تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۷۳۵۸۴
یادداشت؛

جانی دوباره در کالبد مرده‌ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / با تأیید حکم ریاست جاودان‌سیرت باید منتظر اتفاقات خوب باشیم

۲
۲
جانی دوباره در کالبد مرده‌ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / با تأیید حکم ریاست جاودان‌سیرت باید منتظر اتفاقات خوب باشیم
کبنا ؛بالاخره حکم ریاست سعید جاودان‌سیرت تأیید شد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به‌عنوان متولی سلامت و درمان کهگیلویه و بویراحمد از رخوت چندساله بیرون آمد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ریاست پرویز یزدانپناه برای مدتی طولانی وارد دوره‌ای پر از حاشیه‌های حل‌ناشدنی شد. یزدانپناه که انتظار می‌رفت به دلیل سوءمدیریت و ناکارآمدی‌های عدیده‌اش ریاستش به یک‌سال هم نکشد، بخت با او یار شد و شیوع ویروس کرونا به کمک او آمد تا خللی در حکم ریاستش به وجود نیاید. کرونا برای هر کس بد بود، برای یزدانپناه سبب خیر شد. همان ضرب‌المثل معروف عدو شود سبب خیر، داستان یزدانپناه بود و کرونا.
بالاخره دوران یزدانپناه تمام شد تا قرعه فال به نام محمد غلام‌نژاده‌زده شود. ریاست غلام‌نژاد که کمتر از یک‌سال طول کشید با همان حواشی ادامه‌دار همراه بود. این در حالی بود که او شعار می‌داد قرار است دانشگاه علوم پزشکی روی آرامش ببیند. با انتشار فایل صوتی منتسب به غلام‌نژاد نیز بر آتش این حواشی دمیده شد. از بد روزگار، همان فردی که غلام‌نژاد از او بد گفته بود، جانشینش شد. غلام‌نژاد رفت و سعید جاودان‌سیرت آمد. سرپرست جدید دانشگاه که در دوران کرونا لقب فرمانده گرفته بود، با آن چهره آرامش، نوید دوره‌ای از آرامش را داد. اما چون دانشگاه علوم پزشکی طعمه بسیار چرب و نرمی برای سیاسیون و اهل قدرت بود، باز هم دخالت‌های ناموجه در این نهاد ادامه یافت. نزاع بر سر کسب سهمی از قدرت در دانشگاه از همان روز معارفه جاودان‌سیرت آشکار شد. چندی بعد، برخی از کارکنان دانشگاه دست به استعفا زدند که نماینده نهاد رهبری در کهگیلویه و بویراحمد از آن با عنوان شورش اداری یاد کرد. ولی با همه این اتفاقات، جاودان‌سیرت محکم‌ایستاد تا دانشگاه از گزند منفعت‌طلبی سیاسیون در‌امان بماند. او عزم خود را جزم کرده بود که سلامت را از چنگ سیاست برهاند. حالا او مزد پایمردی‌هایش را گرفته است. علیرغم کارشکنی‌های متعدد رقبا، حکم ریاست جاودان‌سیرت تأیید شد.
تأیید حکم او درست پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، حتی اگر تصادفی هم باشد، نشانه‌ای از ر‌هایی دانشگاه علوم پزشکی از چنگ قدرت‌طلبان و مهر تأییدی بر پایان «گوشت قربانی بودن» دانشگاه است.
در این دوره یک ساله که جاودان‌سیرت در دانشگاه علوم پزشکی حضور داشته اتفاقات مطلوبی رخ داده است. بالگرد اورژانس استان که تابستان امسال سقوط کرده بود برای مدتی چندماهه باعث شد مردم استان از نعمت کمک‌رسانی هوایی محروم شود. اما با نشست‌هایی که ریاست دانشگاه در حوزه‌های مختلف با وزارت‌خانه، ستاد و شرکت‌های هلیکوپتری داشت، در کمترین زمان هلیکوپتر اورژانس هوایی وارد استان شد و حالا معضلات این حوزه رفع شده است.
در حالی که مکرراً از جذب خارج از ضابطه نیرو در دانشگاه صحبت می‌شد، گویا حالا قرار است به این رویه نامرسوم پایان داده شود. مجوز جذب ۶۰ نفر نیرو هراستی دریافت شده که آگهی و ثبت نام انجام و در اسرع وقت آزمون برگزار خواهد شد. در سال جاری با حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ۲۳۵ نفر در ۱۴ رشته مجوز استخدام گرفته شده که آزمون کتبی و مصاحبه برگزار و نتایج نهایی اعلام خواهد شد‌. علاوه بر این، مجوز جذب ۸۰ نفر نیروی خدماتی نیز صادر شده که هنوز ابلاغ نشده و با انجام گرفتن آن، بخشی از مشکلات دانشگاه در این زمینه حل و فصل می‌شود. شرایط به‌گونه‌ای است که گویا قرار است جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی به ریل قانون برگردد.
اما اقدامات جاودان‌سیرت تنها به جذب نیروی قانونی محدود نمی‌شود. او علاوه بر سرؤسامان بخشیدن به نظام بوروکراتیک دانشگاه با انتصاب‌های دقیق و هدفمند، پروژه‌های مهمی را پیگیری و به سرانجام رسانده است. او ماه گذشته در نشست با خبرنگاران گفته بود: در ابتدای امسال ۲۹ پروژه افتتاح کردیم که مهم‌ترین آن‌ها بیمارستان شهید سلیمانی بود. از سوی دیگر، یکی از مهمترین دغدغه‌های استان کمبود و در مواردی نبود برخی از تجهیزات و درمان‌های تخصصی بود که حالا با پیگیری‌های جاودان‌سیرت بخش درمان پزشکی هسته‌ای در استان افتتاح شده است.
گفتنی است هم‌اکنون ۲۸ پروژه در حال تکمیل در این دانشگاه وجود دارد که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. دو پروژه دانشکده دندان‌پزشکی و دانشکده بهداشت و پرستاری پیشرفت ۹۶ درصد داشته‌اند که در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری می‌رسند. توسعه بخش مراقبت‌های ویژه NICU نوزادان بیمارستان امام سجاد (ع)، و افزایش تخت‌های این بیمارستان به ۲۰۴ تخت، از دیگر اقدامات ریاست دانشگاه است.
سفر دوم ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال، در زمان سرپرستی جاودان‌سیرت صورت گرفت که با اتفاقات خوبی برای سلامت و درمان استان همراه بود. در سفر اول بالغ بر ۴۸۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۸۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد. در سفر دوم نیز بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد از طریق وزارت نفت و ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.
مواهب این سفر ادامه داشت تا این‌که در سفر اخیر معاون بهداشت به استان، مجوز بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی سرطان، بیمارستان جدیدالاحداث دهدشت با ظرفیت ۲۹۵ تخت‌خوابی، مرکز جامع و منتخب بستر درمان پاتاوه، سی تی اسکن بیمارستان نرگسی و بیمارستان شهید جلیل صادر شد و در حوزه‌های چشم پزشکی و بسیاری دستگاه‌های مورد نیاز دانشگاه قول‌های مساعدی دادند.
هزینه تهیه دارو‌های بیماران صعب‌العلاج همیشه یکی از معضلات این بیماران و خانواده‌های آن‌ها بوده است. با پیگیری‌های جاودان‌سیرت، در سال جاری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان کمک هزینه دارویی به بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران نیازمند از سوی معاونت غذا و دارو انجام گرفته است. اقدامات اثرگذار دیگری نیز صورت گرفته که می‌توان با رجوع به گزارشات دانشگاه علوم پزشکی از آن‌ها اطلاع یافت.
با اشاره‌ای گذرا که در بالا به برخی از اقدامات یک‌ساله سرپرست دانشگاه صورت گرفت، می‌توان‌امیدوار بود حالا که جاودان‌سیرت از سرپرستی به ریاست ارتقاء یافته است، اتفاقات بهتر و ماندگارتری نیز رخ دهد. جاودان‌سیرت نشان داده اهل تعامل درست با نمایندگان استان است. در حالی که رؤسای پیشین هر کدام از یک ور بام افتاده بودند، رئیس جدید گویا می‌داند چگونه عمل کند که بیشترین منفعت جمعی را برای شهروندان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف سلامت و درمان فراهم کند. گویا حالا قرار است چهره جدیدی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ببینیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه سر به مرکز مراقبتهای ویژه قلب استان(ccu) بیمارستان امام سجاد بزنید متوجه میشوید حتی در اکثر اوقات تخت خالی ندارند،و مجبورن بیمار با سکته قلبی رو در اورژانسی بستری کنن که بیمارهای مسمومیت با الکل و داروهای روان گردان اونجا بستری هستن.
دستگاهای نوارقلب خراب درمانگاه وبخش اورژانس بیمارستان امام سجاد که مرکز قلب استان هستند و نبود برخی اقلام دارویی مثل سرم در بیمارستان جلیل اینها همشون درد هستن در این دانشگاه علوم پزشکی!
از پاناوه
Iran, Islamic Republic of
لطفا رییس شبکه بهداشت و درمان دنا را تغییر دهید خواهش میکنیم
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1