تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۶۳۰۲۵
کبنا گزارش می‌دهد

بحث داغ فروش کارخانه آرد یاسوج / پاسخ قاطعانه آیت‌‌الله حسینی به ناصر فخاری؛ ما خاطره خوشی از واگذاری به بخش خصوصی نداریم/ کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است / آیا سرنوشت شوم کارخانه قند یاسوج دامن کارخانه آرد را می‌گیرد؟ / بیکاری و سرگردانی بیخ گوش 70 کارگر و کارمند کارخانه آرد یاسوج

۶
۱
بحث داغ فروش کارخانه آرد یاسوج / پاسخ قاطعانه آیت‌‌الله حسینی به ناصر فخاری؛ ما خاطره خوشی از واگذاری به بخش خصوصی نداریم/ کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است  / آیا سرنوشت شوم کارخانه قند یاسوج دامن کارخانه آرد را می‌گیرد؟ / بیکاری و سرگردانی بیخ گوش 70 کارگر و کارمند کارخانه آرد یاسوج
کبنا ؛ واگذاری کارخانه آرد یاسوج وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به بخش خصوصی داغ شد و آیت‌الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد قاطعانه پاسخ ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید را داد و گفت: به جای تغییر مدیریت بی‌فایده، فکری کنید و آدم‌های توانمند و متخصص را جایگزین کنید. باید منافع مردم در این کارخانه دیده شود.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز (پنجشنبه 11 خرداد ماه 1402) فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر با حضرت آیت الله حسینی_ نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ دیدار کرد.
در این دیدار فخاری صحبت‌هایی مبنی بر واگذاری کارخانه آرد یاسوج به بخش خصوصی کرد و پیشنهاد داد که اگر ما بتوانیم سرمایه مان را ازاین کارخانه آزاد کنیم، می توانیم بخش زیادی از مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد را مرتفع سازیم و از طرفی باعث شکوفایی و رونق کارخانه می‌شود.
وی افزود: کارخانه آرد یاسوج 4 فاز دارد که سه فاز آن تعطیل است و یک فاز دیگر آن با حدود 50 درصد ظرفیت کار می کنند.
فخاری با تاکید بر زیان ده بودن این کارخانه برای سازمان اقتصادی کوثر، اظهار داشت: با تغییر رویکرد و تغییر مدیر در کارخانه آرد یاسوج نتواستیم کارخانه را به بهره وری برسانیم.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر در ادامه پرده از مشکلات کارخانه آرد یاسوج وابسته به این سازمان برداشت و گفت: همزمان با حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان تعدادی از فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا گلایه می کردند که عده ای بر اساس رانت وارد این کارخانه شده اند که ما هم قول داریم.
وی در ادامه افزود: بعضی وقت‌ها فقط ظاهرمان برای خداست و باطن‌مان به گونه‌ای دیگری است.
فخاری در ادامه تاکید کرد: تلاش کردیم که کارخانه را به بهره‌وری برسانیم، به همین منظور رویکردها و مدیریت‌ها را تغییر دادیم، اما متأسفانه اتفاق نیفتاد.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: سه مدیر در طول مدیریت خودم، برای این کارخانه عوض کردیم ولی مشکل کارخانه آرد یاسوج وابسته به این سازمان برطرف نشد.
 وی همچنین به سیاست گذاری‌های سازمان اقتصادی کوثر مبتنی بر رونق تولید واشتغال اشاره کرد و گفت: در بحث واردات «جوجه ریزی» زمانی ما تحریم بودیم که سازمان اقتصادی کوثر توانست این دانش را در کشور بومی سازی کند.

 در ادامه حضرت آیت الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ قاطعانه پاسخ فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر را داد و گفت: کاری نکنید که ما خجالت زده مردم شویم.
 وی افزود: خاطره خوشی ازخصوصی سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و همچنین خاطره خوشی از مدیران دولتی در این رابطه هم نداریم.
آیت الله حسینی تاکید کرد: کارخانه قند یاسوج را به بخش خصوصی واگذار کردند و همه دیدند که چه بلایی به سر این کارخانه عظیم آمد و اموال بیت المال به باد رفت. البته این مربوط به استان ما تنها نیست در استان های دیگر هم اینگونه است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارخانه آرد یاسوج ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند زمینه اشتغال را برای جوانان زیادی فراهم کند، تصریح کرد: اجازه ندهید که این کارخانه به دست نااهل بیفتد و دردسر دیگری برای استان ایجاد شود.
حضرت آیت الله حسینی در ادامه بی‌ثباتی مدیریت در بعضی از ادارات دولتی و شرکت‌های دولتی گریزی زد و گفت: با تغییر مدیریت‌ها چیزی عوض نمی‌شود، بلکه باید از ابتدا مدیران را با فکر، برنامه و بر اساس توانمندی و شایستگی انتخاب شوند.
وی افزود: بوده که بعضی وقت ها یک مجموعه سنگین اقتصادی را به فردی واگذار کردند و آن مجموعه دولتی و اقتصادی را به صفر رساندند.
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیر توانمند را بگذارید تا این کارخانه را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه با فروش کارخانه مخالفتی نیست، اما باید به کسانی فروخته شود که اهلیت داشته باشند، تاکید کرد: اگر قرار باشد کارخانه آرد یاسوج دچار سرنوشت کارخانه قند یاسوج شود، دردسرش برای ما و مسوولان مربوطه است.
آیت الله حسینی در ادامه بیان کرد: باید از مسوولان قبلی در خصوص بلایی که سر این کارخانه آمده سوال شود و چگونه این همه تجیهزات و امکانات موجود بوده و این کارخانه گرفتار این همه مشکلات شده است.
وی در ادامه به پروژه‌های دیگر استان که دچار سوء مدیریت شدند نیز اشاره کرد و گفت: سازمان اقتصادی کوثر با همکاری تامین اجتماعی به منظور ساخت پروژه بزرگ مجتمع تجاری و رفاهی، گودال بزرگی را در دل مرکز استان ایجاد کردند و رهایش کردند و رفتند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: نفت از استان کهگیلویه و بویراحمد استخراج می شود و چیزی عاید این استان نمی شود. 10 درصد آب‌های روان متعلق به این استان است و بعد می‌گویند که سدها ملی است و کمترین استفاده را این استان می برند. حداقل یه چیزی به این استان بدبخت بدهند.
آیت‌الله حسینی اضافه کرد: کارخانه آرد یاسوج را به سرمایه‌گذار خوب و توانمندی واگذار کنید که کارخانه راه بیفتد نه اینکه با قیمت ناچیز به فروش برسد و کارخانه را تخریب کند و برج بسازد و عده‌ای هم بیکار شوند.
وی در ادامه خطاب به فخاری گفت: اگر کارخانه به نااهل واگذار شود، آن موقع با من دعوا می‌کنند که چرا نماینده ولی فقیه چیزی نگفته است. کسی هم که شما را نمی‌شناسد، لذا کاری کنید که به نفع مردم باشد.
آیت الله حسینی در بخش پایانی صحبت‌هایش تلویحاً مخالفتش را با واگذاری کارخانه به بخش خصوصی نشان داد و گفت: توقع داشتیم شما بگوید که می‌خواهیم فازهای دیگر کارخانه را راه بیندازید. چگونه بخش خصوصی می‌تواند کارخانه را راه بیندازد اما بخش دولتی نمی تواند. اگر مدیری خطا می‌کند مجازات سنگنین برای آن در نظر بگیرید. مدیری که تعهد و تخصص ندارد برای مدیریت کارخانه معرفی نکنید.
رضا پارسیان نژاد_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد_ به ظرفیت‌های کارخانه آرد یاسوج اشاره کرد و گفت: این کارخانه 11 محصول می‌تواند، تولید کند.
وی افزود: من معتقدم که کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است و از شما می‌خواهیم که مهلت دهید و کمک کنید که کارخانه سرپا بماند.
به گزارش کبنا، در ادامه این دیدار بحث بر روی فروش کارخانه یاسوج داغ شد و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد اصرار بر عدم فروش کارخانه داشتند و تاکید می‌کردند که خصوصی‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد، پاسخگو نیست. اما ناصر فخاری_ مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اصرار بر فروش کارخانه داشت و گفت: 5 سال این کارخانه زیان ده است و در حالی که کارخانه باید خودش حقوق پرسنل و هزینه‌هایش را تأمین کند و چیزی هم به من [سازمان اقتصادی کوثر ] بدهد. من دارم حقوق پرسنلش را می‌دهم. 
وی تاکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری شرکتی که 3 سال زیان ده است باید با بخش خصوصی واگذار شود.
او افزود: با این شیوه نمی‌توان کارخانه را مدیریت کرد.
در ادامه این بحث فروش داغ شد و نهایتاً، قرار شد که با حضور مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار این موضوع بررسی شود.



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کارخانه آرد قطره ایی هست در مقابل اقیانوس سرمایه گذاری در دیگر استانها
آب
نفت
گاز از استان بنام ما بکام بقیه
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
تلکیف ۶۰ خانواده ایی که از این کارخانه نان میخورند چی میشود
Iran, Islamic Republic of
این هدیه از مدیر عامل در روز ولادت امام رضا(ع) به مردم شریف استان
فروش قطع نان پرسنل کارخانه
Romania
تکلیف ۱۵۰۰ نفری ک که در شهرداری یاسوج ه به همین سرنوشت دچار شده اند چیست
نقدلی
Iran, Islamic Republic of
چرا کارخانه آرد باقری زیانده نیست اما کارخانه آرد دولتی با آونهمه سرمایه دولتی زیانده میشود؟!!!!
اول بررسی کنید ببینید مدیریتش مدیر هست بعد چوب حراج به فروشش بزنید
تجربه فروش کارخانه قند
Iran, Islamic Republic of
بجای فروش بقیه واحدهای راکد فعال کنید حداقل 300نفر از فرزندان خانواهای شهدا و ایثارگران مشغول بکار میشوند
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
1