کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری؛ از پیگیری پارک‌های بانوان تا توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزایی

19 اسفند 1401 ساعت 12:42

اگر انفعال کلیدواژه‌ای برای عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری در دولت قبل باشد، فعالیت، مؤلفه اصلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوره کنونی است.


اگر انفعال کلیدواژه‌ای برای عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری در دولت قبل باشد، فعالیت، مؤلفه اصلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوره کنونی است.
به گزارش کبنا، وضعیت کهگیلویه و بویراحمد از نظر شاخص‌های توجه به زنان در گذشته چندان مطلوب نبود؛ هر چند بخش زیادی از این وضعیت به بستر فرهنگی این استان برمی‌گردد، اما نباید فراموش کرد که مدیریت امور بانوان در این حوزه بی‌تأثیر نبوده است.
مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری هر چند در گذشته در پستوهای استانداری مخفی مانده بود، اما امروز با حضور یک مدیرکل جوان، شرایط این حوزه مدیریتی تغییر کرده است.
یکی از مهمترین وظایف مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، توزیع تسهیلات اشتغالزایی در بین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است. اما در گذشته بخش زیادی از این تسهیلات به انحراف می‌رفت و بر اساس مستندات موجود، بخشی از تسهیلات زنان به افرادی واگذار می‌شد که از نزدیکان و دوستان مدیران کل قبلی بودند. بنابراین با به انحراف رفتن این تسهیلات، عملاً نتیجه مورد نظر از این پول‌پاشی‌های بی حساب و کتاب، عاید این زنان نیازمند نمی‌شد.
گویی مدیرکل امور بانوان در دولت‌های قبل صرفاً به جایگاهی رفع تکلیفی تقلیل داده شده بود. اما حالا با حضور عاطفه مدبرنژاد، شرایط این مدیریت تغییر کرده است. این تغییر را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به وضوح می‌توان دید. چرا که تسهیلات اشتغالزایی در حال حاضر تنها در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و انحرافی در آن دیده نمی‌شود.
از سوی دیگر با حضور مدبرنژاد که تحصیلات آکادمیکی در حوزه جامعه‌شناسی دارد، امید می‌رود بهبودی بیشتری در وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم. نمود این تحولات را در جلساتی که تنها در چند ماه اخیر در حوزه بانوان برگزار شده می‌توان دید.
یکی از مهمترین اقدامات مدبرنژاد در این دوره کوتاه حضورش در استانداری، پیگیری پارک‌های بانوان در شهرستان‌های مختلف استان است؛ پارک بانوان گچساران تجهیز شده؛ پارک بانوان بهمئی به زودی افتتاح می‌شود و زمین پارک بانوان چرام نیز مشخص شده و در حال انجام کارهای مقدماتی است. 
هر چند برخی به نحوه انتخاب زنان اثرگذار در هفته‌های اخیر از سوی مدیرکل بانوان استانداری انتقادهایی وارد کرده بودند، اما به گفته مدبرنژاد، قبل از انتخاب زنان اثرگذار، در رسانه‌ها و صدا و سیمای استان، در خصوص این آیین اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته و چندین بار نیز در شبکه دنای کهگیلویه و بویراحمد خبر آن زیرنویس شده بود. ازاین‌رو زنان اثرگذار از بین آن دسته از افرادی که در این آیین حضور پیدا کرده و ثبت نام نموده بودند، انتخاب شدند. در واقع داوران، نه کل جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد، بلکه آن زنانی را مورد بررسی قرار دادند که ثبت نام کرده بودند. بنابراین می‌توان گفت چنانچه زن اثرگذاری در این آیین نامی از او برده نشده است، به خاطر عدم ثبت نام او در این آیین بوده است.
بنابراین می‌توان گفت اگر انفعال کلیدواژه‌ای برای عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری در دولت قبل باشد، فعالیت، مؤلفه اصلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوره کنونی است.


کد مطلب: 459582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/459582/مدیرکل-بانوان-خانواده-استانداری-پیگیری-پارک-های-توزیع-عادلانه-تسهیلات-اشتغالزایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1