تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۸۴۳۷
در پی بارش‌های اخیر؛

یک روز بارانی با بخشدار مرکزی بویراحمد

۱
یک روز بارانی با بخشدار مرکزی بویراحمد
کبنا ؛
در بارش‌های اخیر بویراحمد که شاهد آبگرفتگی معابر و پل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و حتی ریزش کوه نیز بودیم، نشان داده شد اعتماد به جوانان نتیجه‌بخش است.
به گزارش کبنا، جوان‌گرایی یکی از مهمترین مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت آن تأکید کرده است. با شروع به کار دولت سیزدهم سیاست جوان‌گرایی تا حد زیادی دنبال شد و در کهگیلویه و بویراحمد نیز در بخش‌های به جوانان اعتماد شد. هر چند بخشداری مرکزی بویراحمد بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شد، اما در دولت جدید به یک جوان سپرده شد.
در بارش‌های اخیر بویراحمد که شاهد آبگرفتگی معابر و پل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و حتی ریزش کوه نیز بودیم، نشان داده شد اعتماد به جوانان نتیجه‌بخش است.
علی اکبری‌تبار _بخشدار مرکزی بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا روند کاری امروز خود برای مدیریت بحران روستاهای بویراحمد را تشریح کرد.
وی عنوان کرد: پیرو بارش رحمت الهی در شهرستان بویراحمد، به صورت میدانی از اول صبح بازدید از روستاها را شروع کردیم.
اکبری‌تبار ادامه داد: طی تماس‌هایی که شهروندان با ما داشتند، نقاطی که احتمال چالش در آنها وجود داشت را شناسایی کردیم. اولین نقطه مورد بررسی جاده ورودی دهنو یاسوج بود که در پل اول جاده آبگرفتگی اتفاق افتاده بود. بخشی از کار را انجام دادیم، اما بخش دیگر که در حوزه شهر قرار داشت را با تماس با شهرداری به شهرداری یاسوج واگذار کردیم.
وی ادامه داد: سپس به روستای سروک مراجعه کردیم و مشکل در آنجا نیز برطرف شد.
بخشدار مرکزی بویراحمد سپس برای بازگشایی مسیر جاده یاسوج شیراز اقدام می‌کند. وی گفت: در پلیس راه یاسوج-شیراز با ریزش کوه مواجه شدیم که با حضور میدانی در آنجا و تماس با راهداری، مسیر بازگشایی شد.
اکبری‌تبار اظهار داشت: در حوزه دشت روم، روستای مور صفا همچون سال‌های پیش در بارندگی‌های متعدد دچار آبگرفتگی‌های شدید ‌شد.
وی ادامه داد: امسال نیز در بارندگی‌های اخیر، به دلیل حجم بارش باران، مسیر روستای مور صفا مسدود شده بود. یک فوتی هم داشتیم و در تماسی که با هلال احمر داشتیم در اسرع وقت در روستا حاضر شدند و با استفاده از قایق جسد را به آمبولانس انتقال دادیم.  
وی گفت: چند خانواده هم که در معرض خطر بودند با توجه به هشدارهایی که دادیم، روستا را تخلیه کردند.
اکبری‌تبار تأکید کرد: با توجه به وضعیت بسیار هولناکی که بعد از بارش‌ها اتفاق می‌افتد، از جهاد سازندگی و آب منطقه‌ای انتظار داریم در خصوص لایروبی رودخانه اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که تماس‌هایی از حوزه چشمه پلنگی تنگاری داشتیم، گفت: آب معدنی آن‌جا نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با امکانات لجستیکی دهیاری بخشی از آب را هدایت کردیم.
وی در ادامه به روستای جهان‌آباد اشاره کرد و گفت: در روستای جهان‌آباد نیز شانه جاده باعث تصادفاتی شده است که در همین خصوص در تماسی که با محمدی مدیرکل راهداری داشتیم، قول مساعد دادند که در اسرع وقت پیگیری کنند.
اکبری‌تبار در پایان اظهار داشت: در روستاهای مزدک نیز آبگرفتگی‌هایی داشتیم که آن نیز برطرف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1