تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۷۰۴۸۰
یادداشت؛

فرودگاه یاسوج امکانات فرود اضطراری ندارد / سوال اینجا است که چرا این فرودگاه بین المللی است؟

۷
۱
فرودگاه یاسوج امکانات فرود اضطراری ندارد / سوال اینجا است که چرا این فرودگاه بین المللی است؟
کبنا ؛
از بهمن ماه 1400 که فرودگاه یاسوج لقب بین المللی بودن گرفت تا همین الان، برای مردم سوال است که این فرودگاه دارای چه مزیتی است که باعث شده بین المللی شود؟
فرودگاه یاسوج همچون زخمی است که با هر اتفاق و خبری باز می شود و هیچ گاه هم این زخم خوب نمی شود. پس از اتفاق ناگوار سال 1396، مناسب سازی فرودگاه یاسوج و افزایش پروازها در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد تا حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای «آسمان» فراموش شود. اما این «در دستور کار قرار دادن‌ها»، روال همیشگی پیدا کرد و هر مدیری که آمد، گفت که «در دستور کار قرار می گیرد، در دستور کار قرار گرفت» و ... .
الان بیش از 6 سال از این حادثه می گذرد، اما هنوز فرودگاه یاسوج با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، یکی از موضوعات همین بین المللی شدن فرودگاه است، متأسفانه صرف یک لقب بین المللی موجب از بین رفتن ایرادات فرودگاه یاسوج نشده است، اما اینکه چرا مسئولان فرودگاه این موضوع را مطرح کردند جای سوال دارد، در اخبار آمده که «بر اساس مصوبه هیئت دولت فرودگاه یاسوج بین المللی شد». این بین المللی شدن به چه دلیلی بوده است؟ کاش این فرودگاه عنوان دهن پر کن بین المللی را نداشت ولی واقعا فرودگاهی در خور شأن مردم بود.
موضوعی که موجب شده دوباره زخم فرودگاه یاسوج باز شود، به نقص فنی پرواز یاسوج به تهران برمی گردد که به لطف خدا و مهارت خلبان، هواپیما صحیح و سالم در فرودگاه شیراز فرود آمد. موضوع مهم اینجا است که به گفته خلبان این پرواز، فرودگاه یاسوج امکانات فرود اضطراری را ندارد.
کاپیتان کسری شفیعی در خصوص حادثه نقص فنی در پرواز یاسوج-تهران، به تسنیم گفت «با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی یاسوج و اینکه فرودگاه این شهر امکانات لازم برای شرایط اضطراری را ندارد تصمیم گرفتیم به فرودگاه این شهر بازنگردیم. پس از آن شرایط هوای اصفهان را چک کردیم که خوب نبود. نزدیک‌ترین فرودگاه به ما فرودگاه شیراز بود. استراتژی که از قبل در برنامه ما نبود و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه با توجه به شرایط هوا و امکانات فرودگاه شیراز است. خدا را شکر توانستیم به سمت شیراز پرواز کرده و در فرودگاه این شهر به زمین بنشینیم».
 وب‌سایت Skytrax، عموما کیفیت فرودگاه‌ها را با بررسی ۸ شاخص محک می‌زند و در نظرسنجی‌های خود میزان رضایت مسافران را هنگام مراجعه به یک فرودگاه در خصوص این موارد مورد پرسش قرار می‌دهد؛ «زمان انتظار در صف‌ها»، «نظافت فرودگاه»، «صندلی‌ها و راحتی انتظار در ترمینال فرودگاه»، «تعداد و کیفیت علائم راهنما»، «کیفیت رستوران‌ها»، «تنوع فروشگاه‌ها و محصولات آنها»، «سرعت و دسترسی به اینترنت» و «برخورد کارکنان». این شاخص‌ها می‌تواند برای ارزیابی فرودگاه‌های بین‌المللی ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد. جالب اینجا است که هیچ کدام از فرودگاه های ایران جزو فرودگاه های برتر جهان قرار نگرفته اند.
آیا داشتن امکانات برای فرود اضطراری، قبل از هر امکانات دیگری، از واجبات یک فرودگاه بین المللی نیست؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
ک نوروز مه ت هم بی کاری!؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقر و محرومیت و ضعف و نارسائی و مشکلات و معضلات همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد هست.متاسفانه استان از حیث زیرساخت ها و امکانات بسیار عقب افتاده است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه باعث این مشکلات خود مردم استان هستن که پر از مشکل هستن
Iran, Islamic Republic of
اسمش بیل المللی هست خودش که نیست کاکا جان
باید اسمش تغییر کنه قتل گاه بشه
Abbas
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این فرودگاه استان، بجای اداره کل بصورت اداره ، مدیریت می شود.
روایی
Iran, Islamic Republic of
خانه از پای بست ویران است !!!!!!!!!!! اصلا مدیران این استان هیچکدام لیاقت این جایگاهها را ندارند؟؟/!!!!! از استاندار تا پایین دست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به دلیل پا فشاری نماینده رد صلاحیت شده قبلی اسم بین المللی گذاستند
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1