تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۶۶۴۲۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت فضای آموزشی شهرستان بویراحمد بحرانی است

۱۶
۰
وضعیت فضای آموزشی شهرستان بویراحمد بحرانی است
کبنا ؛
رشد جمعیت دانش‌آموزی به دلایل مختلف و کمبود فضاهای آموزشی و تربیتی موجب شده برخی کلاس های درس در شهرستان بویراحمد به بیش از 40 نفر افزایش یابد. در حالی که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداکثر تراکم دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی تا ۲۶ نفر، در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم تا ۲۸ نفر و در هنرستان‌ها تا ۱۸ نفر اعلام شده اما در شهر یاسوج که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است تراکم کلاس‌ها به بیش از 40 نفر رسیده است!
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به خصوص شهر یاسوج بحرانی است چرا که در برخی از کلاس های درس تعداد دانش آموزان به بیش از ۴۰ نفر افزایش می یابد.
سید رضا حسینی نیک، اظهار کرد: کمبودهای فضای آموزشی علاوه بر مرکز شهر،در حاشیه های آن همانند "بَلهزار"، "مادوان" و "سرآبتاوه" را در بر می گیرد.
حسینی نیک یادآور شد: سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد به خصوص شهر"یاسوج"، حدود سه متر مربع است و با توجه به مهاجرپذیری مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در این شهر، اولویت نوسازی مدارس استان تلاش برای رفع این مشکل است.
وی گفت: ساخت ۱۲ مجتمع آموزشی در شهر یاسوج را در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیشنهاد دادیم و با ساخت چهار تا از این مجتمع ها موافقت شد که با تخصیص به موقع اعتبارات این مشکل برطرف می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد: در بقیه مناطق استان اگرچه مدارس تخریبی و قدیمی است ولی برای بازگشایی مدارس در مهر امسال این مناطق مشکلی ندارند.
حسینی نیک یادآور شد: ساخت ۷۷ مدرسه از سال ۱۴۰۱ از برنامه های نوسازی مدارس بود که برخی از آنها در همان سال تحویل شد ،تعدادی در هفته دولت بهره برداری شد و مابقی تا مهر امسال به چرخه آموزشی اضافه می شوند.
وی گفت: این مدارس اغلب در مناطق روستایی محروم سراسر استان و حدود یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز را پوشش می دهند که با تحویل مدارس برشمرده، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در سراسر استان جمع آوری می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مدارس مشارکتی گفت: از این تعداد مدارس ۵۸ مدرسه (۸۰ درصد) مشارکتی هستند که ۱۵ کلاس تمام خیری از طرف "حاج اکبر ابراهیمی" نیکوکار مدرسه ساز ساخته شد.
حسینی نیک یادآور شد: این خیرمدرسه ساز غیر از این مدارس پیش تر ۲ مدرسه تمام خیری به آموزش و پرورش تحویل داده بود.
وی چالش اجرای پروژه مهر در زمینه ساخت و تجهیز در استان را تخصیص اعتبار دانست و اظهار کرد: بنا به درخواست افزایش اعتبار از وزارت اگر اعتبارات بیشتری در اختیار نوسازی مدارس استان قرار می گرفت بجای ۷۷ مدرسه ۱۰۰ مدرسه ساخته و تحویل می شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش تر در گفت و گو با ایرنا گفت: ۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای ۲۵ سال هستند که بحران مکان های آموزشی ما، اول در شهرستان بویراحمد است دوم در مناطقی که مدرسه ناایمن بالای ۱۰ نفر دانش آموز دارد.
حسینی نیک یادآور شد: مطابق با آمار اعلام شده آموزش و پرورش استان، ۲۱۵ مدرسه در سطح استان، فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین مدارس فاقد انشعاب حدود ۳۰۰ مدرسه است.
وی اضافه کرد: ۱۳۰ مدرسه نیمه تمام؛ که از دهه قبل ساخت و ساز شروع شده وهنوز تکمیل نشده است در سطح استان وجود دارد که اولویت نوسازی مدارس، تکمیل و تحویل مدارس بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
آموزش وپرورش سیاست زده بود بحران فضا وتجهیزات هم مزید برعلت شد تا مدارس پولی وبی کیفیت قارچ گونه رشد کنند
مسافری از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش،،دربویراحمد ویاسوج،،همیشه سیاست زدگی بود آنهم از نوع بد وبدش،،،سیاست زدگی عشیره ای،،باندبازی ،،،قببله ای،،
ای روزگار ،،،،،،،،درهرشهرستان دیگه که میرویم مسافرت،،،مردم آن شهر میگویند،،حیف که یاسوج آموزش وپرورش خوبی ندارد،،،،،،چکارکنیم. دایی ،دای،دای،.......
وطن
Iran, Islamic Republic of
۴۰دانش اموز داخل یک کلاس معلم بدبخت چگونه به برسد اموزش صفر میشود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت ناتوان است مدارس دولتی وضعیت نگران کننده ای دارند .مثل قارچ مدارس غیر انتفاعی با کیفیت بسیار پایین تاسیس شده اند .در حقیقت مدارس غیر انتفاعی با رانت و پارتی مجوز داده شده اند عملا ساختمانهای این مدارس هیچگونه مناسبتی با تعلیم و تربیت ندارند و از نظر استحکام بنا خیلی خطرناک هستند و احتمال تخریب و فاجعه وجود دارد .کسانی که این ساختمانها را تایید و مجوز صادر می کنند بدانند عواقب بدی متوجه آنها خواهد شد نوسازی مدارس ،آموزش و پرورش اینها مسئول هستند و کاملا زیر ذره بین هستند
دیدبان
Iran, Islamic Republic of
میتوند از مدارس و خانه های خالی شهر دهدشت استفاده کنید .
محصل
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر کل محترم آموزش و پرورش متأسفانه در صدد اینه که یکی از فامیل های خود را در یک معاونت بکارگیری کند که این با نظام اداری کشور و دولت انقلابی مغایرت دارد ،
سو پیشنه یادتون نره 😂
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
از بس مهاجر وارد یاسوج شده. هر کی هر جا بوده بساطش رو جمع کرده و آورده یاسوج پهنش کرده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شهرستان بویراحمد با داشتن ریس دلشاد چه چیزیش سرجاشه که فضای آموزشی‌ با‌شه
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
40 سال آموزش وپرورش را به عقب بردن، تیم مدیریتی استان تا شهرستان
کار‌شناس
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش بویراحمد از زمان تصدی دلشاد ضعیف ترین دوران خودش را دارد سپری می‌کند، فقط طایفه گرایی و قومیت گرایی
اندیشمند قباد
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام
خداییش بنده باآقای دلشاد (مدیراموزش و پرورش شهرستان بویراحمد) هیچگونه آشنایی و فامیلی ندارم، بنده بادلانی هستم ایشان تامرادی هستن، اما بایدگفت نسبت به سایر مدیرو مسئولین قدیم و جدید بیشتر رعایت می کنند، البته عشیره و قبیله بازی همیشه دربویراحمد بوده این اواخر هم رسیده به دلشاد که انصافا با انصاف هست
علی
Iran, Islamic Republic of
واین بحران بع لطف شما ونمایندگانی که فقط دنبال لایحه عفاف وحجاب و مهره چینی ـجمع اوری ارا برا دور بعدی ادامه دار هست.... بس کنید... هر سال تکرار همین داستانها.... مدیریت منابع در هیچ رده ای از صف تا ستاد نداریم.. تمام.... نظارت هم الفاتحه....
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
ای همه سرمایه دار ومالک شهریاسوج سی رضای خداوقف مدرسه کنیدیه مقدارزمین یامشارکتی مدرسه بسازند...باختون که واودنیا نیبریت...🤔
کامل
Iran, Islamic Republic of
هرکه وته سردسیروگرمسیروبیشترشون هم کاردرست حسابی نیارن/ فروختنه اومنه ادعی شهرنشینی هم دارن...همه بدبختیل یاسیچ واطرافش همینو درست کردنه...
حجت
United States
آموزش پرورش یادش رفته بهترین مدرسه که خیریه بود سر فلکه هفت تیر بود رو فروخت و پولش رو نه معلوم چه کار کرد
Iran, Islamic Republic of
سر استاندار ناکارآمد سلامت دارن مردم راازنظام مقدس اسلامی بدبین می‌کنند وهرچه رهبری عظیم الشان امام زمان داد می‌زند مسئولین راه کج خود رامیروندخداازشون نگذره
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

هزاران نفر این هفته در شهر تیلبورگ هلند گرد هم آمدند و در مراسم جشنی سه روزه ویژه مو ...
1