تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۶۸۴۶۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد:

تمام سرماخوردگی ها کووید ۱۹ تلقی شوند / پروتکل‌های بهداشتی در یاسوج رعایت شود

۱
۰
تمام سرماخوردگی ها کووید ۱۹ تلقی شوند / پروتکل‌های بهداشتی در یاسوج رعایت شود
کبنا ؛
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: تمام سرماخوردگی های حال حاضر در جامعه باید کویید 19 تلقی شده و پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.
بهنام نیازی در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: در این فصل مدارس آغاز شده و به قول قدیمی ها دو هوا شده است و ممکن است روزها گرم و شب ها سرد باشد. با توجه به ازدحام ها و شلوغی ها همه گیری بیماری های تنفسی همچون آنفولانزا و بیماری های ویروسی هم بیشتر می شود.
بهنام نیازی اظهار کرد: به خاطر سرمای هوا و استرس مدرسه ممکن است دانش آموزان دچار گلودرد شدیدی هم شوند. می طلبد مردم رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.
وی اظهار کرد: مردم بخاطر هوای پاییزی و دو هوا شدن های شبانه روز، فصل بازگشایی مدارس است و اجتماعات هم وجو دارد، همه گیری بیماری های تنفسی مثل آنفولانزا و بیماری های ویروسی افزایش یافته است، ممکن است دانش آموزان بخاطر شرایط جسمی و استرس مدرسه دچار گلودرد چرکی شوند، مردم حتما از ماسک استفاده کنند.
نیازی با بیان اینکه پروتکل های دوره کرونا الان هم باید رعایت شود، افزود: شهروندان یاسوجی حتما از ماسک استفاده کنند، دست ها را با آب و صابون بشویند، افرادی که علائم بیماری دارند به پزشک مراجعه کنند، در منزل آب و مایعات فراوان مصرف شود و تا موقعی که بهبودی پیدا نکرده اند به مدرسه نروند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ما نمی گوییم که 14 روز مدرسه نروند بلکه تا زمانی که کاملا بهبود پیدا نکرده اند به مدرسه نرود.
نیازی تصریح کرد: هر ساله از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه تزریق واکسن آنفولانزا صورت می گیرد. امسال هم تزریق واکسن آنفولانزا شروع شد اما هنوز تزریق انجام می گیرد و تا حد زیادی جلوی آنفلونزا و سرماخوردگی را خواهد گرفت.
نیازی خاطرنشان کرد: رابطان بهداشتی در مدارس دانش آموزانی که مشکل تنفسی دارند را شناسایی کنند و افرادی که ممکن است دچار آسم شده باشند به پزشک ارجاع دهند. تا زمانی که بهبودی حاصل شود باید از ورود به مدارس خودداری کنند.
وی گفت: بسیاری از والدین به خاطر ترس زیاد و بی جهت به پزشک مرکز مراجعه و درخواست یک هفته یا چند روز مرخصی برای فرزند خود را دارندغ چون احساس می کند دانش آموز بغل دستی اش سرما خورده است. ما دوست نداریم مدارس تعطیل شود و یا کل مدرسه درگیر آنفولانزا شود. بیماری سرماخوردگی آمار دقیقی ندارد و همچون کویید نیست که تست انجام شود.
نیازی افزود: پارسال این موقع با کمبود سرم و حتی تجهیزات، دگزا و ب کامپلکس مواجه بودیم و تعداد بیماران بسیار بالا بود. تمام سرماخوردگی های حال حاضر در جامعه باید کویید 19 تلقی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
دكتر كل متن گفتيد انفلونزا
اخرين جمله گفتيد همه سرماخوردگي ها كوويد هست
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
1