تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۷۰۰۴۶
مدیر فرودگاه یاسوج:

مدیر فرودگاه بین‌المللی یاسوج: این فرودگاه به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، حج و زیارت و اتاق بازرگانی پرواز به کشورهای هدف ندارد

۰
مدیر فرودگاه بین‌المللی یاسوج: این فرودگاه به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، حج و زیارت و اتاق بازرگانی پرواز به کشورهای هدف ندارد
کبنا ؛مدیر فرودگاه یاسوج گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم پرواز‌های بین‌المللی از سوی این فرودگاه آماده است اما برخی دستگاه‌های اجرایی برغم چندین بار درخواست برای مشارکت و همراهی در برقراری پرواز‌ها تعامل بسیار ضعیف داشته‌اند.
عنایت انصاری‌فرد اظهار کرد: این فرودگاه با اینکه بین‌المللی است اما در سایه کم توجهی و کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی تاکنون هیچ پروزای به کشور‌های هدف نداشته است.
وی بیان کرد: وظیفه مدیریت فرودگاه یاسوج آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای برقراری پروازهاست که این مهم به خوبی انجام گرفته است.
وی افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی همچون مدیرکل میراث فرهنگی و حج و زیارت و یا حوزه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید پای کار بیایند و استاندار نیز بار‌ها اعلام کرده که حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا این پرواز‌ها برقرار شود.
مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: هم اینک چهار پرواز با ظرفیت کامل در هفته به سمت تهران انجام می‌شود که می‌طلبد در هر روز هفته حداقل یک پرواز داشته باشیم.
انصاری فرد ادامه داد: با بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که انجام شده درخواست مردم استان از مدیریت فرودگاه این است که روزی یک پرواز به تهران، هفته‌ای یک پرواز به مشهد، هفته‌ای ۲ پرواز عسلویه و یک پرواز کیش در هفته برقرار شود.
وی ابراز کرد: ما همچنان پیگیر مصوبه رئیس جمهور در خصوص برقراری پرواز‌های فرودگاه یاسوج به همه روز‌های هفته هستیم و رایزنی‌های لازم هم با معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا انجام گرفته است.
سفر۲ روزه و دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیرماه امسال مصوبه های‌ بسیاری در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی داشت و یکی از آن‌ها افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بود که هم اینک این مصوبه مهم تا حدود زیادی محقق شده و پرواز‌های فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته افزایش یافته است.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می‌شود و فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است.
۲ سال اخیر اتفاقات خوبی برای فرودگاه یاسوج رقم خورد به گونه‌ای که اعطای مجوز پرواز‌های بین‌المللی به فرودگاه یاسوج مهرماه سال ۱۴۰۰ در سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد و به رویای دیرینه مردم این استان رنگ واقعیت بخشید و ایجاد زیرساخت‌هایی برای پرواز شب، توسعه‌ایستگاه آتش نشانی و شروع مطالعات ترمینال پرواز‌های خارجی هم انجام گرفت.
از سوی دیگر فرودگاه یاسوج پس از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج در ۲۹بهمن ماه سال ۹۶ چند صباحی در رکود به سر می‌برد که اکنون با پیگیری‌های انجام شده و طبق مصوبه مهم سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پرواز‌های آن افزایش یافته است.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر و خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن سال ۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد و پس از این حادثه تلخ فرودگاه یاسوج روز‌های سختی را تجربه کرد.
یکی از مصوبه‌های مهم سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بوده است که طبق اعلام مدیریت فرودگاه یاسوج این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باند‌های فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پرواز‌های پرواز‌های مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهر‌های کشور ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1