تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۷۰۲۰۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده / پاسخ شاهینی درخصوص تحصیلات و پروازی بودنش / امسال اولین سالی بود که بودجه عادلانه توزیع شد/ جاده پاتاوه دهدشت با 47 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت آقای رئیسی تحویل داده شد / پاسخ شاهینی درخصوص حرف شنوی از نمایندگان: محال است!

۳۰
۱
حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده / پاسخ شاهینی درخصوص تحصیلات و پروازی بودنش / امسال اولین سالی بود که بودجه عادلانه توزیع شد/ جاده پاتاوه دهدشت با 47 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت آقای رئیسی تحویل داده شد  / پاسخ شاهینی درخصوص حرف شنوی از نمایندگان: محال است!
کبنا ؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه «توجه حضرتعالی به یک سری اشخاص و مؤسسات وجود دارد، گفته می‌شود آقای شاهینی اعتبارات بیشتری را به یک سری نهاد‌های فرهنگی می‌دهد»، گفت: ما تمام ۱۵ بخش را پوشش دادیم، در سفر ریاست جمهوری به تمام بخش‌ها توجه کردیم، یکی از ملاک‌های توسعه این است که رشد همه جانبه اتفاق بیفتد، بخش‌هایی وجود داشته که در سال‌های گذشته صفر نگهداشته شده است. مثلاً مجتمع درمانی ایثار، مجتمع فرهنگیان، مجتمع‌های ورزشی در شهرستان‌ها، استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، که باید بطور کامل تکمیل شود.
جهانگیر شاهینی در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز در خصوص پروازی بودن خود، عدالت در توزیع اعتبارات، مدرک تحصیلی خود، سیاسی بودن خود و تخصیص اعتبارات استانی توضیحاتی ارائه کرد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص پیگیری پروژه های استان در تهران، گفت: هر زمانی که به پایتخت می‌روم سه مدیرکل استان هم باید برای پیگیری اعتبار و بودجه در تهران حاضر باشند.
شاهینی اظهار کرد: فعالیت مدیران و همه برنامه‌های آنان در خصوص هزینه کرد بودجه و اعتبارات رصد می‌شود. در حوزه آب سد سرپری حدود ۱۰ ماه پیش ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و الان بیش از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این سد برای آب شرب، گردشگری، کشاورزی کاربری دارد. از محل سفر ریاست جمهوری و همچنین ملی اعتبار دارد. ۸۶ میلیارد تومان اعتبارات ملی دارد و تاکنون ۹۹ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است، این سد در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.
شاهینی بیان کرد: روز جمعه از پل چهارم بشار بازدید داشتم و وضعیت این پروژه را مورد رصد قرار دادم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه برای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. آبرسانی به لیکک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در یک سال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: جاده پاتاوه دهدشت با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت آقای رئیسی تحویل داده شد، در دولت جدید ۱۵ ماه تلاش شد و این پروژه را جمع کردند، برخی از قسمت‌های این پروژه جدیداً تعریف شده‌اند، مثلاً پروژه گندی خوری و زیرگذر و روگذر دهدشت در زمان کنونی تعریف شده است. زمانی که در ۶ ماه گذشته قرارگاه خاتم بخش آخر پروژه پاتاوه دهدشت را کار می‌کرد، ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دادیم.
شاهینی اظهار کرد: برای پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه ۱۰۰ میلیارد تومان قبل از سفر ریاست جمهوری تخصیص دادیم و موجب شد که پروژه پیشرفت کند. اراضی دهدشت غربی در دولت آقای رئیسی و در ۱۰ ماه گذشته فعال شده و ۳۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شده است، این طرح ۱۵ هزار هکتار را پوشش می‌دهد. یکی از سد‌هایی که در مدت اخیر به اتمام رسید سد کوهبرد است و شبکه انتقال آن در حال احداث است، این پروژه ۳۵۰ هکتار از اراضی منطقه را پوشش می‌دهد. سال ۱۴۰۳ شبکه انتقال آب این سد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
شاهینی با اشاره به پروژه های راه روستایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۱، ۱۱۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۲، ۵۷ کیلومتر، روکش راه ۹۱ کیلومتر، آسفالت راه فرعی ۲۵ کیلومتر آسفالت شد و جمعاً جاده ۲۲۰ روستا آسفالت شد.
وی ادامه داد: از ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در استان ۲۵ نقطه حذف شد، در ۱۴ ماه گذشته ۲۵ کیلومتر نیوجرسی نصب شده است، در بحث راه‌های اصلی از شیراز و از تونل گل زردی پروژه فعال و به اتمام رسید.
شاهینی گفت: پل سریز تخصیص اعتبار دارد، پل چهارم بشار ۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد.
شاهینی اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های آموزشی بخش سلامت که شامل دانشکده پرستاری، دانشکده بهداشت و سایر مراکز آموزشی می شود، ۵۰ درصد تخصیص اعتبار یافته است، که ۱۰ درصد اعتبارات از محل سفر، ۵۰ درصد اعتبارات ملی و بخشی هم از اعتبارات داخلی تخصیص پیدا کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۳۴ میلیارد تومان اعتبارات ملی وارد استان شده، ۶۲۵ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه و بصورت نقد از سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد، ۲۴۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات استانی، ۲۸۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات ملی استانی را داریم. قبل از سفر نیز ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته است، تاکنون جمعا حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده است.
شاهینی اظهار کرد: امسال اولین سالی بود که بودجه عادلانه توزیع شده، هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها قائل نیستیم، بلکه اعتبارات بر اساس شاخص‌ها توزیع می‌شود، مثلاً در راه روستایی از نظر راه روستایی شهرستان مارگون از همه ضعیف‌تر و شهرستان گچساران از نظر راه روستایی بهتر از دیگر شهرستان‌ها است بنابراین ما بر اساس شاخص ها باید توسعه متوازن ایجاد کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه گفته می‌شود آقای شاهینی از نمایندگان حرف شنوی دارد، گفت: محال است که چنین کاری کنم، اتفاقاً ناراحتی بعضی از دوستان به این دلیل هست که با آنان همراهی نمی‌کنم.
شاهینی در پاسخ به اینکه «توجه حضرتعالی به یک سری اشخاص و مؤسسات وجود دارد، گفته می‌شود آقای شاهینی اعتبارات بیشتری را به یک سری نهاد‌های فرهنگی می‌دهد»، گفت: ما تمام ۱۵ بخش را پوشش دادیم، در سفر ریاست جمهوری به تمام بخش‌ها توجه کردیم، یکی از ملاک‌های توسعه این است که رشد همه جانبه اتفاق بیفتد، بخش‌هایی وجود داشته که در سال‌های گذشته صفر نگهداشته شده است. مثلاً مجتمع درمانی ایثار، مجتمع فرهنگیان، مجتمع‌های ورزشی در شهرستان‌ها، استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، که باید بطور کامل تکمیل شود.
وی در پاسخ به اینکه «پس شما به اشخاص خاص و نمایندگان توجهی ندارید»، افزود: شاید عده‌ای حرف‌هایی بزنند، ولی یک بخش را پیدا کنید ادعا کند اعتبار تخصیص پیدا نکرده است، در هیچ سفری مصطلح نیست که برای شهرداری‌ها اعتبار قرار داده شود، ولی ما برای شهرداری‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم. سابقه نداشته که برای آموزش و پرورش ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار قرار داده شود. ۱۷۰۰ مدرسه سنگی در کشور وجود دارد که ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، در جلسه با معاون وزیر ۹۵۰ میلیارد تومان برای مدارس سنگی، مدارس خیرساز و دیگر مدارس قرار داده شد.
شاهینی بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و تاکنون 626 میلیارد تومان سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که توزیع شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: اول قانون بودجه به مجلس می رود و اعتبار مصوب می شود و بعد سازمان برنامه و بودجه بر اساس درآمدها تخصیص می‌یابد.
وی گفت: در رفت و آمدهایی که به تهران داشتم برای باغ موزه ثبت رویدادهای طبیعی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 5 میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم، برای فرودگاه یاسوج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم.
وی در پاسخ به اینکه «می‌گویند آقای شاهینی تحصیلات غیرمرتبط دارد»، گفت: دکترای مدیریت آموزشی و دکترای مدیریت بازرگانی دارم، 6 دوره مربی گری مدیریت بحران، فرآیندها و سیستم ها، سیستم و روش، ایزو و استاندارد، چرخه های صنعتی تولید دارم، که این مدارک از کشورهای اروپایی اخذ شده و در سامانه نیز تحصیلات من مشخص است. مدرک دکتری من در سامانه ثبت نیست به دلیل اینکه فقط تا دو مقطع تحصیلی در سامانه ثبت می شود.
وی درپاسخ به اینکه «گفته می‌شود آقای شاهینی مدیر پروازی است» گفت: از روزی که به اینجا آمدم، بچه‌هایم درس شان تمام شد از تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقل مکان کردیم، الان خانواده‌ام در بوشهر هستند، تهران هیچ خانه‌ای ندارم و هر وقت به تهران رفته‌ام در مهمانسراهای مربوط به استان اقامت کردم. من به دو دلیل به این استان آمدم، اول اینکه آخر خدمتم است و خواستم خدمتی به این استان محروم کرده باشم، دوم اینکه می توانم به شهر خودم و خانواده‌ام که در برازجان بوشهر هستند، سر بزنم. تا آنجا سه ساعت راه است و می‌روم و می‌آیم و دیگر از بابت خانواده دغدغه ندارم. ولی حرف‌های زیادی می‌زنند که درست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جاده پاتاوه دهدشت در خرداد ۱۴۰۰ حداقل ۹۵ درصد پیشرفت داشت ، فقط تونل منطقه دشمن زیاری ریزش کرد و کار افتتاح به تعویق افتاد تا تیر ۴۰۲ ، چرا آمار خلاف واقع داده میشه .
والا اگه ما ساکن منطقه هستیم و بخشی از اراضی کشاورزی ما رو جاده پوشش داده ، این آمار جناب آقای شاهینی با واقعیت فاصله زیادی داره ، کدوم عقل سلیمی می‌پذیرد که جاده در ۲۵ سال ۴۷ درصد کار شده باشه ، بعد در دو سال ۵۳ درصد ، درحالیکه جاده همش صخره است و پرتگاه و ده ها تونل و پل های مرتفع .
النجات فی الصدق
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کبنا جون خودت این غیربومی ها رو ول کن اذیتشون نکن. هر چی باشه تخلفات و پارتی بازی هاشون کمتره و شعور دارند.پرونده سازی نمی کنند.

اوضاع مدیران بومی خیلی خراب است. اینا رو نقد کن
Iran, Islamic Republic of
قطعا نگارنده این پیام غیربومی است. شایدهم بومی وطن فروش
نادری
Iran, Islamic Republic of
وضعیت صحت آمار ارائه شده مثل اینه که افاضه فرمودید با 47 درصد پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه دهدشت تحویل دولت اقای رئیسی گردیده . نمی دانم فقط می گویم مجری وقتی اخبار هواشناسی میده حداقل یه سری هم بیرون از پنجره رو نگاه کنه حرف بزنه آخه آدم حسابی شما یعنی رئیس یک سازمان هستید. مردم که به وضوح وضعیت این جاده را دیده اند . در خصوص دو هزار میلیارد اگر لطف کنید تخصیص استان های مشابه مثل بوشهر و چهارمحال رابیان کنید بعد سر مردم منت بزارید
شما بر چه اساسی بوشهر و چهارمحال را مشابه این استان قلمداد میکنی؟
یک سزی به GDP این استان ها بزن
بعد چنین ادعایی را مطرح کن
آخه بر چه اصل و حسابی این استان را با بقیه استان ها مقایسه میکنید؟
محمد ولایی
Romania
کاملا خود را فدای دولت کرده ای:::: نه شورزارهای خشکی که ابی پنداشته ای::: مدارک را رسانه ها عیان می کنند:::: مردم شعار وحرف را با عمل می سنجند
حجت اله
Iran, Islamic Republic of
اینجوری ژست گرفتن وانگشت نشان دادن نشانه ضعف خودت هست بار آخرت باشه اینطوری انگشتتو میگیری وعکس میندازی
United States
تمام اهل نظر معتقدند که شما اینکاره نیستید
United States
تخصص وتجربه داشتن خیلی مهتراست برای یک مدیر!!!

نباید برای رزمه مدیر شد
رضا
Iran, Islamic Republic of
آمار های غیر واقعی میدی چی رو ثابت کنی؟جاده پاتاوه به دهدشت سال ۹۲ بیش از ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت واگه ثبات در مجموعه قرارگاه خاتم در مورد پروژه حفظ میشد با حضور سردار هاشمی سال ۹۵ افتتاح میشد. لطفا حرمت وشان مردم رو حفظ کنید.
کمال
Iran, Islamic Republic of
آدم خنده اش میگیره۴۷درصد😂🤣😁😅
پرسنل سازمان
Iran, Islamic Republic of
سلام بر کبنا
جناب شاهین معنی عدالت یعنی تقسیم اعتبارات او طوری که نمایندگان دوست دارند یاراونطور که قاتون میگه
اگه تحصیلات و تجربه شما کافی بود متوجه میشیدین که بودجه نفت دو سوم برای شهرهای نفت خیز و یک سوم برای مناطق محروم که تعریف شده در قانون ولی شما چکار کردین اعتبار نفت را برای شهرهای توسعه بافته هم لحاظ کردین تازه دو سوم را هم به گچساران و بهمیی ندادین اگرچه سهم بهمیی در مجموع از نفت بیشتر از سهم قانونی بود اون هم به لطف شما نماینده و خانم مقسم بودجه ولی یقین داشته باش حق مناطق کی ده ها سال دود نفت را چشمیدن و آثار توسعه را ندیدن شما و نمایندگان را خواهد گرفت
شمایی که بودجه را با کارشناسان حوزه سازمان هماهنگ کتید و بجای آن با استانداری آن هم در سطح معاونین ستادی نه استاندار چرا حرف از عدالت میزنید
به امید بازگشت عزت از دسته رفته سازمان طی دو سال گذشته
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
توسط مدیر کل یک سازمان گفته می شود ؟ما که بیش از پنج سال است که مرتب از این جاده عبور و مرور می کنیم و سال 99 بیش از 95/ درصد پیشرفت داشت فقط تونل سه گدار ریزش کرده بود و گر نه سال 99 افتتاح می شد البته جاده خون است و اصلا استانداردهای لازم را ندارد و افراد بی گناهی جان خود را در این جاده از دست داده و می دهند .
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
شاهینی از بهترین مدیران استان هستش چون دروغ نمیگوید وبدون از جهت گیری کارشو انجام میده کبنا باید بداند که به قول یه ضرب المثل لری مار باید راست برود تو سوراخ کبنا ازاین به بعد عاقل باش وبدان که شاهینی از محدود مدیرانی هست که به فکر توسعه استان هست و فکر میکنم اقای کمایی به این نتیجه رسیده پس لطف کنه از این به بعد بدون مستند حرف نزنه
عشایر
Iran, Islamic Republic of
درود بر تحصیلات شما در دانشگاه آبادان
Iran, Islamic Republic of
این اقایان مدیران دولت انقلابی هنوز پس از گذشت 2 سال از دولت از دادن امار اشتباه کوتاه نمی ایند خدا به داد این مملکت برسد
Iran, Islamic Republic of
زیر گذر رو گذر دهدشت ب سوق واقعا در چهارراه کارخانه یخ چی شد؟
واقعا جاده پاتاوه دهدشت واقعا نا امن ترین جاده در حال حاضر هست جاده با عرض کم پیچ تند و گاها بدون دید و برخی جاهاش بدون علائم راهنمایی. و رانندگی
امیدی
Iran, Islamic Republic of
میشه لطف بفرمایید تصویر دو مدرک دکتری و گواهینامه هایی که از کشورهای اروپایی اخذ کردید ارایه بفرمایید نمیدونیم خبرگزاری کبنا این مدارک که تو مصاحبه ریس سازمان به اون اشاره کردن رو رویت فرمودن
ایکاش رزومه کاری ایشان رو مطالبه میکردید این که دیگه مثل دو مدرک دیگه مشکل بارگذاری در سامانه رو نداره در سامانه کارگزینی سازمان موجوده فقط اگه کسی اون رو رویت کنه مورد جناب شاهینی قرار میگیره این همه ترس برای چیست
!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این همه توزیع عادلانه ای که ازش گفتی و مدیران پاکدست قبلی مثل امثال دکتر شهابی رو زیر سوال بردی تو گزارشاتت کاملا مشهوده/ و حتی حرمت روسای قبلی سازمان رو نگه نداشتی و میگی اولین سالی هست که اعتبارات عادلانه توزیع شدن
چوب خدا صدا نداره مطمعن باش تا یک روز از عمرت باقی باشه تقاص رو خواهی داد
Russian Federation
امسال اعتبارات رو کجا عادلانه توزیع کردی؟ نفت گچساران رو که نابود کردی و حق مردم رو ادا نکردی. فقط به فکر منافع آقای روشنفکر هستی و همه می‌دونن که از روشنفکر دستور می گیری و پول نفت رو به حوزه انتخابیه اش دادی.
همه ادارات میگن چند نفر خاص توی برنامه و بودجه به آقای شاهینی خط می دن و فقط از اونها حرف شنوی داره.
مدیران همه از وعده های شاکی هستند. دو نفر بازنشسته رو کنار خودش نگه داشته که کارها رو براش انجام بده و پشت صحنه همه تصمیم هاش اونها هستند.
به دلیل ضعف در مدیریت خودش به هیچ وجه از افراد توانمند در معاونت ها استفاده نمیکنه و بارها عنوان کرده من معاون ندارم و از معاون هام ناراضی هستم.
گچساران
United States
آخ و بخت گچساران و باشت. حتی اسم یکی از پروژه های این شهرستان ها نیست. آقای استاندار این بود مدیر غیربومی که قرار بود عدالت رو برقرار کنه؟
سازمان مدیریت
Russian Federation
حرف شنوی از نمایندگان محال است.
اینو به هر کی بگی میخنده./ عوضت نکنن.
تقدیر
Russian Federation
درود بر کبنا نیوز. تنها رسانه ای که نتونست توی این استان بخره.
بعضی رسانه ها برای تمجید و گرفتن کارت هدیه خودشون رو گم کردند و حقیقت را به بهای ناچیز فروختند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
خدایی چرابه شعورمردم توهین میکنی،من خودم بچه دهدشتم اکثراازاین جاده میرفتم دهدشت .جاده پاتاوه دهدشت فقط یک پل نیم کاره ویک تونل کوچک که ریزش کرده بود به این دولت رسید ،چطوراین حرف رومیزنی،مابقی مسیرکاملاباز وعبورروی مسیربود.
مخاطب خاص
Russian Federation
بله تحت تاثیر نمایندگان نیستی و حسن پور رو بدون یک روز تجربه معاون اداری و مالی گذاشتی.
ملاک انتخابت چی بوده؟؟ جز اینکه خواستی نظر موحد رو جلب کنی؟
Russian Federation
خدا رو شکر که شاهینی رو به استان آورد وگرنه همه پروژه ها خوابیده بودند. الان می بینیم که همه فعال هستند.
Iran, Islamic Republic of
، شاید هزینه های شما بدهکاری دولت گذشته به پیمانکاران بوده . ما مردم دهدشت ویاسوج الان بیش از دوسال است در جاده تردد می کنیم وجاده زیر ترافیک بوده .به جز تونلی که ریزش کرده و تقریباً یک ونیم کیلومتر دیواره های کناری بعضی از نقاط جاده ، بیش از ۹۰ درصد جاده دردوره دولت ودولت های گذشته تکمیل شده . مردم که چشم دارند . سد چم شیر ، پتروشیمی گچساران بیش از ۹۰ درصد شان در دولت روحانی واحندی نژاد اجرا شده . تنها جاده مناسب دراین استان اتوبان چهار خطه ی باشت گچساران ، خیرآباد می باشد که با پیگیری تاجگردون دردولت روحانی اجرا وتکمیل شده .
Iran, Islamic Republic of
آخر خدمتش بوده و بعد از 30 سال خواسته با حکم رئیس سازمان بازنشسته بشه تا حکم بازنشستگیش بالا باشه. متاسفانه باز قضیه تکراری استفاده از استان برای منافع شخصی، مانند آنچه برای آقای سلحشوری اتفاق افتاد و الان داره با حکم بازنشستگیش صفا میکنه و به نادانی هم استانی ها می خندد. تا کی باید فرزندان توانمند استان جور این موارد را بکشند. یکبار هماهنگ شوید و هر چه مدیر غیر بومی در استان داریم با احترام به استان های خودشان هدایت کنیم.
حق
Russian Federation
چرا نظرات مخاطبین رو منتشر نمی کنید؟
United States
ابروی خودت بردی اگر آمار درستی هم بعدا بگویی دیگر کسی باور ندارد
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
1