تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۶۹۹۴۲
یادداشت؛

چند نکته در باب انتخابات مجلس خطاب به مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون

۲۱
۱
چند نکته در باب انتخابات مجلس خطاب به مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
کبنا ؛حسین پرویزی‌نسب طلبه و فرهنگی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در یادداشتی ضمن اشاره به ویژگی‌های نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی نوشت:
سلام و عرض ادب خدمت همه مردم عزیز شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوازدهم و مشخص شدن اسامی نامزد‌های انتخابات، حالا این ما هستیم که باید  قدم نهایی را با انتخاب نامزد اصلح در استان و شهر و دیارمان برای ورود به مجلس برداریم.
کمتر ازسه ماه به برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده است.
مجلس شورای اسلامی یکی از قوای مهم کشور عزیزمان ایران است که طبق گفته بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)در رأس امور قراردارد، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یازده دوره از مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.
از ابتدای تشکیل مجلس شورای اسلامی طیف‌های مختلفی درترکیب نماینده‌های مجلس حضورداشتند. بعضی از افراد که باپشتیبانی یک گروه و یا فرد و افرادخاصی حمایت مردم را توانستند جلب کنند و به مجلس راه یابند. ولی برخی از همین افراد که باعنوان نماینده گروه چپ یا راست (همان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا) توانستند وارد مجلس شوند رنگ عوض کرده و در مجلس به صورت اشکال مختلف آنچه گفته و وعده داده بودند، مخالفت کنند و عمل نکرده و نکنند.
این نکته هنگامی اهمیت پیدا می‌کندکه هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینکه ما دقت بیشتری درانتخاب افراد اصلح برای مجلس شورای اسلامی داشته باشیم تأکید داشتند.
دقت در بیانات امامین انقلاب برای تشخیص فرد اصلح کار را برای ما آسان‌تر می‌کند که اینجانب در این گزارش بعضی از شاخصه‌هایی که از طرف امامین انقلاب گفته شده است را با هم مرور می‌کنیم.
۱-فردی قوی و کارآمدباشد.
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک نماینده مجلس دربیانات امامین انقلاب که همیشه مورد تأکید قرار داشته است و در انتخابات بایددر رأس کار قرار گیرد، قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور است، تجربه به ما ثابت کرده در این یازده دور گذشته هر وقت مجلس از این ویژگی کمتر برخوردار بوده ضرر‌های زیادی به کشور ما وارد شده است.
۲-خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی.
نماینده مجلس انقلاب اسلامی هنگام مواجه بامشکلات مردم وکشوربایدخصوصیت خستگی ناپذیری وبرای حل مشکلات همت جهادی داشته باشد. نماینده‌ای که هنگام بامشکلات مواجه می‌شودوهمت حل کردن آن‌ها را ندارد نباید درمجلس حضور داشته باشد، چون که صندلی یک فرددغدغه مندرااشغال کرده وهزینه‌های بیت المال راهدرمی دهد.
۳-حاضر در بین مردم (به خصوص در شهر انتخابیه خود) و دانای نیاز‌های جامعه.
یک نماینده خوب و طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب فردی است که همیشه در میان مردم حضور داشته باشد و با شناسایی نیاز‌های مردم درصدد رفع کردن این نیاز‌ها تلاش کند و برآید.
۴-بصیر، هوشمند، باتدبیر و برنامه.
نماینده‌ای می‌تواند ادعا کند که خوب و قوی است که امور و مشکلات کشور و مردم را با آگاهی و بینایی و بینش و آن‌ها را با برنامه‌ریزی درست و مناسب و از راه‌های قانونی حل و فصل کند تا هم خداوند متعال از او و هم مردم از او راضی باشند.
۵-اصل اجرای عدالت و مبارزه بابی عدالتی.
نماینده مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران باید همیشه و در همه حال به عنوان نماینده واقعی مردم برای اجرای عدالت تلاش و با بی‌عدالتی و ظلم و ستم مبارزه کند. این صفت زمانی برای ما اهمیت پیدا می‌کند که می‌بینیم بعضی از نماینده‌های مجلس به جای ایجادگسترش عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، هدف‌های سیاسی و اقتصادی خود را به پیش می‌برند و شأنیت مجلس را در میان مردم خدشه دار می‌کنند.
۶-شیوه‌های تبلیغات صحیح.
نامزد انتخاباتی که می‌خواهد وارد مجلس شود باید در میان مردم از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح استفاده کند. عقل سلیم به ما می‌گوید نماینده‌ای که در انتخابات هزینه‌های بسیار و سرسام‌آوری انجام می‌دهد، نمی‌تواند وظایف نمایندگی خود را به نحو احسن انجام دهد، نماینده خوب باید در انجام تبلیغات خود از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی به هر نحوی که باشد خودداری کند.
۷-پایبندبه مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب واهداف ملت ایران.
نماینده مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران باید علاوه بر داشتن ویژگی‌ها و خصوصیات قوی و توانمند، به مبانی و ارزش‌های اسلامی، انقلاب و هدف‌های ملت ایران پایبند باشد و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.
۸-ساده زیست ود ور بودن از اشرافی‌گری.
نماینده واقعی جمهوری اسلامی ایران باید همانند الگو‌های دینی ومذهبی وملی ما ساده زیست باشد و از خوی اشرافی‌گری به دور باشد، چنین خصوصیتی سبب می‌شود که نماینده همواره به فکر رتق و فتق امور و مشکلات مردم باشد.
۹-امانتدار، پاکدامن و به دور ازفساد.
وقتی که مردم به نماینده‌ای اعتماد می‌کنند و او را برای مجلس انتخاب می‌کنند همیشه از او این انتظار را دارند تا رأی خودشان را‌ امانت بداند و با پاکدامنی و به دور از فساد برای حل کردن مشکلات کشور و مردمی که به او رأی دادند، کوشش کند.
۱۰-استکبارستیز، شجاع و مقاوم در برابر دشمن.
نماینده ملت ایران باید همانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه و مبارز ایران در برابر استکبار بایستد، داشتن ویژگی شجاعت و مقاومت کردن در برابر فشار‌های دشمن خصوصاً درشرایط کنونی که دشمنان همیشه در پی ضربه زدن به انقلاب و کشور عزیزمان ایران هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است.
انتخاب نمایندگان اصلح برای حضور در مجلس به طور حتم موفقیت‌های چشمگیری برای کشور و منطقه می‌تواند به ارمغان بیاورد و مجلس را در رأس امور نگه دارد، ولی انتخاب نمایندگان اصلح بدون استفاده از بیانات امامین انقلاب سخت ودشوار است و رهنمود‌های آنها برای ما مثل چراغی است در تاریکی.
در پایان با احترام برای همه نامزد‌های انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با شناختی که از آقای روشنفکر دارم‌. ‌ایشان را در میان نامزد‌های ثبت نام‌کننده نزدیک‌ترین فرد به شاخصه‌های گفته شده از طرف امامین انقلاب می‌دانم و حمایت خود را از‌ ایشان اعلام می‌کنم، ان شاء الله‌امیدوارم هرکدام ازافراد ثبت نام‌کننده که توانست نظر ورای مردم راجلب کندمشکلی از مشکلات کشور و مردم را برطرف کند و برای پیشرفت و ترقی بیشتر جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تلاش و کوشش کند.
وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
ارادتمند شما طلبه و فرهنگی
حسین پرویزی‌نسب (خورند)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
طلبه ی فرهنگی معلومه به خاطر استخدامت در آموزش وپرورش بوده
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
ایشون قبل از انتخابات وارد آموزش وپرورش شده بود
Iran, Islamic Republic of
آدمی با این مختصات بجز شیرعلی خرامین بین کاندیداها نیست
علی یار
Iran, Islamic Republic of
غرپیتش دادی که بگی روشنفکر بهتره همون اولش بگوتی.
Iran, Islamic Republic of
درود بر طلبه ولایی
Iran, Islamic Republic of
مطلبی دقیق و قابل تامل هس
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهیم بین نمایندگان انتخاب کنیم
وجدان ما روشنفکر رو انتخاب میکنه
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی توسیفش کردی
واقعا در حد یک رئیص جمهور هست
Iran, Islamic Republic of
از قیاسش خنده آمد خلق را
دنا
Iran, Islamic Republic of
کدامیک از این موارد به آقای روشنفکر میخورد
به کدامیک پایبند بود ، چرا الکی متن مینویسید برادر من .
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای پرویزی شما اصلا شناخت ندارید و نخواهید داشت ، بویراحمد را طائفه گرایی نابود کرد ، مطمئن باش جای در آموزش و پرورش خالی نیست بی جهت زور نزن، و انشاالله اصلح ترین قبول خواهد شد،
لوداب
Iran, Islamic Republic of
سلام دقیقا خود حاح اقا اینهایی که فر مودند نماینده ای در این طر از فقط ئفقط دکتر ستار هدایتخواه می باشد
قنبر
United States
حقیقتا مطلب فوق، آکنده از کلیشه و همان حرفهای کهنه ی همیشگی بود که با نتیجه گیری منفعت طلبانه ی آن بیشتر به بیراهه رفت.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
گل فرمودی و واقیعت را بیان کردید .
درود بر سردار ندای وحدت
درود بر حاج آقا پرویزی نسب
رای ما ۸۰ هزار
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب،بنده هم نظرم با حاج آقای پرویزی برای انتخاب بین نامزدها جناب آقای روشنفکر هست...درود بر شیخ حسین پرویزی نسب
قاسم _
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود خدمت همه شما
مطلب عالی ومفید
انتخاب نامزد هم بهترین
شهر مقدس قم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیخ حسین عزیز
سیسخت
Singapore
درود بر حاج آقا نظر ۷۰ درصد مردم هم همینه به اندازه ۴۰ سال اعتبار برای استان آورده ما تا آخر همکاری بهش میکنم ودرود بر دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
درود مرد نتر س و شجاع دکتر روشنفکر
علی دونا
Iran, Islamic Republic of
کارمهم روشنفکراین هست که سایپاها را بر روی کمر بندی بخط کرده
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت همه، واقعا بین همه گزینه ها بدون تعصب آقای روشنفکر خیلی بهتره
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1