تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : ۴۶۵۸۲۱
بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد

در نشست خبری فرماندار بویراحمد چه گذشت؟ / از مشکل اساسی یاسوج تا وضعیت شورای شهر

۰
در نشست خبری فرماندار بویراحمد چه گذشت؟ / از مشکل اساسی یاسوج تا وضعیت شورای شهر
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: خبرنگاران برای برقراری چهار مقوله مشارکت، رقابت معنادار، سلامت و امنیت انتخابات بازوان قدرتمند دولت هستند تا انتخاباتی سالم و امن برگزار شود.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق جمعه شب در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: اسناد و تجربیات نشان می‌دهد در تمام دوره‌های انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی شاهد انتخابات سالم بوده‌ایم.
وی افزود: سیستم انتخابات هیچ جای نگرانی برای مردم نگذاشته است و کسی نباید نگران سلامت برگزاری آن باشد و رفتار و کردار متولیان امر نیز نشان می‌دهد که بر سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نخواهد شد.
فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: انتخابات برای همه مردم امنیت آفرین است و هم اینک نیز فعالیت ستاد انتخابات فرمانداری بویراحمد نیز آغاز شده و کمیته‌های آن هم مشخص شده‌اند.
به گفته مهدوی مطلق، تاکنون ۸۶ نفر برای انتخابات در بویراحمد تا این لحظه ثبت نام کرده‌اند که ۷۹ نفر آنان آقا و هفت نقر نیز خانم هستند.
وی با اشاره به موضوع شهرداری و شورای شهر و اینکه این شورا دارای جایگاه قانونی بوده و برآیند رأی مردم است تصریح کرد: ۱۳ مردادماه پایان زمان تعیین رئیس شورای شهر است که این مهم هنوز عملیاتی نشده است.
فرماندار بویراحمد اضافه کرد: در مجموعه فرمانداری با توجه به خروجی رای مردم بودن، برای شورای شهر یاسوج احترام قائلیم اما وجود خلاء‌های قانونی باعث بروز برخی ابهامات می‌شود.
مهدوی مطلق تأکید کرد: یک مرتبه نسبت به برگزاری جلسه اضطراری شورا و تعیین تکلیف ریاست شورا به صورت مکتوب اعلام شده و البته سه مرتبه نیز از سوی فرمانداری نسبت به برگزاری این نشست و مشخص شدن وضعیت شورا درخواست مکتوب ارسال شده اما براساس قانون اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
فرماندار بویراحمد در رابطه با طرح‌های گردشگری یاسوج، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مکان‌های گردشگری این شهرستان از جمله سد شاه قاسم، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای به صورت قراردادی به بخش خصوصی و به مدت طولانی واگذار شده است.
وی تصریح کرد: این مکان‌های گردشگری رصد و شناسایی شده‌اند که با آماده‌سازی طرح جامع گردشگری، مدیریت واحدی را نیز در بحث طرح‌های گردشگری خواهیم داشت.
به گفته این مسوول، در سال‌های گذشته بخش زیادی از اعتبارات و تسهیلات طرح‌های گردشگری در این شهرستان منحرف شده است.
مهدوی مطلق با اشاره به آبشار یاسوج، گفت: ورودی این آبشار بایستی با نصب کارت پارک ساماندهی شود و این در حالی است که تعارضاتی نیز با بخش خصوصی در آن وجود دارد که در حال پیگیری این موضوع هستیم.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بسیار بالاست و آمار‌های موجود نیز بسیار نگران‌کننده هستند، تأکید کرد: از محل اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی در این استان تاکنون مبلغ بسیار اندکی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آن هزینه شده است.
مهدوی مطلق با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در حوزه مساجد و مدارس به حاشیه شهر‌ها ورود پیدا کنیم، افزود: عدم زیرساخت‌های مناسب گسترش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین استان را به دنبال داشته است.
به گفته وی، سرانه‌های عمومی در حاشیه شهر یاسوج رعایت نشده و این مهم معضلات بسیاری را هم به وجود آورده است.
مهدوی مطلق با انتقاد از تعاونی‌های مسکن این شهرستان، تأکید کرد: سه ماه فرصت داده می‌شود تا این تعاونی‌ها نسبت به تأمین سرانه‌های عمومی اقدام کنند و در غیر این صورت براساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: سر رود‌های یاسوج با بحران جدی سرانه عمومی روبرو هستند و در این خصوص سهل انگاری، کوتاهی و قصور هم از سوی برخی ادارات مرتبط، مالکان و به خصوص تعاونی‌های مسکن صورت گرفته که نسل‌های فعلی و آیندگان ما را نخواهند بخشید.
فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در شهر یاسوج نبود پارکینگ است که افراد جریمه آن را پرداخت می‌کنند و هیچ توجهی به ضرورت ایجاد آن وجود ندارد.
وی تأکید کرد: در این رابطه و به طور عملی نیز بایستی کمیسیون ماده ۱۰۰ در استان تعطیل شود زیرا همه به پرداخت جریمه اکتفا می‌کنند.
مهدوی مطلق اضافه کرد: جریمه برای پرداخت پارکینگ در بویراحمد عادی شده است و روز به روز نیز گره ترافیک این شهر را هم کورتر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1