تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۷۰۴۰۷
در خطبه‌های نمازجمعه چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: چرا بانک‌ها علیرغم دریافت سود کلان بازهم شرایط دریافت وام را سخت‌تر می‌کنند / برخی تسهیلات میلیاردی بدون سود و ضامن می‌گیرند، مردم برای وام 5 میلیونی اذیت می‌شوند

۷
۱
امام جمعه کبگیان: چرا بانک‌ها علیرغم دریافت سود کلان بازهم شرایط دریافت وام را سخت‌تر می‌کنند / برخی تسهیلات میلیاردی بدون سود و ضامن می‌گیرند، مردم برای وام 5 میلیونی اذیت می‌شوند
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: چرا بانک‌ها علیرغم دریافت سود کلان بازهم شرایط را برای دریافت وام توسط مردم سخت‌تر می‌کنند.  
به گزارش کبنا از چیتاب،حجت الاسلام سید فرج الله پژمان، امام جمعه کبگیان، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی (۲۴ آذرماه ۱۴۰۲) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه وظیفه‌شناسی در قبال عبادت خدا و نیکی به خلق، علی الخصوص در قبال خانواده را از مصادیق تقوای الهی برشمرد.  
امام جمعه کبگیان با اشاره به مسأله نگران کنندهٔ طَلاق خاصه درمنطقه کبگیان و چیتاب گفت: نابودی خلق در نبود سه ابزار خوراک، پوشش و سرپناه، ازدواج و تناسُل می‌باشد که کاستی و یا زیاده روی در این موارد مستوجب ضرر می‌باشد فلذا امر به معروف و نهی ازمنکر را در کنار استحکام بنیان خانواده داشته باشید.  
حجت الاسلام پژمان زوجه صالح، فرزندنیکو، شغل شریف درنهایت خوش خُلقی درسایه دوستی اهل بیت را از پارامتر‌های یک خانواده موفق برشمرد و افزود: بنیان خانواده بر سه پایهٔ پدر ومادر، زن و شوهَر و فرزندان بناشده است.  
وی ترویج طلاق در منطقه کبگیان و چیتاب را ناشی از کمبود مهرو محبت، توقعات بیجای متقابل زوجین که منتهی به بی‌اعتمادی و سلب علاقه می‌گردد برشمرد و افزود: وقتی از جنس خودتان همسری برمی گزینید از محبت این هدیه الهی( که فراغش نه با مال، نه با زیبایی نه با مقام جبران نمی‌شود) غافل نشوید، و در گرمی رحمت مودت ارتباطی را مستحکم کنید و تا آخر راه مَحرم اسرار همدیگر باشید.  
این خطیب جمعه موضوع طلاق در منطقه را بسیار نگران‌کننده برشمرد و خاطرنشان کرد: چیتاب که شاخصهٔ بنیه فرهنگِ تعاملات اجتماعی در استان کهگیلویه وبویراحمد بوده و دیگر طوایف حتی بعضاََ از آنان الگو‌برداری می‌کردند عَلی أیِ حال زیبنده نیست فرهنگ نامتعارف طلاق در این قوم رِخنه کرده و براحتی مرسوم بشود و متمدن‌ترین منطقه‌ای که در تعامل همبستگی سَرآمَـدِ ایل بویراحمد بوده نباید جولانگاه طلاق و طلاق کشی بشود.  
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیشررو ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادب، امام‌شناسی، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، زهد و پرهیزکاری را از خصایص برتر آن بانوی محترمه برشمرد و گفت: در پاسداشت مقام حضرت فاطمه چه در ایام سوگواری و چه در سالگرد میلاد و ازدواجش منطقه کبگیان همیشه سرآمد شهرستانِ بویراحمد بوده است.  
حجت الاسلام پژمان در ادامه فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به مسأله اختلاس در کشور گفت: اخلال گران نظام اقتصادی تا کی باید براحتی بیت المال را حیف و میل کنند و مزاحمی برای کارشان نبینند.  
سید فرج الله پژمان ادامه داد: آنانکه با دست درازی به بیت المال، و دریافت وام‌های میلیاردی کم بهره، بدون ضامن و زمان خون ملت را مثل زالو می‌خورند، باعث یأس و نا اُمیدیِ مِلَّت شده و قشر ضعیف فقیر و کم درآمد جامعه را نسبت به نظام بدبین می‌کنند.  
امام جمعه کبگیان افزود: چرا بانک‌ها علیرغم دریافت سود کلان بازهم شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کنند.  
وی خطاب به قوای سه‌گانه و با اذعان به اینکه برای یک جامعه‌ای که مسئولانش انقلابی هستند این رویکرد یک ننگ است خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و مجریه با کمک همدیگر برخورد قاطع و متناسبی با اینگونه جرم‌ها داشته باشند، زیرا از دیدگاه مردم حقشان این نیست در برابر آنانکه براحتی بیت المال را حیف میل و تسهیلات بدون سود، ضامن و... دریافت می‌کنند، در گرفتن یک وام ۵ میلیون تومانی اینچین اذیت بشوند.  
سید فرج الله پژمان ادامه داد: این رویکرد ناملموس قطعاََ باعث جریحه دار شدن قلب مردم و بی‌اعتمادی به دولت و نظام می‌شود.  
این خطیب جمعه درادامه این مطلب ضمن تشکر از ورود دولت انقلابی جهت پیگیری قضائی و مجازات اینگونه افراد تصریح کرد: از دولت محترم انتظار می‌رود در بانک‌ها و گلوگاه‌های نفوذپذیر ( انبار کالا‌های اساسی، دارو، مایحتاج اولیه مردم) جلوی اینگونه افراد گرفته بشود.  
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در پایان خطبه‌های این هفته ضمن تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی مقر انتظامی راسک در استان سیستان بلوچستان که منجر به شهادت ۱۲ تن از فرزندان برومند این مرز و بوم گردید گفت: واقعاً خیلی سخت و درد‌آور است که تروریست بیاید براحتی حافظان امنیت و ناموس مردم را به رگبار تیر ببندد فلذا از مسئولان امر خواهشمندیم ضمن مجازات عوامل این فجایع دلخراش باسختگیری در قانون مبارزه با تروریسم، ابهت این بیدار دلان شجاع را جهت برخورد شدیدتر با این سوداگران مرگ بالاتر ببرند.

خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پسر عشایر
Iran, Islamic Republic of
حاجی سلام
منطقه ما که زمانی مشکلات دیگران را حل فصل می کردند الان خودش گرفتار مشکل (طلاقهای زودرس) شده واین حکایت از چشم و هم چشمی و دخالت مستقیم مادران جهت ترغیب دخترا دارد، به والله قسم عین روز روشن هست و دادگاه محترم باید دراین راه یک تذکری تبصره ای چیزی در مقام هشدار به برخی از دخترای هوایی شده بدهد.
یا فاطمه زهرا
Iran, Islamic Republic of
فقر فرهنگی در نسل جدید باعث شده تا بنیه فرهنگ غنی دیار کبگیان زیر سوال برود.
تف به شرف کسی این قماش دخترانی که با وعده های پوچ هوایی شده و شوهرانشان را در مقام طلاق رها می کنند بخواهد باهاشون ازدواج بکند.
نیلو
Iran, Islamic Republic of
حاجی چطو دلت میاد به مسئولان محترمی که با اختلاس و رابطه بازی عجین شدند، انگ بازجوئی در باخواستی بزنید.
بنده خداها دارن زحمت می کشند گناه دارن😔
Iran, Islamic Republic of
هرچی نفاق واختلاف وطلاق زر سر خواهر زنل...
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اگه قوم وخویش کارمندی از بانک باشی یا دلال را پیدا کنی نه 5 تا پانصد همت می دن وووووبیچاره مردم بدون هردو
2
Iran, Islamic Republic of
بانک مسکن دهدشت برا ضمانت در مسکن ملی ما را اذیت می کنند آخه ضامن رسمی کجا بیاوریم
مردم
Iran, Islamic Republic of
بانک سینا در دهدشت برای 30.000.000 میلیون وام میگه
ضامن چک صیادی فیش حقوقی حکم تعهد رسمی گردش مالی چک بیاوردید
در صورتیکه دولت گفته هر 300.000.000 میلیون 1 ضامن
لطفا پیگیری کنید
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1