تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۷۱۸۵۱
تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

«رای آبرومندانه» تنها استراتژی مژدهی پور

۴
۱
استراتژی مژدهی‌پور
کبنا ؛«رأی آبرومندانه» کلید واژه و در ادامه توجیهی است برای برخی نامزد‌هایی که تقریباً از ابتدا خود معترف به عدم رای‌آوری و پیروزی در انتخابات هستند. افراد در ابتدا با هزار و‌امید و آرزو و «آسمان ریسمان به هم بافتن» خود را پیروز قطعی انتخابات می‌دانند ولی همین که پا در عرصه انتخابات گذاشتند و واقعیات بر آن‌ها عیان شد به تکاپو و توجیه می‌افتند و در نهایت دربدر در پی یک رای آبرومندانه و شکست محترمانه هستند. البته مرز میان یک رأی آبرومندانه با رای غیر آبرومندانه هرگز مشخص نیست.
تکثر و تنوع نامزد‌ها در کهگیلویه سبب شده است برخی از این نامزد‌ها سراغ این اصطلاح و استراتژی بروند و در تبلیغات خود هدف‌گذاری‌شان معطوف به رای آبرومندانه به عنوان مقدمه‌ای برای حضور در دوره‌های بعد و پیروزی در آینده باشد.
علی مژدهی‌پور یکی از این نامزدهاست که هم سابقه مدیریتی ملی در کارنامه خود دارد و هم یک دوره در سال ۱۳۸۶ نامزد انتخابات شده است و اتفاقاً در همان دوره رایی بالاتر از آبرومندانه کسب کرد ولی حالا در یک عقب گرد عجیب، استراتژی انتخاباتی وی حول همین مقوله است.
طبیعی است حضور سه نامزد قدرتمند در صحنه انتخابات چاره‌ای برای مژدهی‌پور باقی نگذاشته است ولی اینکه اگر چنین پیش‌بینی و تحلیلی وجود داشته است چرا وی نامزد شده است؟ در نوع خود جالب و قابل تامل است. البته مژدهی پور میل به حضور در انتخابات زیاد دارد و حتی یک دوره در حوزه انتخابیه بهبهان نیز نامزد شد. برخی از نزدیکان وی چشم‌انداز مژدهی برای دوره‌های آینده در کهگیلویه در غیاب سید محمد موحد را دلیل حضور وی در این دوره از انتخابات می‌دانند. اما دلیل آمدن مژدهی‌پور هر چه است و هر چه قرار است پیش آید وی در این دوره شرایطی برای حضور در رقابت ندارد.
تعلیق عدل هاشمی‌پور و پایگاه رأی خوبی که هاشمی‌پور در منطقه چاروسا دارد این‌ امیدواری را برای مژدهی‌پور و نزدیکانش بوجود آورد که می‌توانند از این غیبت نهایت استفاده را ببرند و رأی هاشمی‌پور را به سمت خود هدایت کنند ولی با وجود بلاتکلیفی هاشمی‌پور هرگز چنین احتمالی در سطح جامعه احساس نشد و حتی اگر هاشمی‌پور در نهایت در صحنه حاضر نباشد رای متعلق به وی در همان منطقه « چاروسا» نیز پراکنده خواهد شد و این گونه نیست که آن رأی کاملاً به سمت مژدهی‌ور شیفت پیدا کند.
بنظر می‌رسد شانس پیروزی فعلاً از مژدهی‌پور دور است. او نامزد شده است که در صحنه باشد و به اتفاقات و معجزاتی دلخوش کرده است. اما انتخابات جای اتفاقات غیرمترقبه نیست انتخابات هر که هر چه «کاشت» همان را «درو» می‌کند. با نگاهی به فضای سیاسی و انتخاباتی کهگیلویه بزرگ این نظریه وجود دارد که کشته‌های مژدهی‌پور هنوز به آن سطح نرسیده‌اند که وی بتواند برداشت خوبی از انتخابات داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
500رای ایاره با امید خدا
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم همین ۵۰۰ رای هم بیاره 😐
قناری
Iran, Islamic Republic of
سلام به امید خدا ایشان پیروز است به کوری چشم حسودان
قناری
Iran, Islamic Republic of
سلام کیانیوز به امید خدا مژدهی پور پیروز است
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1