تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۶۰۶۵۱
در خصوص جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری؛

سوء برداشت رسانه‌ها از یک جمله: هیچ برگشت اعتباری در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبوده است/ تاج الدینی: حتی یک ریال برگشت اعتبار در دوره من نبوده است / ما مصوب کردیم ولی ابلاغیه‌ها در زمان آقای معتمدی‌پور بوده است و اگر برگشت اعتباری بوده در زمان خود‌ش بوده است

۹
۲
سوء برداشت رسانه‌ها از یک جمله: هیچ برگشت اعتباری در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبوده است/ تاج الدینی: حتی یک ریال برگشت اعتبار در دوره من نبوده است / ما مصوب کردیم ولی ابلاغیه‌ها در زمان آقای معتمدی‌پور بوده است و اگر برگشت اعتباری بوده در زمان خود‌ش بوده است
کبنا ؛روز گذشته در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری در خصوص اخذ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات شناور الحاق ماده ۵۲ از میزان ۸۰۰ میلیارد، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سخنانی گفت و این پایگاه خبری نیز آن را بطور تمام و کمال و همراه با مکالمه‌ای که با معاون اقتصادی استاندار داشتند، درج کرد، با این حال طرح این موضوع از نظر جهاد کشاورزی ناقص است و  در این خصوص روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای داده و به تشریح کامل موضوع پرداخته، در خصوص بخشی از همین جوابیه که مربوط به دوره پیشین ریاست جهاد کشاورزی است، الیاس تاج الدینی رئیس پیشین جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در تماسی تلفنی با پایگاه خبری کبنا نیوز موضوعی مطرح کرد که در ادامه نیز آن را می‌خوانیم.
به گزارش کبنا، پیش از مطالعه متن روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که اهمیت جذب این تسهیلات شناور برای پیشرفت پروژه‌های جهاد کشاورزی در حدی بود که معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به آن واکنش نشان داد و آن را غیرقابل قبول دانست، از طرف دیگر، مهم این است که این تسهیلات جذب شود و با فشار رسانه‌ها، رئیس جهاد کشاورزی استان بتواند حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را از مرکز بگیرد، و گرنه قصد انتقادات و بیان موضوع از طرف رسانه‌ها مچ‌گیری از مسوولان نیست. اینکه سهم استان از تسهیلات شناور فقط ۳۰ میلیارد تومان شود و بخش زیادی از آن هنوز جذب نشده باشد و آنهم در این زمانه که سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات اصرارهای زیادی دارند، به نظر می‌آید حاکی از ضعف در پیگیری بوده است.
به گزارش کبنا نیوز، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مطلبی نوشت: برخی رسانه‌ها با سوبرداشت از یک جمله مدعی شدند که اعتباراتی در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگشت خورد که نه تنها صحت ندارد بلکه این سازمان بیشترین میزان جذب را در بین همه دستگاه‌ها داشته است.
روز گذشته در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری که فرصتی برای بیان مشکلات و مطالبات استان از مرکز است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  در پاسخ به سؤال معاون اقتصادی استاندار در مورد جذب تسهیلات ماده ۵۲ اظهار کرد: از حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی که تقاضا کردیم، تاکنون ۳۰ میلیاد آن را به ما دادند که کامل جذب شده و بقیه متقاضیان تسهیلات با وجود تشکیل پرونده اما هنوز از مرکز مابقی تسهیلات را به ما ابلاغ نکردند که پیگیر آن هستیم.
این جمله رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که از روی مطالبه‌گری و دفاع از حق استان بوده از سوی برخی رسانه‌ها به برگشت اعتبار تلقی شد و چند سایت خبری دیگر آن را بازنشر و کپی کردند در حالی که برگشت اعتباری در کار نبوده چرا که پولی داده نشد که بخواهد برگشت داده شود؟! و مهم‌تر اینکه اعتبار با تسهیلات متفاوت است و بحث اخیر مربوط به تسهیلات شناور حوزه سرمایه‌گذاری است نه اعتبارات!
گفتنی است سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه و در بین همه دستگاه‌ها بیشترین جذب را داشته است و به گفته متولیان امر این تسهیلات در فرصت‌های آتی و با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد به استان تزریق می‌شوند و این استان نه تنها چیزی را از دست نداده بلکه فرصت جدیدی را نیز در جذب تسهیلات مربوط به قبل از سال ۹۹ به دست اورده است.
با این وجود و انتشار تیتر غیرمنصفانه «برگشت اعتبار»، از رسانه‌ها که حتی در جلسه هم حضور نداشتند، انتظار  می‌رود تا با نشر اطلاعاتی سراسر کذب و غیرموثق موجب ناامیدی در جامعه و تشویش اذهان عمومی نشوند. در همین زمینه و برای بررسی بیشتر این موضوع از سید علی معتمدی‌پور پرسیدیم که واقعیت ماجرا چه بوده که او پاسخ داد: قانونی وجود دارد به عنوان بخشی از مقررات مالی دولت، الحاق ماده ۵۲  با این محتوا که تسهیلاتی که از سال ۹۹ به ماقبل به هر دلیلی جذب نشدند در سامانه‌ای به صورت شناور بارگذاری شده که استان‌ها می‌توانند متناسب با شرایط موجود این تسهیلات را در حوزه سرمایه‌گذاری جذب کنند؛ بنابراین تسهیلات یاد شده مربوط به سال ۹۹ و قبل از آن و برای کل کشور بوده و خاص استان ما نبوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: در آن جلسه گفته بودم که ماده ۵۲ مربوط به تسهیلاتی است که تاریخ جذب آن‌ها تمام شده و اکنون فرصت مجددی برای جذب آن‌ها فراهم شده و باید با تلاش و رایزنی بیشترین جذب ممکن را داشته باشیم.
وی افزود: بعد از آن، معاون محترم اقتصادی استاندار از بنده خواستند که بعد از ماه مبارک رمضان سفری را به تهران داشته باشیم و در این زمینه پیگیری کنیم؛ بنابراین اصلاً بحث اعتبارات نیست و موضوع برگشت اعتبارات، ظلمی در حق سازمانی است که شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش می‌کند و همواره بیشترین جذب را هم در اعتبارات و هم در تسهیلات داشته است. معتمدی‌پور ادامه داد: این جمله که گفته بودم فرصت جذب تسهیلات مشمول الحاق ماده ۵۲ تمام شد و مربوط به سال ۹۹ و قبل از آن بود زمینه سوبرداشت را فراهم کرد تا این تصور شود که استان فرصتی را در جذب تسهیلات از دست داده در صورتی که موضوع برعکس است و دولت فرصتی را داده تا تسهیلاتی که از سال ۱۳۹۹ به قبل به هر دلیلی جذب نشدند، به صورت شناور در کل کشور جذب شوند.  
وی همچنین به عدم دقت رسانه‌ها در تفاوت تسهیلات و اعتبارات اشاره کرد و گفت: انتظار من از رسانه‌ها این است که با این‌گونه بی‌دقتی‌ها موجب تضییع حق سازمانی که همواره بیشترین جذب اعتبارات و تسهیلات را داشته، نشوند.
وی توضیح داد: این اعتبارات جذب نشده در سراسر کشور مربوط به سال‌های ۹۹ و ماقبل در قالب ماده ۵۲ تجمیع می‌شود و در سامانه‌ای شناور و ملی ارائه می‌شود که چون مبلغ بالایی نبوده فقط ۳۰ میلیارد به استان دادند درحالی‌که ما میزان ۸۶۰ میلیارد پیشنهاد داده بودیم، بدیهی است که در صورت عدم ابلاغ تسهیلات در قالب این ماده قانونی، پروژه‌های پیشنهادی در قالب سایر مواد قانونی تسهیلات ابلاغی در برنامه بودجه ۱۴۰۲ از جمله بند الف تبصره ۱۸ پیشنهاد داده خواهند شد و اجازه نمی‌دهیم از این بابت آسیبی متوجه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی شود. معتمدی‌پور همچنین از جذب و هزینه همه اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت که برخی رسانه‌ها به اشتباه تسهیلات مذکور را به اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ربط دادند که کاملاً اشتباه و کذب بوده است.
به گزارش کبنا نیوز، الیاس تاج الدینی_ رئیس سابق جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ در خصوص بخشی از این جوابیه که مربوط به دوره ریاست خود می‌شود، در گفت و گو با پایگاه خبری کبنا نیوز گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری که در روز ۹ مهرماه ۱۴۰۰ انجام گرفت، تلاش‌های زیادی کردیم و حتی خدمت معاون اول رئیس جمهور رسیدیم، یک سری طرح‌ها را مصوب کردیم و اعتبار گرفتیم، و همان سال برج ۱۰ من از ریاست جهاد کشاورزی تودیع شدم، و اعتبارات نیز کم کم از برج ۱۲ به بعد ابلاغ شد، اگر برگشت اعتباری بوده حتی یک ریال برگشت اعتبار در دوره ما نداشتیم، بخصوص در اعتبارات پروژه‌های زیربنایی.
تاج الدینی بیان کرد: در خصوص تسهیلات نیز بر اساس ابلاغیه‌ها متقاضیان را به بانک ارسال می‌کردیم. ولی آقای معتمدی پور گفته‌اند که در دور اول ریاست جمهوری مبلغ پولی تصویب شد و برگشت خورد، و الان پیگیری کرده‌ایم که ۴ هزار میلیارد مصوب شود. این حرف کاملاً اشتباه است، ما مصوب کردیم ولی ابلاغیه‌ها در زمان آقای معتمدی‌پور بوده است و اگر برگشت اعتباری بوده در زمان خود‌ ایشان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حالا نمیدونیم کی راست میگه. امروز دروغ درجامعه بیداد میکنه ولی کبنا که از حق مردم نمی گذره لازمه موضوع ضعف مدیریت ها روشن بشه.
لنده
United States
جهاد کشاورزی در زمان آقای معتمدی پور کلا از تولید که وظیفه ذاتی جهاد هست فاصله گرفته رفته سمت بازار که متاسفاته بازار هم هز دستشون کاملا خارج هست و هیچ کاری ازشون برنمیاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خوب است که در اظهار نظرهایمان انصاف را رعایت کنیم . حب و بغض نسبت به اشخاص و اظهار نظر به ظاهر کارشناسی امابدون مبنا شایسته نیست . علیرغم اینکه زمان مدیریت کنونی جهاد کشاورزی کمتراز یک سال و نیم است ولی قابل مقایسه با دوره ۴ ساله بعضی نیست . اگر قصد مقایسه دارید به سامانه ها و سایت های ملی که شاخص های کشوری را بیان می کنند ، مراجعه کنید . رتبه استانی جهاد کشاورزی امروزه در کاداستر ، کشاورزی قرار دادی ، توسعه باغات در اراضی شیب دار ، پیشرفت فیزیکی پروژه های بزرگ ، جذب اعتبارات و ... از نگاه دیگران و ارزیابی ملی قابل مقایسه با گذشته نیست .
البته بیان بعضی مطالب در رسانه ها و اظهار نظر کسانی که تفاوت مفهومی تسهیلات و اعتبارات و تخصیص و تملک و هزینه ای ... را نمی دانند ، قدر و منزلت مدیرانی که امروزه جهاد کشاورزی را در تراز ملی مطرح کرده اند ، قطعاً زیر سوال نمی برد، بلکه خود را رسوای خاص و عام می کنند .
Germany
درود بر شما کاملا درسته
رسانه ای که این مفهوم رو نمیدونه باید کلا مسکوت بماند
Iran, Islamic Republic of
درود فقط بحث تنظیم بازاره جلسات وهمچنین حق جلسات فقط به اونا پرداخت میشه
طاها
Iran, Islamic Republic of
جهاد کشاورزی/ با ده ملیون یه حواله تراکتور
سادات دهدشت
Iran, Islamic Republic of
معتمدی پور اگه این زبان را نداشت ابدا مدیر جهاد کشاورزی نمیشد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگه بعضی مدیران به آمار و ارقام متوسل نشن وعوام فریبی نکنند حتی برای یک ماه هم نمی تونند مدیریت کنند ولی فریب دادن شگرد مدیران کار نابلد شده و دارند حق مردم بدبخت را صایع می کنند.
من یک رااازم
Germany
جهاد کشاورزی مدیر قویی دارد
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1