تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۷۲۳۲۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

افتتاح ۱۵ طرح حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد

۰
افتتاح ۱۵ طرح حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛پیش‌بینی ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبارحوزه سلامت در۲سفر رئیس جمهور به استان، افتتاح ۱۵طرح بهداشت ودرمان در دهه فجر، وجود ۲۸پروژه مهم بخش درمان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۰درصد، اضافه شدن ۱۵۰تخت بیمارستانی، ساماندهی نیرو‌های خدماتی و تعدیل و حذف حدود ۲۰ شرکت واسطه‌ای در این زمینه برخی از تحولات‌امیدبخش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظرف ۲ سال گذشته است.
به گزارش کبنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز پنجشنبه در نشست با جمعی از اهالی رسانه به برخی از اقدام‌ها و تحولات این مجموعه در دولت سیزدهم و اولویت دادن بخش سلامت در نگاه مسئولان ملی و استانی اشاره کرد و گفت: آثار و نتایج‌امیدوارکننده این اقدام‌ها به حوزه سلامت در آینده نیز بیشتر نمود می‌یابد.
سعید جاودان سیرت تصریح کرد: از مجموع حدود چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دور نخست رئیس جمهور به استان تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال ان تخصیص یافته است که با اختصاص آن شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان خواهیم بود.
وی ابراز داشت: همچنین افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر دور دوم رئیس جمهور برای بخش بهداشت و درمان پیش‌بینی شده است که تأمین ۵۰ درصد از این اعتبارات با توجه به هماهنگی‌ها و با تلاش مجموعه مدیریتی استان به ویژه استاندار بر عهده وزارت نفت و ۵۰ درصد نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص خواهد یافت.
جاودان سیرت اظهار داشت: سعی کردیم که در سفر دور دوم بخشی از مهمترین نیاز‌ها و ضرورت‌های این بخش را با هماهنگی استاندار احصا و در نهاد ریاست جمهوری مطرح کنیم که با انجام سفر و اهتمام ویزه دولتمردان به همه ان طرح‌های پاسخ مثبت داده شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به برخی اقدام‌های این مجموعه ظرف یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: ابتدای سال جاری ۲۹ پروژه حوزه سلامت در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از جمله آن‌ها بیمارستان شهید سلیمانی شهرستان بمئی بود.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۵ طرح مهم بهداشتی و درمانی در دهه فجر امسال در مناطق مختلف استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا خواهد گرفت.
جاودان سیرت با بیان اینکه هم اینک ۲۸ پروژه کلان و مهم در بخش درمان این استان در دست اجرا است گفت: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها بین ۳۰ تا بالای ۹۰ درصد است.
وی بیان کرد: دانشکده دندانپزشکی یاسوج با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد، دانشکده بهداشت و پرستاری با همین میزان پیشرفت فیزیکی و بیمارستان‌های لنده، چرام و سی سخت از مهمترین پروژه‌های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: ظرف یک سال گذشته ۱۵۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی در سطح شهر‌های استان اضافه شده است.
وی همچنین به یکی از اقدام‌های تحولی و رضایت بخش برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان را نیز ساماندهی نیرو‌های خدماتی و هراستی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: توانستیم با هماهنگی وزارتخانه حدود ۲۰ شرکت واسطه‌ای و طرف قرارداد با دانشگاه را تعدیل و یا حذف کنیم و هم اینک تمامی این نیرو‌ها در قالب یک شرکت( آوای سلامت) فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به دستاورد‌های سفر اخیر معاون درمان وزارت بهداشت به استان نیز گفت: مجوز‌های اصلی لازم برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مربوط به سرطان و متعلقات آن صادر شده است.
وی افزود: مساعدت استاندار هم در این زمینه باعث شده که کار‌های اجرایی این بیمارستان ۹۶ تختخوابی سریع‌تر شروع بشود.
فاز اول بخش درمان مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج برای اولین بار به متراژ ۲۵۰‪ متر مربع با حضور معاون محترم درمان وزارت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
جاودان سیرت گفت: مجموع مرکز پزشکی هسته‌ای ( اعم از بخش تشخیص و درمان) با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است. دکتر جاودان سیرت همچنین با بیان اینکه بخش دیالیز نیز با ۱۸ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ادامه داد: در این بخش که ظرفیت افزایش تا ۳۲ تخت را دارد، یک پزشک مترولوژی، ۳ پزشک عمومی و ۹ پرستار به ۷۰ بیمار دیالیز یاسوج ارائه خدمت می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: همچنین در ادامه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان(NICU) بیمارستان امام سجاد(ع) از ۱۴ تخت به ۲۲ تخت افزایش یافته که نیاز به ارجاع بیماران به سایر استان‌های همجوار کاهش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1