تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۴۵۹۹۶۵
انتقاد کشاورزان از عدم پرداخت تسهیلات تبصره 16 /

آقایان بانک عامل و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد 93 کشاورز منتظر اعاده قول های شما هستند / انتظار کشاورزان از معاون اقتصادی استاندار

۱
۰
آقایان بانک عامل و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد 93 کشاورز منتظر اعاده قول های شما هستند / انتظار کشاورزان از معاون اقتصادی استاندار
کبنا ؛
یکی از معضلات تسهیلات تبصره 16 بی توجهی بانک های عامل است، بر اساس آخرین گزارش ها از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه  و بویراحمد تاکنون فقط 13 درصد تسهیلات تبصره 16 در استان پرداخت شده است، از طرفی بسیاری از افرادی که منتظر تسهیلات تبصره 16 برای اشتغال زایی بودند به دلیل تعلل بانک ها، عدم پرداخت و نوسانات ارزی با مشکلاتی مواجه شده اند.
به گزارش کبنا نیوز، کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بدقولی بانک عامل تبصره 16 و مسوولان استانی گله و شکایت کرده و از معاون اقتصادی استاندار درخواست پیگیری پرداخت تسهیلات در روزهای ابتدایی سال جدید به کشاورزان شدند.
یکی از کشاورزان به نمایندگی از 93 کشاورز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما 93 کشاورز از شهرستان های گچساران، بهمئی و کهگیلویه هستیم که حدود 6 ماه است در طرح اشتغال زایی کشت گیاهان دارویی بنیاد علوی ثبت نام کردیم و تمام دوره های آموزشی و جلسات کارشناسی منظومه روستایی بنیاد مسکن گچساران و مهندسین طرح و نشست های مسوولین بنیاد علوی استان حضور پیدا کردیم ولی علارغم اینکه مسوولان قول داده بودند در بهمن و اسفندماه تسهیلات تبصره 16 به ما تعلق می گیرد این اتفاق نیفتاد و ما دچار ضرر و زیان شده ایم.
این کشاورز با اشاره به اینکه دولت باید روستاییان را حمایت کند، اظهار کرد: کشاورزانی که در این طرح ثبت نام کردند و از مهرماه زمین اجاره کرده اند و ثبت نام در طرح به دلیل معضلات بیکاری بوده، و البته به تسهیلات طرح نیاز داشتیم، متأسفانه در سالهای اخیر به خاطر بیکاری خیلی از روستاها خالی از سکنه شده اند و به شهر پناه برده اند، برای جلوگیری از این مهاجرت ها روستاییان نیاز به حمایت دولت و همکاری بانک ها و پرداخت تسهیلات دارند.
وی بیان کرد: مشکل دیگر طرح این است که با آمدن فصل گرما و هوای گرم در فروردین ماه در مناطق گرمسیری، انجام دادن کشت بخصوص کشت گیاهان دارویی با مشکل روبرو خواهد شد و اگر تا دهم فروردین ماه برای آماده سازی زمین، تسهیلات بانکی به دست کشاورز نرسد، کشاورز دچار خسارت های زیادی می شود.
این کشاورز اهل خیرآباد گچساران گفت: اولا هزینه اجاره بهای زمین که 6 ماه است از صاحب زمین اجاره کرده ایم باید پرداخت کنیم، ثانیا از کشت انواع محصولات کشاورزی مثل کشت گوجه و یونجه و ... محروم شده ایم. البته با پیگیری های آقای مهندس رضایی مدیرپروژه کشت گیاهان دارویی استان و نماینده اجرایی بنیاد علوی تهران و مسوول اجرایی وام های تبصره 16 آقای دکتر حسین نژاد و استاندار محترم و معاون اقتصادی ایشان و مسوول شعب اعتبارات استان جلسه شورای اشتغال زایی با هدف پرداخت تسهیلات تبصره 16 بانک قرض الحسنه مهر ایران مربوط به بنیاد علوی در تاریخ 13 اسفندماه 1401 در سالن استانداری برگزار شد.
وی گفت: طبق خروجی این طرح مقرر گردید تمام کشاورزانی که تشکیل پرونده داده اند و پرونده آنها تکمیل شده از 14 اسفندماه تسهیلات بانکی از طریق بانک قرض الحسنه مهر به حساب کشاورزان واریز شود. معاون اقتصادی استاندار در این نشست از بانک های عامل خواست هر چه سریعتر تا 28 اسفندماه تمامی تسهیلات اشتغال زایی که بودجه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان هست را پرداخت کنند ولی مسوولان شعب بانک عامل با بی اعتنایی و بی توجهی کامل به این نشست هنوز هیچ گونه پرداختی نداشته اند و کوتاهی کرده اند.
این کشاورز خیرآبادی گفت: متأسفانه برخی کشاورزان کشت گیاهان دارویی مجبور به تغییر کشت نشایی خود شده اند که این کار به دلیل تأخیر در پرداخت وام صورت گرفت و کاملا به ضرر کشاورز تمام شد. چرا ما کشاورزان که از اول بهمن ماه در شعب بانک های شهرستان ها تشکیل پرونده دادیم و پرونده ها را تکمیل کردیم، مسوولان قول پرداخت در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند دادند ، حالا بانک مهر به بهانه آخر سال و گردش مالی و سود بانکی از پرداخت تسهیلات به کشاورزان سر باز زده اند و به کشاورزان چشم انتظار بی توجهی می کنند.
وی گفت: آقای عسکری معاون محترم اقتصادی استاندار لطفا پیگیری کنید که حداقل در سال جدید و بعد از شروع ساعات کاری بانک ها در اولین فرصت و هر چه سریعتر این تسهیلات به حساب کشاورزان واریز شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

طاها
Iran, Islamic Republic of
بی لیاقت ترین مسول
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
1