کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان؛

دانش‌آموزان سوم ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد آموزش شنا می‌بینند

4 بهمن 1401 ساعت 10:11

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به خصوص شهرستان کهگیلویه با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش آغازگر طرح ملی «شنا» ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی شد.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به خصوص شهرستان کهگیلویه با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش آغازگر طرح ملی «شنا» ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی شد.
به گزارش کبنا، فرشید کرمی گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال اجرای طرح آموزش شنا (پس از ۱۲ سال وقفه)را به همه استان ها ابلاغ کرده و به دلیل سرما و اُفت فشار گاز، تاکنون استانی به غیر از کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یادشده، اعلام آمادگی نکرده است.
کرمی افزود: آموزش شنا، دانش آموزان پایه سوم دختر و پسر در شهر "دهدشت" در منطقه گرمسیری استان کهگیلویه وبویراحمد که شرایط مناسب برای اجرای این طرح دارد،از ابتدای دی ماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی امسال ادامه دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت استان برای اجرای کامل طرح از تفاهمنامه با اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در یک تفاهمنامه با اداره ورزش مقرر گردید استخرهای شنا به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی استان قرار گیرد و در عوض اداره آموزش و پرورش نیز مکلف است سالن های ورزشی خود را برای برگزاری مسابقات ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دهد.
کرمی تصریح کرد: اگرچه اداره آموزش و پرورش برای کل دانش آموزان پایه سوم ابتدایی استان تفاهمنامه لازم را منعقد کرده است و رضایت نامه اولیا هم انجام شده است، ولی در حال حاضر به دلیل شرایط مساعد هوا، شهر "دهدشت" آغازگر این طرح در استان است و با برطرف شدن مشکل گاز، اجرای طرح را در بقیه استان دنبال می کنیم.
کرمی یادآور شد:هر دانش آموز به مدت ۱۰ جلسه در این طرح، آموزش های شنا را با حضور مربیان مجرب فرا می گیرد و در پایان، پس از موفقیت، گواهینامه پایان دوره به آنها ارائه می شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کسب تحصیل، تهذیب و ورزش خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت و افزایش آمادگی دانش آموزان با اجرای طرح سَباح(شناگر)، ورزش شنا یک ورزش نشاط آور و مفرح و شاداب برای جوانان و نوجوانان نیز محسوب می شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.
از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.


کد مطلب: 457484

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457484/دانش-آموزان-سوم-ابتدایی-کهگیلویه-بویراحمد-آموزش-شنا-می-بینند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1