تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۹۰۷۸
کبنا گزارش می دهد؛

قطع درختان در شهرک ولایت یاسوج / منابع طبیعی کاری کند

۵
۴
قطع درختان در شهرک ولایت یاسوج / منابع طبیعی کاری کند
کبنا ؛
عده ای سودجو به خاطر منافع شخصی خود در شهرک ولایت یاسوج دست به قطع درختان زده اند.
  

به گزارش کبنا نیوز، افسوس که عده ای بی توجه به اهمیت منابع طبیعی دست به چنین جرم هایی می زنند. لازم به ذکر است که قطع درختان جرم محسوب می شود.
یکی از ذخایر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل ها و مراتع اش است، و لازم است مسئولان به طور ویژه ای به طبیعت استان توجه کنند که شامل فعالیت های فرهنگی نیز می شود، اما متأسفانه ادارات همیشه از کمبود نیرو و کمبود بودجه نالان هستند و همین بهانه ای است برای اینکه بگویند با کمبود نیرو نمی توانند جلوی این جرم ها را بگیرند.
ماده ۴۲ (اصلاحى ۱۳۴۸/۱/۲۰) که مطابق آن "بريدن و ريشه‌كن كردن و سوزانيدن نهال و درخت و تهيه چوب و هيزم و ذغال از منابع ملى و توده‌هاى جنگلى بدون اخذ پروانه از وزارت منابع طبيعى ممنوع است. مرتكب در مورد بريدن و ريشه‌كن كردن و سوزانيدن هر اصله نهال به پرداخت جريمه نقدى از ۲۰ تا ۵۰ ريال و در مورد بريدن و ريشه‌كن كردن درخت و تهيه چوب و هيزم و ذغال به حبس تأديبى از ۱۱ روز تا ۶ ماه و پرداخت جريمه نقدى از يكصد تا يكهزار ريال نسبت به هر اصله درخت يا هر متر مكعب هيزم يا ذغال محكوم مى‌شود. در تمام موارد عين مال نيز ضبط و به ترتيب مقرر در ماده (۲۸) اين قانون عمل خواهد شد."
دوم) كتاب پنجم‌قانون مجازات اسلامى (تعزيرات و مجازات بازدارنده):ماده ۶۸۶ که به صراحت این مهره "هركس درختان موضوع ماده يك قانون گسترش فضاى سبز را عالما عامدا و بر خلاف قانون مذكور قطع يا موجبات از بين رفتن آنها را فراهم آورد علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزيرى از شش ماه تا سه سال و يا جزاى نقدى از سه ميليون تا هجده ميليون ريال محكوم خواهد شد.
سوم) فصل بيست و ششم‌، هتك حرمت منازل و املاك غير موضوع ماده ۶۹۰ همان قانون دائر بر اینکه "هركس به وسيله صحنه‌سازى از قبيل پى‌كنى، ديواركشى، تغيير حد فاصل، امحاى مرز، كرت‌بندى، نهركشى، حفر چاه، غرس اشجار و زراعت و امثال آن به «تهيه آثار تصرف در اراضى مزروعى اعم از كشت شده يا در آيش زراعى، جنگلها و مراتع ملى شده، كوهستانها، باغ ها، قلمستان ها، منابع آب، چشمه‌سارها، انهار طبيعى و پاركهاى ملى، تأسيسات كشاورزى و دامدارى و دامپرورى و كشت و صنعت و اراضى موات و باير و ساير اراضى و املاك متعلق به دولت يا شركتهاى وابسته به دولت يا شهرداريها يا اوقاف و همچنين اراضى و املاك و موقوفات و محبوسات و اثلاث باقيه كه براى مصارف عام المنفعه اختصاص يافته يا اشخاص حقيقى يا حقوقى به منظور تصرف يا ذى‌حق معرفى كردن خود يا ديگرى، مبادرت نمايد يا بدون اجازه سازمان حفاظت محيط زيست يا مراجع ذى صلاح ديگر مبادرت به عملياتى نمايد كه موجب تخريب محيط زيست و منابع طبيعى گردد يا اقدام به هرگونه تجاوز و تصرف عدوانى يا ايجاد مزاحمت يا ممانعت از «حق در موارد مذكور نمايد به مجازات يك ماه تا يك سال حبس محكوم مى‌شود.دادگاه موظف است حسب مورد رفع تصرف عدوانى يا رفع مزاحمت يا ممانعت از حقّ يا اعاده وضع به حال سابق نمايد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرانی
Germany
یاسوج ب زودی بیابان می شود
از مردم شروع شده
و از مسئولین بی خیال
Iran, Islamic Republic of
ن ن
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی سازمانی بی مسئولیت
اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم سلام. ایامتان نیک. هر چند این عمل بسیار زشت و وحشیانه است و مسئولین باید به جد پیگیری و پیشگیری نمایند اما بهتر بود که دوست محترم آدرس دقیق از محل وقوع جرم می داد. چون در شهرک ولایت هیچ درخت بلوطی وجود ندارد. شاید این دوست محترم جنگل های خهکلون را با شهرک ولایت اشتباه گرفته است.
رمضان پارسا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج وقانون منافع شخصی وبی قانونی و بی توجهی مسئولین استان کی باید نظارت داشته باشه ومدافع قانون
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
فایل های مرتبط
1