تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۷۴۰۳۲
یادداشت:

ماجرای تغییر مدیریتی در امور قراردادهای دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج چه بود؟

۴۱
۵
ماجرای تغییر مدیریتی در امور قراردادهای دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج چه بود؟
کبنا ؛سعید جاودان‌سیرت، مدیری که از اردوگاه روشنفکر به ریاست دانشگاه علوم پزشکی رسید، جایی که حتی در سنگین‌ترین خواب‌هایش هم نمی‌توانست متصور شود. در آن زمان برخی رسانه‌ها از او استقبال کردند. دیری نگذشت و بعضی اینگونه متوجه شدند که سلامت اولویت اول این پزشک نیست که در ادامه به‌دلیل آن اشاره می‌شود. گویا فقط قصدش بقاء در میدان سیاست می‌باشد.
بعضی هم این اعتقاد را دارند که او برای خوشایند جریانات سیاسی دست به‌ یک سری اقدامات می‌زد. اخیراً مجتبی یزدان‌پناه را در جایگاه سرپرستی امور قرارداد‌ها و مناقصات دانشگاه لغو ابلاغ می‌کند.
به نظر می‌رسد؛ جاودان‌سیرت از چندین ماه پیش کنار گذاشتن سرپرست «امور قراردادهای» دانشگاه را در سر داشت و اینگونه مطرح می‌شد که این تغییر با مقاومت معاونت توسعه دانشگاه مواجه شد؛ اما از آنجا که‌ وی به شدت برای حفظ بقاء صندلی ریاست خود دغدغه داشت، موضوع را به بعد از انتخابات موکول کرد.
در باره مناقصات و امور قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همواره حواشی و حرف و حدیث‌های وجود داشت. همیشه این مسئله مطرح می‌شد که هر گروهی قصد داشتند تیم  خود را در این جایگاه قرار دهند. برخی اینگونه مطرح می‌کردند که «یزدان‌پناه» نیروی مناسب زد و بند‌های اقتصادی نبود، و وی را قِطعه ناسازگار پازل خود می‌دانستند و او سر راه دسترسی بهتر به امور قراردادها ممانعت به‌وجود آورده بود و به‌همین خاطر او را کنار گذاشتند.
شاید هم این حرف‌ها هیچ کدام درست نباشد و تغییر مجتبی یزدان‌پناه دلیل دیگری داشته باشد و شاید هم نظر مدیریتی بوده است.
شنیده می‌شود که در کمتر از یک سال ریاست جاودان‌سیرت، در طول تاریخ دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج رکورددار بیشترین تعداد مکاتبات سازمان بازرسی‌کل و دیوان محاسبات است و اکثریت این نامه‌ها نیز در حوزه مناقصه‌ها، مزایده‌‌ها، معامله‌‌ها و کلیه واگذاری‌ها می‌باشد. این مسئله خیلی عجیب است و می‌تواند کدهای خوبی برای نهادهای نظارتی در سطح ملی و خاصه وزارت بهداشت و درمان باشد.
بر دوران مدیریتی جاودان‌سیرت نقدهای زیادی وارد است و یک دوران پُرچالش بوده؛ البته حُسن‌های هم داشت که جای خود قابل تقدیر است.
همواره یک سوال ذهن نگارنده را به‌خود مشغول کرده است که آیا رسالت و وظیفه ذاتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
بهداشت و سلامت مردم است یا تشکیل باند برای دسترسی به منافع دنیوی و...؟
ازآنجاکه حوزه قرارداد‌ها همیشه و در هر سازمانی کرسی بسیار حساس و لغزنده‌ای است، این جوان بسیار کوشید تا تن به دستورات و خواسته‌های نابه‌جا ندهد و با تمام قدرت در مقابل این باندها ایستاد و خود را آلوده به برخی تخلفات نکرد و نهایتاً منجر به لغو ابلاغ‌ او گردید. نکته حائز اهمیت اینجاست که جاودان سیرت پس از مقاومت معاون توسعه و بدون هماهنگی و رضایت قلبی‌ او نیروی زیرمجموعه و مورد وثوق معاون توسعه را، شخصاً لغو ابلاغ کرد. امید می‌رود که مسئولان دانشگاه شفاف‌سازی کنند.
شنیده شد که اختلافات بر سر واگذاری چندین پروژه عمرانی اخیر دانشگاه، به‌خصوص پروژه تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام به‌وجود آمد و اینگونه مطرح می‌کنند که پشت در‌های بسته و با بیرون کردن سرپرست امور قراردادها (یزدان‌‌پناه) با قیمت برآوردی بسیار هنگفت و غیرواقعی به پیمانکاران مورد نظر و از قبل تعیین و برنامه‌ریزی شده واگذار کردند، که خوشبختانه با ورود به موقع سازمان بازرسی با گرفتن ایرادات، هشدارها و مکاتبات محرمانه در مورخ (۱۴۰۲/۱۲/۲۶) جلوگیری به‌عمل آمد. (شماره نامه‌های محرمانه موجود می‌باشد.)
لذا در ذیل این مطلب لازم به قدردانی از سازمان بازرسی کل استان می‌باشد.
جاودان‌سیرت خیال به این خوش نمود که جریان ندای وحدت (جریان سکوی ترقی و پرش جاودان‌سیرت) از صحنه خارج شده و اکنون بهترین فرصت است تا نیرو‌های آن را از صحنه کنار بزند؛
اما داستان در باره این روزهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به همین‌جا ختم نمی‌شود. برخی مسئله را در فضای مجازی خیلی بزرگ کرده‌اند و کنار گذاشتن مجتبی یزدان‌پناه را اشتباه قلمداد می‌کنند. «مجتبی یزدان‌پناه» را از نیروهای نزدیک موحد می‌دانند. همچنین حرف‌های بر دخالت منتخب مردم در این تغییر مدیریتی می‌گویند که کسی این سخنان را تاکنون تأیید نکرده و به‌نظر می‌رسد این سخنان بی‌اساس باشد.
اینگونه مطرح می‌کنند که جاودان‌سیرت در انتخابات 11اسفندماه تمایل به سمت نادر منتظریان داشت و از او در برخی محافل حمایت می‌کرد. البته این سخن تأیید نشده است و فقط تحلیل‌های رایج در فضای مجازی می‌باشد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رسالتش سلامت و درمان مردم است و مدیران دانشگاه نباید در میدانی به‌غیر از سلامت مردم بازی کنند؛ چرا که دود این حماقت اول به چشم خودشان می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای چه خوب وش کردی. درود بر جاودان سیرت.
Iran, Islamic Republic of
توهمات نویسنده ای بیش نیست
Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه سیاسی کاری میکنه بفکر سلامت نیست
بعنوان مثال معاون آموزشی دانشگاه مهندسی صنایع خونده! و از سلامت و بهداشت و درمان حتی یکواحد پاس نکرده و کار نکرده! اما شده معاون آموزشی دانشگاه و دانشجوها و اساتید رو با مشکل روبرو کرده، کسی هم بفکر نیست،
دانشگاه اولین ها
United States
تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که رئیسش هیئت علمی نبود و بعد از سرپرستی هیئت علمی شد... (خلاف تمامی قوانین جذب هیئت علمی، حتی شرایط سنی زیر ۴۵ سال را هم نداشت) حالا امضا طلایی داشت نداشت، پس نهادهای نظارتی چکاره ان؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که معاون آموزشی آن حتی یک واحد نه بهداشت و نه درمان درس نخوند... (دانشگاه فرودسی مشهد صنایع غذایی خوند)... هیچ فهم و درکی نه از بالین دارین نه از بهداشت و نه از آموزش پزشکی....
صمد
United States
رییس شدن خود جاودان سیرت تو تاریخ ماندگار هست و میمونه....
مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟
همین چیزا باعث میشه کارکنان دانشگاه زده بشن وقتی همه میدونن که کل مسیری که طی کرد غیرقانونی بود
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
مگه قراره تا قیوم قیومت يزدان‌پناه برسر این کرسی بشینه.این همه جوان تحصیل کرده و وبا سوادتر و دست پاک تر از ایشان در علوم پزشکی است که باید از ظرفیت آنها نیز استفاده شود. بسیار کار بجایی کردند دکتر جاودان سیرت .خدا خیرش بده.
احمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تنها چیزی که برای دانشگاه علوم پزشکی مهم نیست سلامت مردم هست فقط خدا می داند چقدر درآمد های دانشگاه صرف کارت هدیه شده است چقدر به جیب پیمانکار ان می رود
عدالت
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا بی انصافی نکنید مدیر امور قراردادها حتی الفبای قرارداد را هم نمی دانست چگونه می تواند مسئول امور قراردادهای یک اداره عریض و طویل باشد
Iran, Islamic Republic of
کبنا برادر عزیز،میدونی مجتبی یزدانپناه تو بخش بود..
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
وقتی التماس ندای وحدت میکردی تا بر این مسند تکیه بزنید یادت رفته،/ ندای وحدت الان در جایگاه منتقد وبازرسی قراردارد واجازه نمیده به یکته تازی هات ادامه بدی
بندر
Iran, Islamic Republic of
بی علم ترین مدیر بی،،
Iran, Islamic Republic of
باید خیلی خیلی زودتر جمعش میکردن...
United States
کبنا نکنه با اونا همدستی؟؟؟.؟
حتی یکبار نه به قضیه خود جاودان سیرت ورود کردی، نه به نحوه و شایستگی انتخاب معاون ها....
مگه میشه معاون آموزشی هیچ تخصصی در مورد حوزه سلامت نداشته باشه؟؟؟؟؟
پرداختن به شغل های سطح میانی سیاستی هست که اونا هم دوست دارن، نکنه خداییش با هم هماهنگ باشین؟؟؟؟؟؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
متنتون یکی به در میزنه یکی به دیوار
درست و واضح بنویسید
بجز خط اخر هیچی نفهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
از بازرسی واطلاعات تقاضامندیم که به جد در مناقصات ومزایدها نظارت کند این استان خیلی بی در پیکر می باشد کلیه مناقصات به صورت خاله خرزویی و وابستگی می باشد
United States
هنوز اولش هست باید یکی یکی بفرستیمشون سر جای اصلی خودشون
مرضیه
United States
دانشگاهی که روز به روز در حال پسرفت هست...
خبرگذاری های استان مسائل میانی رو اشاره میکنن، جرات ندارن به انتخاب و انتصاب معاون ها اشاره کنن،
معاون آموزشی اما ادعاش در حد وزیر بهداشت هست.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
حاج رحمان یزدان پناه ازچهره های سرشناس ایل سترگ تامرادی ازحامیان سرسخت موحد بوده وهست ودرمجموع حمایت زیادی ازآقای شهامت نیز دارند وحتی پسر ایشان را هم لغو ابلاغ کنند اما جاودان سیرت به همینجا خاتمه پیدا نمیکنه.
شهروند
United States
کبنا نیوز
پرفراز
Iran, Islamic Republic of
این/ یه نیرو خدماتیه. مشخصه چقدر سوخته که هرچی پول داشته بهت داده تا اینا رو بنویسی 😂
یه لیوان آب بخور سکته نکنی 😂 به هرحال سوختن قورباغه‌ها دل ما رو شاد میکنه هه هه 😁
Iran, Islamic Republic of
/ مطمین باش دکتر روشنفکر برمی گرده
Iran, Islamic Republic of
بشین تا برگرده. تو بویراحمد هرکس رفت دیگه رفته
امیر
United States
کار خوبی کرد
بازنشسته علوم پزشکی
کبنا نیوز صبح‌تا پسین گپ خاله زنکی ایزنی
جمع کن خودتو با رسانه ات
United States
هنوز سال شروع نشده یه عده شروع کردن به حاشیه سازی بذارین حول حالنا تموم بشه بعد
Iran, Islamic Republic of
راستی جریان اینکه دولت گفته منبعد از نظر ات هدایت خواه درچینش استفاده بشه چیه
پردیس
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل حیف کبنا نیوز نیست که به اندازه ادم هادست بزنه وبزرگشون کنه؟؟؟؟؟؟
محمد
Portugal
مجتبی یزدانپناه میگن نیرو خدماتی هست و سازمان بازرسی نامه زده باید بره ردیف خدماتیش..درود بر دکتر جاودان سیرت
Y
Iran, Islamic Republic of
منصف باشید . احتمالا نویسنده این قطعه از اقوام یزدان پناه بوده. مگه باید دانشگاه علوم پزشکی مال خانواده یزدان پناه باشه؟محمد یزدان پناه شبکه بهداشت دنا، بهروز یزدان پناه، پرویز یزدان پناه. کلا خانواده یزدان پناه ناسیونالیستی مدیریت میکنند، حتی همین الان اول میپرسه تامرادی هستی؟کسی که اینطور میپرسه، به نظر شما میتونه ناسیونالیست نباشه؟ جاودان سیرت آدم خوبیه
Iran, Islamic Republic of
/ افای جاودان سیرت از طرفداران قدرتمند و جدی اقای منتظریان بوده و هستند و ذره ای برای اقای روشنفکر کاری نکردند بلکه ارای وی را نابود کردند..ضمنا از بویراحمد سفلی هم نیستند .....اچهمه دانند گزینه اقای روشنفکر برای علوم پزشکی دکتر خرامین و دکتر یزدان پناه بودند
شهروند بیدار
Iran, Islamic Republic of
شاید از بهترین اقدامات مدیریتی لغو اقای یزدانپناه باشد. چون ایشان در هیچ موضوعی تخصص نداشت و با ساخته های نادرست اقدام به قیمت گذاری و برگزاری مناقصات میکرد که در این مدت نتوانست هیچ قراردادی را بدون ایراد ببندد. البته در این مسیر کاملا اشتباه اقای معاون پشتیبانی با او هماهنگ بود و نه تنها هیچ اقدام مثبتی نکردند بلکه مشکلات بسیاری را هم درست کرده اند. اگر اقای جاودان سیرت بخواهد اشتباه هات مدیریتی خود را اصلاح کند میبایست فورا نسبت به لغو ابلاغ معاونت مالی هم اقدام کند تا این پازل بسیار صحیح مدیریتی کامل و امور قراردادها روند صحیح برگزاری ها را مطابق قانون و عادلانه ادامه دهد.
United States
جناب شهروندبیدار
احتمالا خوابی

مدیرمالی از پاکدست ترین و‌بی حاشیه ترین نیروهای دانشگاه در بیست سال گذشته هست
هیچوقت خط و‌باندی وسیاسی عمل نکرده

و زیر ذره بین نهادهای نظارتی و امنیتی و هیئت امنا و‌وزارتخوانه تایید میشه

جمع بستن عملکردیک نیروی شرکت وبه قول شما معاونت توسعه با مدیرمالی در یک نقد کار اشتباهی هست
علوم پزشکی
Germany
با سلام
متاسفانه از همان روزهای اول حضور جاودان سیرت توجهش بیشتر به قراردادها و انتخاب پیمانکار در پروژه ها بوده، از نظر سیاسی هم همانطور که فرمودید ایشان از دکتر روشنفکر فقط برای صندلی ریاست استفاده کردند، با آقای منتظریان هم رو راست ، حتی در محل خود و تیره خود هم محبوبیت سیاسی چندانی برخوردار نیستند
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اقای جاودان سیریت فقط یه سر تشریف ببره بیمارستانل شهر یاسوج تا ببینه وضعیت سلامته چوش کرده
نابودش کرده تو حوزه پژوهش آخره
تو حوزه درمان اخر
تو بعضی از حوزه ها اینقد ضعیف بوده که اسمشو نیاوردن ایشون در حد همون رییس بیمارستان هم نیستند
شب های خوش
Iran, Islamic Republic of
کمایی جان سلام این موارد را جهت آگاهی بخشی خوانندگان ثبت بفرماییدتا هرکس برای خودش سفسطه نکند
اولا روشنفکر نیرویی نداشت که اردوگاهی داشته باشد
دوما تا جایی که من اطلاع موثق و دقیق دارم از ابتدا روشنفکر مخالف جاودان سیرت بود حتی خیلی فشارمی آورد که ایشان را انتصاب نکند
سوما از اول جاودان سیرت نیروی روشنفکر نبود
چهارما ایشان کارهایش براساس قانون است وقتی ایشان متوجه شد انتصاب یزدانپناه که یک نیروی شرکتی بوده وخود جاودان سیرت ایشان را در بیمارستان مشغول کرد و تبدیل وضعیت نمود یزدانپناه طبق قانون می بایست در همان پست قبلی خود مدت ۵ سال کار کند نمی تواند در پست دیگری باشد
پنجما اینقدر نمی خواهد یزدانپناه را به این وآن وصل کنید جاودان سیرت به هیچ کس باج نمی دهد و نخواهد داد
کمایی برادر شما هم وقت خودتان را زیاد صرف مسائل بیهوده نکنید
Iran, Islamic Republic of
ونظر روشنفکر خیلی سوختت..
Iran, Islamic Republic of
اردوگاه ۶۵هزارنفری کم هست
خان
Iran, Islamic Republic of
همینکه کبنا ساز مخالف زده یعنی کارش درست بوده . پس خوب بسوز
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شنیدها اوضاع اداره کار زیاد خوب نیست به نظر میاد مدیر کل و کارشناس ایمنی آن اداره با پیمانکاران /
جمال
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد خود روزنامه ها هم با طیف های سیاسی خاصی هستند..خواهشن دم از بی طریی نزنید..هرچی میکشیم از خود شما روزنومه هاست که نون به نرخ روز میخورید
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1