کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد:

تمام سرماخوردگی ها کووید ۱۹ تلقی شوند / پروتکل‌های بهداشتی در یاسوج رعایت شود

1 آبان 1402 ساعت 23:01

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: تمام سرماخوردگی های حال حاضر در جامعه باید کویید 19 تلقی شده و پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.


رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: تمام سرماخوردگی های حال حاضر در جامعه باید کویید 19 تلقی شده و پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.
بهنام نیازی در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز گفت: در این فصل مدارس آغاز شده و به قول قدیمی ها دو هوا شده است و ممکن است روزها گرم و شب ها سرد باشد. با توجه به ازدحام ها و شلوغی ها همه گیری بیماری های تنفسی همچون آنفولانزا و بیماری های ویروسی هم بیشتر می شود.
بهنام نیازی اظهار کرد: به خاطر سرمای هوا و استرس مدرسه ممکن است دانش آموزان دچار گلودرد شدیدی هم شوند. می طلبد مردم رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.
وی اظهار کرد: مردم بخاطر هوای پاییزی و دو هوا شدن های شبانه روز، فصل بازگشایی مدارس است و اجتماعات هم وجو دارد، همه گیری بیماری های تنفسی مثل آنفولانزا و بیماری های ویروسی افزایش یافته است، ممکن است دانش آموزان بخاطر شرایط جسمی و استرس مدرسه دچار گلودرد چرکی شوند، مردم حتما از ماسک استفاده کنند.
نیازی با بیان اینکه پروتکل های دوره کرونا الان هم باید رعایت شود، افزود: شهروندان یاسوجی حتما از ماسک استفاده کنند، دست ها را با آب و صابون بشویند، افرادی که علائم بیماری دارند به پزشک مراجعه کنند، در منزل آب و مایعات فراوان مصرف شود و تا موقعی که بهبودی پیدا نکرده اند به مدرسه نروند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ما نمی گوییم که 14 روز مدرسه نروند بلکه تا زمانی که کاملا بهبود پیدا نکرده اند به مدرسه نرود.
نیازی تصریح کرد: هر ساله از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه تزریق واکسن آنفولانزا صورت می گیرد. امسال هم تزریق واکسن آنفولانزا شروع شد اما هنوز تزریق انجام می گیرد و تا حد زیادی جلوی آنفلونزا و سرماخوردگی را خواهد گرفت.
نیازی خاطرنشان کرد: رابطان بهداشتی در مدارس دانش آموزانی که مشکل تنفسی دارند را شناسایی کنند و افرادی که ممکن است دچار آسم شده باشند به پزشک ارجاع دهند. تا زمانی که بهبودی حاصل شود باید از ورود به مدارس خودداری کنند.
وی گفت: بسیاری از والدین به خاطر ترس زیاد و بی جهت به پزشک مرکز مراجعه و درخواست یک هفته یا چند روز مرخصی برای فرزند خود را دارندغ چون احساس می کند دانش آموز بغل دستی اش سرما خورده است. ما دوست نداریم مدارس تعطیل شود و یا کل مدرسه درگیر آنفولانزا شود. بیماری سرماخوردگی آمار دقیقی ندارد و همچون کویید نیست که تست انجام شود.
نیازی افزود: پارسال این موقع با کمبود سرم و حتی تجهیزات، دگزا و ب کامپلکس مواجه بودیم و تعداد بیماران بسیار بالا بود. تمام سرماخوردگی های حال حاضر در جامعه باید کویید 19 تلقی شوند.


کد مطلب: 468460

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468460/تمام-سرماخوردگی-کووید-۱۹-تلقی-شوند-پروتکل-های-بهداشتی-یاسوج-رعایت-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1