین در بخش کشاورزی محسوب می شود.
پیشنهاد افزایش سطح تسهیلات تا 50 ممیلیارد تومان
وی با اشاره به اینکه سطح تصویب تسهیلات در استان پایین است، گفت: سرمایه گذار در استان بیش از 12 میلیارد تومان نمی تواند تسهیلات بگیرد، پیشنهاد دادیم که سطح تسهیلات تا 50 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
معتمدی پور اظهار کرد: پس از حذف ارز ترجیحی دامدازی ها متحمل هزینه های زیادی شدند، ما پیشنهاد دادیم که برای تأمین نهاده ها تضامین بانکی، چک صیادی و سفته بانک گرفته شود و دامدار بتواند پس از تولید، هزینه نهاده ها را پرداخت کند، این بزرگترین اقدامی بود که در سطح کشور تصویب شد.
معتمدی پور افزود: در بخش شیلات، استان اردبیل با 10 هزار تن تولید آبزیان اداره کل شیلات است، در حالی که ما با 21 هزار تن تولید هنوز در سطح مدیریت هستیم، این پیشنهاد را دادیم که این اداره تبدیل به اداره کل شود تا استقلال نسبی نیز ایجاد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پیشنهاد دادیم که 860 میلیارد تومان تصویب شد.
معتمدی پور بیان کرد: در حیطه سفر هیئت دولت، وزیر کشاورزی به دلیل مسائلی در تهران ماندند و نتوانستند در استان حضور پیدا کنند، لذا 4 معاون ایشان به استان سفر کردند، معاون آب و خاک، معاون غله، معاون بازرگان دولتی و معاون دام وزیر کشاورزی در استان حضور پیدا کردند.
وی گفت: تقسیم کاری صورت گرفت و معاون مربوط به امور دام از زنجیره های مرغ در گچساران و باشت و بهمئی بازدید کردند، ششمین زنجیره بزرگ طیور کشور را در بهمئی راه اندازی کردیم که با راه اندازی آن نیاز مرغ استان برطرف خواهد شد.
معتمدی پور افزود: معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در وهله اول پروژه های نیمه تمام شهرستان دنا در سمرون، احمدغریب، گندی خوری و بن زرد مورد بازدید قرار گرفت، در جشن عشایر مارگون حضور پیدا کردند، بعد از آن محل  پیشنهاد احداث سد آبریز بازدید شد، پروژه های آب و خاک چاروسا و بهمئی دیده شد، بعد از آن در دیشموک معاون آب و خاک طرح هزار هکتاری را بازدید کردند. همچنین پس از آن در جلسه شورای برنامه ریزی استان حضور پیدا کردند. پس از آن از باشت و چرام بازدید کردند.
رکورد مراجعان سفر رئیس جمهوری شکسته شد
وی در خصوص مصوبات سفر گفت: مقرر شد جلسه ای با حضور نمایندگان مردم، وزیر جهاد کشاورزی و معاونان ایشان برگزار شود و در وزارتخانه پیشنهادات به استحضار وزیر برسد و پروژه ها مورد مساعدت قرار بگیرد.
بالاترین ارباب رجوع و پرونده در سطح کشور مربوط به استان خوزستان بود که 1500 ارباب رجوع بوده، در سطح استان ما 2 هزار و 700 پرونده و مراجعه مردمی داشتیم که در سطح کشور رکورد محسوب می شود.
چرا کیفیت نان یاسوج خوب نیست؟
معتمدی پور در خصوص پایین بودن کیفیت نان گفت: نان بحثی کاملا فنی است، کمیته اقتصادی نان دارای 13 عضو است، بخشی از مشکلات نانوایی های استان مربوط به کیفیت دستگاه، بخشی مربوط به عدم آموزش متولیان است، بخشی مربوط به وزن چانه است.
وی گفت: وزن چانه 220 گرم است، در حالی که استاندارد دستگاه 140 تا 170 گرم است، وقتی وزن بیشتر شود کیفیت بد می شود، بنابراین مقرر شد دستگاه های تخصصی این مصوبه را داشته باشند که وزن متناسب با ظرفیت دستگاه تعیین کنند.
 حواشی حضور وزیر کشاورزی در شهرستان کهگیلویه
معتمدی درخصوص حواشی سفر وزیر کشاورزی به شهرستان کهگیلویه گفت: رسانه های استان علیه من نوشتند چون من فرزند کهگیلویه هستم وزیر کشاورزی قرار است به کهگیلویه سر بزند، در حالی که این موضوع هیچ ارتباطی به من نداشت، هر وزیری برای یک شهر معین شده بود، وزیر صنعت برای شهرستان دنا، وزیر نیرو برای گچساران و باشت معین شده بود.
معتمدی پور افزود: اگر از من می پرسیدند می گفتم وزیر کشاورزی به همه شهرستان های استان سر بزند، چون همه استان کشاورزی دارد و از طرفی برنامه بازدید وزیران ارتباطی با من نداشت، از مرکز مشخص شده بود. هر چند که وزیر کشاورزی اصلا نتوانست حضور پیدا کرد و معاونان ایشان را به همه شهرستان های استان بردیم.
معتمدی پور گفت: قبل از این دولت 5 پروژه کلان در سطح استان داشتیم، که مجموعا کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند. در این دولت برای این 5 پروژه بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار گرفته شد و پیشرفت آنها تا 70 درصد رسید.
رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: سد خاکی کوهبرد و ایلی آباد جزو این 5 پروژه بودند که از سال 89 وارد فاز اجرایی شدند، الان با وجود نواقص کوچکی که دارند، هر دو سد را آبگیری کرده ایم و برای اولین بار است که سد خاکی توسط سازمان جهاد کشاورزی آبگیری می شود.
انقلاب در تولید گندم سیلویی و بذری
معتمدی پور با بیان اینکه 95 درصد گندم استان به وسیله مناطق گرمسیری تولید می شود، خاطرنشان کرد: بی سابقه ترین تولید را امسال داشتیم، سال گذشته مجموعا 36 هزار تن خرید تضمینی گندم را داشتیم، در حالی که امسال 82 هزار تن گندم سیلویی و بذری خرید تضمینی گندم را داشتیم که انقلابی در تولید محسوب می شود.
وی افزود: در دو طرح مرتبط با تولید گندم طرح جهش تولید در دیم زارها و طرح کشت قراردادی در گندم آبی در سطح کشور اول شدیم، برای اولین بار تولید گندم دیم بیشتر از گندم آبی بود، قطعا بارندگی تأثیر داشت ولی عوامل نظارتی و مشوق هایی که بکار بردیم موجب افزایش تولید شد.
خبر خوش به کشاورزان کشت گندم
معتمدی پور در انتها یک خبر خوش به کشاورزان داد و گفت: کشت قراردادی گندم بیمه اختیاری بود ولی دولت بیمه را بصورت اجباری از کشاورزان کشت قراردادی کم کرد، که اعتراض کردیم، و با پیگیری هایی که صورت دادیم، آقای آل امین مسوول بیمه کشاورزی کشور قول دادند که این 800 هزار تومان برای هر هکتار کشت قراردادی به کشاورزان برگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرام
United Kingdom
....مستتداتش کو...در سفر قبلی همین مصوبات بود ک تخصیص و کو اقدام
علی
United Kingdom
با شعور مردم بازی نکنین
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1