تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : ۴۶۶۷۷۵
کبنا گزارش می‌دهد

صادرات دو محصول ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد به کام دو استان دیگر

۵
۷
صادرات دو محصول ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد به کام دو استان دیگر
کبنا ؛هم اینک صادرات خام ۲ محصول ارزشمند شیرابه «آنغوزه» و «باریجه» بدون بسته‌بندی و برندسازی از کهگیلویه و بویراحمد به گمرک استان‌های فارس و بندرعباس انجام می‌شود که این وضعیت اسراف در منابع طبیعی و بهره‌برداری نشدن بهینه از این منابع را در پی دارد.
به گزارش کبنا بر اساس سخنان معاون منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، ۵۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت «باریجه» و «آنغوزه» اختصاص داده شده است. این کشت‌ها به تولید مازاد بر رویش‌های طبیعی در استان منجر می‌شوند. اما این محصولات، به صورت خام و بدون بسته‌بندی، از گمرک استان‌های فارس و بندرعباس به کشور‌های دیگر صادر می‌شوند.
گودرز باقری، معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشته که شیرابه «آنغوزه» و «باریجه» به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارند، می‌توانند در سطح جهان مطرح شوند. او همچنین به اهمیت بسته‌بندی و برندسازی این محصولات اشاره کرده و گفته که تاکنون نتوانسته‌اند کارگاه‌های بسته‌بندی و برندسازی را برای این محصولات ایجاد کنند.
صادرات دو محصول ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد به کام دو استان دیگر
با توجه به وضعیت فعلی، اقداماتی باید انجام شود تا این منابع طبیعی بهینه استفاده شوند و از صادرات خام آن‌ها جلوگیری شود. ایجاد کارگاه‌های بسته‌بندی و برندسازی، افزایش ارزش افزوده این محصولات و ایجاد اشتغال در استان می‌تواند یک راه حل مؤثر باشد.
با توجه به اینکه منطقه تنگ سرخ پایلوت گیاهان دارویی است، تلاش برای توسعه این صنعت و تبدیل شیرابه آنغوزه و باریجه به محصولاتی با ارزش افزوده بالا می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند. همچنین، همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صنایع و معادن در زمینه بسته‌بندی و برندسازی این محصولات می‌تواند تأکیدی بر توسعه پایدار و بهره‌وری از منابع طبیعی استان باشد.
علاوه بر ایجاد کارگاه‌های بسته‌بندی و برندسازی، برای جلب توجه بازار‌های خارجی و افزایش صادرات باید اقداماتی دیگر نیز انجام شود.
ارتقاء کیفیت محصولات: برای جذب بازار‌های خارجی، باید کیفیت محصولات به حداکثر ممکن ارتقاء یابد. این امر شامل کنترل کیفیت در هنگام کشت، برداشت، و بسته‌بندی محصولات می‌شود.
صادرات دو محصول ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد به کام دو استان دیگر
ایجاد استاندارد‌های بین‌المللی: تطبیق استاندارد‌های محصولات با استاندارد‌های بین‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار می‌تواند به تسهیل تجارت جهانی کمک کرده و رضایت مشتریان خارجی را جلب کند.
تبلیغات و بازاریابی: برای معرفی محصولات به بازار‌های بین‌المللی، باید استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب تدوین و اجرا شود. این امر می‌تواند به شناخت بیشتر محصولات و افزایش تقاضا کمک کند.
همکاری با نهاد‌های دولتی: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات مالی، تسهیل در صدور مجوز‌ها و تشویق به تحقیق و توسعه در زمینه بسته‌بندی و برندسازی این محصولات، توسعه این صنعت را تسریع کند.
آموزش‌های تخصصی: برای افزایش مهارت‌های کشاورزان و کارگران در زمینه کشت و برداشت بهینه و بسته‌بندی مناسب، آموزش‌های تخصصی برگزار شود.
ایجاد تعامل با بازار‌های هدف: برای تسهیل صادرات، باید تعامل مستقیم با بازار‌های هدف برقرار شود. این تعامل می‌تواند شامل مذاکرات تجاری، شرکت در نمایشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، و ایجاد روابط تجاری با مشتریان خارجی باشد.
با توجه به تلاش‌های جدی برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت شیرابه آنغوزه و باریجه و توسعه تولید بسته‌بندی و برندسازی، می‌توان به تبدیل این منابع طبیعی به منابع اقتصادی مؤثری برای استان کهگیلویه و بویراحمد‌ امیدوار بود. این تحول می‌تواند به توسعه پایدار و ارتقاء شرایط اقتصادی و اجتماعی در این منطقه کمک کند.
گودرز باقری_ معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: شیرابه آنغوزه و باریجه استان می‌تواند در سطح جهان مطرح شود اما نیازمند راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی و برندسازی این محصول هستیم.
باقری به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: ۵۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت باریجه و آنغوزه اختصاص داده شد که مازاد بر رویش‌های طبیعی در استان است.
معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنگ سرخ پایلوت گیاهان دارویی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ تن شیرابه خام باریجه و آنغوزه برداشت شود، سال گذشته ۳۵ تن شیرابه این دو محصول برداشت شد.
وی با اشاره به اینکه شیرابه آنغوزه و باریجه به صورت خام صادر می‌شود، گفت: شیرابه باریجه و آنغوزه به صورت بسته‌بندی انجام نمی‌شود و در نایلون‌هایی که مختص زباله است بسته‌بندی و از استان خارج می‌شود.
صادرات دو محصول ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد به کام دو استان دیگر
این مسوول بیان کرد: این دو محصول حتی از گمرک استان صادر نمی‌شود و منابع طبیعی تنها مجوز حمل آن تا استان‌های همجوار را صادر می‌کند و از گمرک استان‌های فارس و بندرعباس به خارج از کشور صادر می‌شود.
باقری با بیان اینکه شیرابه آنغوزه و باریجه استان بسیار با کیفیت است و می‌تواند در سطح جهان مطرح شود، بیان کرد: ۳۰ سال است که شیرابه آنغوزه و باریجه در استان تولید می‌شود اما تاکنون نتوانستیم کارگاه بسته‌بندی و برندسازی این محصول را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدری
Iran, Islamic Republic of
با مسولینی که این استان دارد الفاتحه قبلها صلوات
از استاندار ضعیف و مدیرانی که او انتخاب کرده
کی فکر پیشرفته ؟
رها
Iran, Islamic Republic of
بیعرضگی صمت وگمرک استان موجب شده برندهاهم بکام دیگران باشد
قربانعلی
United States
سلام ودرود بر حافظان طبیعت احسنت بر دکتر عزیز درود بر شرفت بنده چندین سال هست که کار صادرات انجام می دهم ولی متاسفانه مسئولان نا لایق همکاری نکردند ما برند سازی کنیم
Iran, Islamic Republic of
برند سازی . واژه غریبی
Iran, Islamic Republic of
خود استان فارس زیاد داره منطقه سپیدان ،اقلید ،و منطقه های سردسیر استان فارس پر هست
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1