تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۷۱۲۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

نشست مشترک نامزدهای انتخابات مجلس کهگیلویه / بزرگواری و موحد در یک عکس

۱
نشست مشترک نامزدهای انتخابات مجلس کهگیلویه / بزرگواری و موحد در یک عکس
کبنا ؛فرمانداری حوزه انتخابیه چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده روز گذشته شاهد برگزاری نشستی با هدف ایجاد فضای همدلی و هم افزایی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال بود اقدامی که می‌تواند گامی ارزشمند برای آرامش فضای سیاسی این حوزه انتخابیه پیش از فرا رسیدن این رقابت سرنوشت ساز باشد.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در همه صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب حضوری چشمگیر داشته است و وفاداری مردم قدرشناس این خطه به انقلاب در همه دوران و صحنه‌ها نمایان است و در این عرصه مهم و حضور باشکوه در انتخابات نیز همچون همیشه برگ زیرین دیگری به افتخارات خود خواهند افزود.
اما آنچه که بیش از این حضور و مشارکت بالا و در شرایط کنونی با توجه با بافت قومی و قبیله‌ای و فرهنگ غالب در استان نیاز است ایجاد فضای آرام و با نشاط به دور از هرگونه جنجال‌ها و تنش‌های سیاسی که ممکن است حلاوت حضور در این صحنه و عرصه سرنوشت ساز را نیز با چالش مواجه کند.
در حالی که فضای انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ که ترکیبی از انتخاب براساس معیار‌های قومی و جناح‌های سیاسی است در دوره‌های گذشته با تنش و بداخلاقی‌های سیاسی همراه بوده جمع شدن داوطلبان در یک محل و رفتار توام با آرامش آنان با یکدیگر، نه تنها اقدامی برای تنش‌زدایی محسوب می‌شود بلکه این امر می‌تواند الگویی برای سایر مناطق باشد.
از آنجا که رقابت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ همواره با کری خوانی‌های فضا‌های مجازی یا محافل عمومی همراه بوده است به طوری که بار‌ها هواداران کاندید‌ها با هم جدال‌های لفظی می‌کردند به نظر می‌رسد اقدام داوطلبان حاضر در انتخابات خانه ملت در این منطقه قدمی در راستای بهبود فضای انتخاباتی باشد.
داوطلبان شرکت‌کننده در این آیین و مسوولان حاضر بر رعایت اخلاق؛ ضرورت رقابت سالم در راستای برگزاری انتخابات سالم تأکید کرد.
حاضران در این آیین که به میزبانی فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد بر رعایت اخلاق انتخاباتی و ایجاد فضای دور از تشنج و‌امید آفرینی از طرف نامزد‌ها و طرفداران آنان و فراهم آوردن امکانات از سوی مجریان انتخابات و صیانت از رای مردم، در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تأکید کردند.

از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شامل (کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده) شمار کل داوطلبان ۴۹ نفر بودند که ۳۲ نفرشان تأیید صلاحیت شدند و ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نامزد نیز صلاحیتشان احراز نشده است.
به نظر می‌رسد افزون بر داوطلبان، رسانه‌های ارتباط جمعی و فعالان سیاسی هم می‌توانند با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از کلمات و عبارات توهین‌آمیز و تیتر‌های تند، عدم انتشار اخبار و اطلاعات کذب و نادرست، رعایت حریم خصوصی افراد، جلوگیری از انتشار اخبار و اطلاعات تحریف شده، رعایت حق پاسخگویی افراد و رعایت تعهدات حرفه‌ای می‌توانند به آرامش فضای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.
البته ستاد انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد با هدف و در راستای ایجاد فضای همدلی و حضور پرشور و با نشاط مردم در این عرصه سیاسی اقدام به برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی با حضور قشر‌های مختلف مردمی، متنذفین و ریش سفیدان و معتمدان محلی، گروه‌های سیاسی و رسانه‌ای و نخبگان و افراد تأثیرگذار کرده که این نشست‌ها و رویکرد خوب هم می‌تواند به فضای همدلی و جلوگیری از هرگونه تنش‌های سیاسی در فرآیند برگزاری انتخابات کمک کند.
استان کهگیلویه وبویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه و سه کرسی نمایندگی مجلس شامل بویراحمد، دنا و مارگون، باشت و گچساران و کهگیلویه بهمئی، چرام و لنده است.
از مجموع ۱۵۴ نامزد انتخاباتی استان تعداد ۱۰۶ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.
از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و مارگون از مجموع ۶۰ نفر ۴۴ نفرشان تأیید صلاحیت شدند.
از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هم ۴۹ نفر بودند که ۳۲ نفر تأیید شده‌اند.
هاشمی یادآور شد که از حوزه گچساران و باشت تعداد ۴۵ نفر بود که ۳۰ نفر تأیید شده‌اند.
هر سه نماینده فعلی کهگیلویه وبویراحمد در مجلس یازدهم هم تأیید صلاحیت شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1