تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۵۹۵۸۲
یادداشت؛

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری؛ از پیگیری پارک‌های بانوان تا توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزایی

۱۴
۶
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری؛ از پیگیری پارک‌های بانوان تا توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزایی
کبنا ؛
اگر انفعال کلیدواژه‌ای برای عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری در دولت قبل باشد، فعالیت، مؤلفه اصلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوره کنونی است.
به گزارش کبنا، وضعیت کهگیلویه و بویراحمد از نظر شاخص‌های توجه به زنان در گذشته چندان مطلوب نبود؛ هر چند بخش زیادی از این وضعیت به بستر فرهنگی این استان برمی‌گردد، اما نباید فراموش کرد که مدیریت امور بانوان در این حوزه بی‌تأثیر نبوده است.
مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری هر چند در گذشته در پستوهای استانداری مخفی مانده بود، اما امروز با حضور یک مدیرکل جوان، شرایط این حوزه مدیریتی تغییر کرده است.
یکی از مهمترین وظایف مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، توزیع تسهیلات اشتغالزایی در بین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است. اما در گذشته بخش زیادی از این تسهیلات به انحراف می‌رفت و بر اساس مستندات موجود، بخشی از تسهیلات زنان به افرادی واگذار می‌شد که از نزدیکان و دوستان مدیران کل قبلی بودند. بنابراین با به انحراف رفتن این تسهیلات، عملاً نتیجه مورد نظر از این پول‌پاشی‌های بی حساب و کتاب، عاید این زنان نیازمند نمی‌شد.
گویی مدیرکل امور بانوان در دولت‌های قبل صرفاً به جایگاهی رفع تکلیفی تقلیل داده شده بود. اما حالا با حضور عاطفه مدبرنژاد، شرایط این مدیریت تغییر کرده است. این تغییر را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به وضوح می‌توان دید. چرا که تسهیلات اشتغالزایی در حال حاضر تنها در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و انحرافی در آن دیده نمی‌شود.
از سوی دیگر با حضور مدبرنژاد که تحصیلات آکادمیکی در حوزه جامعه‌شناسی دارد، امید می‌رود بهبودی بیشتری در وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم. نمود این تحولات را در جلساتی که تنها در چند ماه اخیر در حوزه بانوان برگزار شده می‌توان دید.
یکی از مهمترین اقدامات مدبرنژاد در این دوره کوتاه حضورش در استانداری، پیگیری پارک‌های بانوان در شهرستان‌های مختلف استان است؛ پارک بانوان گچساران تجهیز شده؛ پارک بانوان بهمئی به زودی افتتاح می‌شود و زمین پارک بانوان چرام نیز مشخص شده و در حال انجام کارهای مقدماتی است. 
هر چند برخی به نحوه انتخاب زنان اثرگذار در هفته‌های اخیر از سوی مدیرکل بانوان استانداری انتقادهایی وارد کرده بودند، اما به گفته مدبرنژاد، قبل از انتخاب زنان اثرگذار، در رسانه‌ها و صدا و سیمای استان، در خصوص این آیین اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته و چندین بار نیز در شبکه دنای کهگیلویه و بویراحمد خبر آن زیرنویس شده بود. ازاین‌رو زنان اثرگذار از بین آن دسته از افرادی که در این آیین حضور پیدا کرده و ثبت نام نموده بودند، انتخاب شدند. در واقع داوران، نه کل جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد، بلکه آن زنانی را مورد بررسی قرار دادند که ثبت نام کرده بودند. بنابراین می‌توان گفت چنانچه زن اثرگذاری در این آیین نامی از او برده نشده است، به خاطر عدم ثبت نام او در این آیین بوده است.
بنابراین می‌توان گفت اگر انفعال کلیدواژه‌ای برای عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری در دولت قبل باشد، فعالیت، مؤلفه اصلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوره کنونی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم مدبرنژاد - مدیر موفق
Iran, Islamic Republic of
انفعال و ندانم کاری فقط در این دولت بیداد می کند .کبنا اینهایی که مطالب سبک میذارن اینجا از کجا پیدا می کنی؟
قنبر
Iran, Islamic Republic of
ها
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما اومدید دفاع از این خانم کنید ولی خودت هم نمیدونی چی نوشتی فقط این و‌گفتی که وامها در دوره قبل به نزدیکان مدیر کل وقت داده می‌شد تمام حالا ایشون چه گلی به سر زنان زده چون هیچ فعالیتی نداشته نمیدونستی چی نوشتی البته همین چن خط و همین خانم مدبر نژاد کپی کرده بهت داده شما هم تحویل سایت دادی
البته کبنا هم نباید هر مطلبی رو انتشار بده اونم مطلبی که هیچ مفهومی نداره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سپاس از پایگاه تحلیلی خبری کبنا از باب یادآوری از اصول حرفه ای هر رسانه معرفی نویسنده یاد داشت است با اینکه در صدر مطلب نویسنده از مخاطبین کبنا معرفی شده اما در وسط متن آنجا که درج شده [ بر اساس مستنداتی که به این پایگاه رسیده ...‌‌‌] نشان از آن است که یادداشت از پایگاه کبنانیوز بوده و بدون لحاظ اصول و اخلاق حرفه ای به مخاطب کبنا و آن هم بدون اسم نویسنده نسبت داده شده است . علاوه بر آن عملکرد خانم مدبر صرفا سطحی و کلیشه ای است .....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خانم مدبر نژاد یکی از زنان توانمند استان است بدون شک با اخلاقی که از ایشان سراغ دادیم انتظاری جز انجام درست کار و انجام درست کار هم از ایشان نمی رود. متاسفانه در استان ما ظرفیت وجود افراد توانمند وچود ندارد. کاش بجای حاشیه درست کردن برای ایشان دست و پای اندیشه و عملش را نبندیم تا بتواند در راه هموار کردن مسیر درست گام بردارد و به مرتفع کردن مشکلات حوزه بانوان کمک کند.
Iran, Islamic Republic of
وه جهنم بی
Iran, Islamic Republic of
با سلام اتفاقا خانم مدیر نژاد منفعل هستند و هرچند تحصیل دانشگاهی دارد ولی کار خاصی انجام ندادند .چون تمام امورات انجام شده مربوط به قبل م باشد و ایشان فقط مجری هستند.
چه کار جدیدی انجام دادند. هیچ، زنان اثر گذار پیشتر هم برگزار شده بود و قاب عکس آن نیز در دفتر ایشان موجود هست فقط با عنوان زنان نام آور و نان اور!خواهشا همه چیز را بنام ایشان و این دولت مصادره نکنید
Iran, Islamic Republic of
حداقل مدبرنژاد مثل بعضی از مدیران قبل نبود. د دونیم یه نخبه علمی داخل ای جایگاه نشسته.بذار هیچ کاری هم نکنه،😐😐
Iran, Islamic Republic of
مگه استانداری مدیرکل امور بانوان داره😀😀😀
نیما
Iran, Islamic Republic of
به طور کلی خیلی بد مدیریت می کنند و این سایت دارد تمجید و تعریفی می‌کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ایران و عربستان ساختند دلار پنج هزار تومنی میاد به تمام زنان استان رسیدگی می کنه و وام میده و شاید هم با چند قطره اشک درستش کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
آره
Hadi
United States
به نام خدا
با سلام
خدایا به هرکسی که برای رضایتت
وخدمت به مردم قدمی برمیدارد
دراین راه اورا یاری رسان
چون باب پاسخ ونقد را در یاد داشت ارسالی مخاطبی با عنوان مدیرکل بانوان و خانواده ی استانداری در........را باز گذاشته بودید و حق پاسخ داده بودید پس لطفا این یادداشت را هم در پی ان یادداشت منتشر بفرمایید.
از نزدیک با عملکرد و کار یکی از ان مدیران سابق امور بانوان در دولت قبل بودم که سابقه اجرایی وعملکرد قابل قبول و درخشانی در پستهای کلیدی ومهم قبلی وسابقش داشته و ایشان را همیشه اهل عمل وکار میدیدم نه اهل شعار وحاشیه و... که دلسوزانه شبانه روز در کسوت یک بانوی عملگرا وکاردان وبا تجربه، پای کار بوده وبرای انجام وظیفه اش وتعهد واحساس مسئولیتی که در قبال کارش داشته از هر کوششی دریغ نداشته و همیشه براساس صداقت و تواضعی که داشته از زحمات مدیران قبلش تشکر مینمود وهرگونه اثر گزاری وپیشرفتی ازجمله زیر ساختهای پارکهای بانوان در سطح استان ،برگزاری جلسات وهمایشها و جشنواره های بزرگ بانوان ، اقدام عملی و‌کار ساز برای توانمندی بانوان ورفع موانع زنان بی سرپرست وبد سر پرست وفراهم نمودن بستر خود باوری زنان ومعرفی زنان نخبه وتولید گر وکار افرینو اشتغالزا و رفع موانع وایجاد بستر حمایتی ورفاهی در بعضی شهرستانها از جمله چرام و...و امور پیگیر فراوان دیگر رانتیجه کار وهمکاری مدیران گذشته وزحمات وحمایت و تلاش همکاران و بانوان و مدیران و مشاوران و همگامی استانداران وفرمانداران وقت میدانسته وازانان تشکر مینموده ونتیجه را حاصل زحمات انان بیان‌کرده وخود را خادمی جزمیدانست، چنانچه هنوز هم با مدیر کنونی امور بانوان در ارتباط بوده وهست وبرای هرگونه همکاری وانتقال تجربه برا ی پیشبرد اهداف بانوان استان در هرزمان همکاری ومشورت مینماید.
در ان یا داشت اشاره شده که توزیع وام وتسهیلات در زمان مدیران قبل بانوان به صورت رانتی ودوستی وقوم وخویشی عمل شده و اشاره شده که مدارک ان موجود است.
اولا
وخواهشا هرگونه مدرکی که دال بر این رویه ،انجا در رسانه ی کبنا موجود است جهت تنویر افکار عمومی منتشر گردد تا خدای نا کرده براساس‌ یاداشت های کذب و غیر واقعی افکارعمومی به مقاصد دلخواهشان جهت دهی نشود.

دوما
خود مدیرکل جدید حی وحاضر اذعان دارد که تلاشی برای جذب تسهیلات یک میلیاردی اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست ودریافت اعتبار آن، در زمان مدیر کل قبلی انجام شده بود ولی قبل از توزیع و پرداخت تسهیلات، مدیریت ایشان به اتمام رسید و تهیه لیست و توزیع تسهیلات به مدیرکل جدید رسید.
پس این چه گزارشی است که بدون سوال واطلاع ودقت نظر انجام شده است.
ودر اخر ان یادداشت بوی تخریب و تضعیف دولتها ومدیران قبل و برجسته نمودن کار مدیر ودولت وقت را میدهند وهدف نویسنده ی ان یا داشت ایجاد اختلاف، دوئیت و حذف خدمات گذشته و.... را دارد.
یقینا تا انجا که از افکار و اندیشه های مدیر قبلی اشنایم و از نزدیک در ارتباط بودم، تمام هم وغمش خدمت به مردم بوده وهست منهای درگیرشدن به حاشیه هایی که بعضیا از روی غرض یا... میخواهند ایجاد نمایندچنانچه همین الان هم در استانداری بیشترین ارباب رجوع را دارد ودر حد توانش پیگیری مینماید.
لازم به یاداوری است که استانداران وقت و‌همچنین استاندار فعلی از عملکرد ایشان راضی بوده چنانچه در جلسه تودیع ومعارفه واضح و با تاکید اعلام داشتند که ایشان از مدیران توانمند وپیگیر بودند.
به وحدانیت خداوند یکتا فقط برای شناختی که ازش دارم و میدانم که شاید راضی به این گفته هایی که من بیان کردم نیست ویقینا می فهمید اجازه نمیداد که ارسال کنم
ممنونم که نشر میدهید.
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1