کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده / پاسخ شاهینی درخصوص تحصیلات و پروازی بودنش / امسال اولین سالی بود که بودجه عادلانه توزیع شد/ جاده پاتاوه دهدشت با 47 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت آقای رئیسی تحویل داده شد / پاسخ شاهینی درخصوص حرف شنوی از نمایندگان: محال است!

19 آذر 1402 ساعت 21:37

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه «توجه حضرتعالی به یک سری اشخاص و موسسات وجود دارد، گفته می شود آقای شاهینی اعتبارات بیشتری را به یک سری نهادهای فرهنگی می دهد»، گفت: ما تمام 15 بخش را پوشش دادیم، در سفر ریاست جمهوری به تمام بخش ها توجه کردیم، یکی از ملاک های توسعه این است که رشد همه جانبه اتفاق بیفتد، بخش هایی وجود داشته که در سالهای گذشته صفر نگهداشته شده است. مثلا مجتمع درمانی ایثار، مجتمع فرهنگیان، مجتمع های ورزشی در شهرستان ها، استادیوم ورزشی 15 هزار نفری که 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، که باید بطور کامل تکمیل شود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه «توجه حضرتعالی به یک سری اشخاص و مؤسسات وجود دارد، گفته می‌شود آقای شاهینی اعتبارات بیشتری را به یک سری نهاد‌های فرهنگی می‌دهد»، گفت: ما تمام ۱۵ بخش را پوشش دادیم، در سفر ریاست جمهوری به تمام بخش‌ها توجه کردیم، یکی از ملاک‌های توسعه این است که رشد همه جانبه اتفاق بیفتد، بخش‌هایی وجود داشته که در سال‌های گذشته صفر نگهداشته شده است. مثلاً مجتمع درمانی ایثار، مجتمع فرهنگیان، مجتمع‌های ورزشی در شهرستان‌ها، استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، که باید بطور کامل تکمیل شود.
جهانگیر شاهینی در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز در خصوص پروازی بودن خود، عدالت در توزیع اعتبارات، مدرک تحصیلی خود، سیاسی بودن خود و تخصیص اعتبارات استانی توضیحاتی ارائه کرد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص پیگیری پروژه های استان در تهران، گفت: هر زمانی که به پایتخت می‌روم سه مدیرکل استان هم باید برای پیگیری اعتبار و بودجه در تهران حاضر باشند.
شاهینی اظهار کرد: فعالیت مدیران و همه برنامه‌های آنان در خصوص هزینه کرد بودجه و اعتبارات رصد می‌شود. در حوزه آب سد سرپری حدود ۱۰ ماه پیش ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و الان بیش از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این سد برای آب شرب، گردشگری، کشاورزی کاربری دارد. از محل سفر ریاست جمهوری و همچنین ملی اعتبار دارد. ۸۶ میلیارد تومان اعتبارات ملی دارد و تاکنون ۹۹ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است، این سد در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.
شاهینی بیان کرد: روز جمعه از پل چهارم بشار بازدید داشتم و وضعیت این پروژه را مورد رصد قرار دادم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه برای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. آبرسانی به لیکک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در یک سال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: جاده پاتاوه دهدشت با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت آقای رئیسی تحویل داده شد، در دولت جدید ۱۵ ماه تلاش شد و این پروژه را جمع کردند، برخی از قسمت‌های این پروژه جدیداً تعریف شده‌اند، مثلاً پروژه گندی خوری و زیرگذر و روگذر دهدشت در زمان کنونی تعریف شده است. زمانی که در ۶ ماه گذشته قرارگاه خاتم بخش آخر پروژه پاتاوه دهدشت را کار می‌کرد، ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دادیم.
شاهینی اظهار کرد: برای پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه ۱۰۰ میلیارد تومان قبل از سفر ریاست جمهوری تخصیص دادیم و موجب شد که پروژه پیشرفت کند. اراضی دهدشت غربی در دولت آقای رئیسی و در ۱۰ ماه گذشته فعال شده و ۳۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شده است، این طرح ۱۵ هزار هکتار را پوشش می‌دهد. یکی از سد‌هایی که در مدت اخیر به اتمام رسید سد کوهبرد است و شبکه انتقال آن در حال احداث است، این پروژه ۳۵۰ هکتار از اراضی منطقه را پوشش می‌دهد. سال ۱۴۰۳ شبکه انتقال آب این سد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
شاهینی با اشاره به پروژه های راه روستایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۱، ۱۱۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۲، ۵۷ کیلومتر، روکش راه ۹۱ کیلومتر، آسفالت راه فرعی ۲۵ کیلومتر آسفالت شد و جمعاً جاده ۲۲۰ روستا آسفالت شد.
وی ادامه داد: از ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در استان ۲۵ نقطه حذف شد، در ۱۴ ماه گذشته ۲۵ کیلومتر نیوجرسی نصب شده است، در بحث راه‌های اصلی از شیراز و از تونل گل زردی پروژه فعال و به اتمام رسید.
شاهینی گفت: پل سریز تخصیص اعتبار دارد، پل چهارم بشار ۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد.
شاهینی اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های آموزشی بخش سلامت که شامل دانشکده پرستاری، دانشکده بهداشت و سایر مراکز آموزشی می شود، ۵۰ درصد تخصیص اعتبار یافته است، که ۱۰ درصد اعتبارات از محل سفر، ۵۰ درصد اعتبارات ملی و بخشی هم از اعتبارات داخلی تخصیص پیدا کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۳۴ میلیارد تومان اعتبارات ملی وارد استان شده، ۶۲۵ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه و بصورت نقد از سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد، ۲۴۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات استانی، ۲۸۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات ملی استانی را داریم. قبل از سفر نیز ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته است، تاکنون جمعا حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده است.
شاهینی اظهار کرد: امسال اولین سالی بود که بودجه عادلانه توزیع شده، هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها قائل نیستیم، بلکه اعتبارات بر اساس شاخص‌ها توزیع می‌شود، مثلاً در راه روستایی از نظر راه روستایی شهرستان مارگون از همه ضعیف‌تر و شهرستان گچساران از نظر راه روستایی بهتر از دیگر شهرستان‌ها است بنابراین ما بر اساس شاخص ها باید توسعه متوازن ایجاد کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه گفته می‌شود آقای شاهینی از نمایندگان حرف شنوی دارد، گفت: محال است که چنین کاری کنم، اتفاقاً ناراحتی بعضی از دوستان به این دلیل هست که با آنان همراهی نمی‌کنم.
شاهینی در پاسخ به اینکه «توجه حضرتعالی به یک سری اشخاص و مؤسسات وجود دارد، گفته می‌شود آقای شاهینی اعتبارات بیشتری را به یک سری نهاد‌های فرهنگی می‌دهد»، گفت: ما تمام ۱۵ بخش را پوشش دادیم، در سفر ریاست جمهوری به تمام بخش‌ها توجه کردیم، یکی از ملاک‌های توسعه این است که رشد همه جانبه اتفاق بیفتد، بخش‌هایی وجود داشته که در سال‌های گذشته صفر نگهداشته شده است. مثلاً مجتمع درمانی ایثار، مجتمع فرهنگیان، مجتمع‌های ورزشی در شهرستان‌ها، استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، که باید بطور کامل تکمیل شود.
وی در پاسخ به اینکه «پس شما به اشخاص خاص و نمایندگان توجهی ندارید»، افزود: شاید عده‌ای حرف‌هایی بزنند، ولی یک بخش را پیدا کنید ادعا کند اعتبار تخصیص پیدا نکرده است، در هیچ سفری مصطلح نیست که برای شهرداری‌ها اعتبار قرار داده شود، ولی ما برای شهرداری‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم. سابقه نداشته که برای آموزش و پرورش ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار قرار داده شود. ۱۷۰۰ مدرسه سنگی در کشور وجود دارد که ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، در جلسه با معاون وزیر ۹۵۰ میلیارد تومان برای مدارس سنگی، مدارس خیرساز و دیگر مدارس قرار داده شد.
شاهینی بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و تاکنون 626 میلیارد تومان سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که توزیع شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: اول قانون بودجه به مجلس می رود و اعتبار مصوب می شود و بعد سازمان برنامه و بودجه بر اساس درآمدها تخصیص می‌یابد.
وی گفت: در رفت و آمدهایی که به تهران داشتم برای باغ موزه ثبت رویدادهای طبیعی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 5 میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم، برای فرودگاه یاسوج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم.
وی در پاسخ به اینکه «می‌گویند آقای شاهینی تحصیلات غیرمرتبط دارد»، گفت: دکترای مدیریت آموزشی و دکترای مدیریت بازرگانی دارم، 6 دوره مربی گری مدیریت بحران، فرآیندها و سیستم ها، سیستم و روش، ایزو و استاندارد، چرخه های صنعتی تولید دارم، که این مدارک از کشورهای اروپایی اخذ شده و در سامانه نیز تحصیلات من مشخص است. مدرک دکتری من در سامانه ثبت نیست به دلیل اینکه فقط تا دو مقطع تحصیلی در سامانه ثبت می شود.
وی درپاسخ به اینکه «گفته می‌شود آقای شاهینی مدیر پروازی است» گفت: از روزی که به اینجا آمدم، بچه‌هایم درس شان تمام شد از تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقل مکان کردیم، الان خانواده‌ام در بوشهر هستند، تهران هیچ خانه‌ای ندارم و هر وقت به تهران رفته‌ام در مهمانسراهای مربوط به استان اقامت کردم. من به دو دلیل به این استان آمدم، اول اینکه آخر خدمتم است و خواستم خدمتی به این استان محروم کرده باشم، دوم اینکه می توانم به شهر خودم و خانواده‌ام که در برازجان بوشهر هستند، سر بزنم. تا آنجا سه ساعت راه است و می‌روم و می‌آیم و دیگر از بابت خانواده دغدغه ندارم. ولی حرف‌های زیادی می‌زنند که درست نیست.


کد مطلب: 470209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470209/حدود-2-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-کهگیلویه-بویراحمد-تخصیص-پیدا-کرده-پاسخ-شاهینی-درخصوص-تحصیلات-پروازی-بودنش-امسال-اولین-سالی-بودجه-عادلانه-توزیع-جاده-پاتاوه-دهدشت-47-درصد-پیشرفت-فیزیکی-دولت-آقای-رئیسی-تحویل-داده-حرف-شنوی-نمایندگان-محال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1