تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۶۴۸۲۶
یادداشت ارسالی؛

آقای رئیس جمهور ایران؛ حال روستاها اصلا خوب نیست! / بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد کجای معادله روستاهاست!؟

۹
۲
آقای رئیس جمهور ایران؛ حال روستاها اصلا خوب نیست! / بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد کجای معادله روستاهاست!؟
کبنا ؛یکی از شهروندان لودابی، همزمان با آغاز دور دوم سفر استانی هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خطاب به سیدابراهیم رئیسی- رئیس جمهور نوشت:
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کشور، بخش قابل توجهی از جمعیت آن روستایی است و به نسبت سایر استان‌ها، از درصد بالاتری جمعیت روستایی در مقابل جمعیت شهری برخوردار است و این روستانشینان که به عنوان عوامل تولید و رونق در حوزه‌های کشاورزی و دامداری می‌باشند، می‌بایست مورد توجه و احترام جدی قرار گیرند.
بدیهی است که اگر خدمات لازم به روستانشینان ارائه نشود و برای رفاه حداقلی آن‌ها تلاش نشود این خیل عظیم جمعیت روستایی به ناچار به حاشیه شهر‌ها هجوم آورده و علاوه بر آنکه روستا‌ها خالی از سکنه می‌شوند، در حاشیه شهر‌ها به کار‌های خدماتی می‌پردازند و با ایجاد معضلات اجتماعی هم برای روستا و هم برای شهر‌ها، مصائب و مشکلاتی را به بار خواهند آورد.
این روستا‌ها که منشأ تولید هستند، لازم است که در سال رونق تولید مورد توجه جدی قرار گیرند و جدیت در آن باشد که با توسعه و آبادانی و ارائه حداقل خدمات، سعی بر دلگرم کردن آن‌ها و سمت و سو دادن به ماندگاری و کوشش برای تولیدات دامی و کشاورزی داشته باشند تا بدین وسیله به شعار سال مقام معظم رهبری لبیک گفته شود.
متأسفانه این امری است که در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که می‌بایست بیشترین رسالت را در این باره داشته باشد و بر حل مشکلات روستائیان و توجه به آن‌ها اهتمام جدی داشته باشد، مورد انتقاد جدی روستائیان است. با گذری به روستا‌ها و نظرسنجی اجمالی و گپ و گفت با مردم روستا‌های حومه شهر تا دوردست‌ترین نقاط استان، دریافت می‌شود که زبان حال مردم به گونه‌ای است که بسیاری از آن‌ها وجود این نهاد را در دو سال اخیر در روستا‌هایشان کمتر به یاد دارند و یا در برخی حوزه‌ها با حضور کمرنگ و کم کیفیت، موجبات ناخشنودی مردم شده است.
این نهاد انقلابی که می‌بایست غمخوار مردم و همراه آن‌ها بوده و دوشادوش مردم روستا برای درد‌های آن‌ها تلاش کند، مورد انتقاد جدی اهالی روستا‌ها هستند و چشم‌امید چندانی به این دستگاه ندارند و خدمات بعضا ارائه شده را به شدت ناکافی می‌دانند و از آن شکایت و گلایه دارند.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد رسالت به مراتب سنگین‌تری دارد که متأسفانه در دو سال اخیر با استقرار دولت و ریاست مهندس نیکزاد که سابقا استاندار کهگیلویه و بوریراحمد بوده است و لشکرکشی برخی از همراهان سابق‌ایشان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نهاد در تهران، موجبات بی‌ثباتی مدیریتی و خام مدیریتی و ناپختگی در این نهاد در سطح استان شده است و بازده منفی آن در کیفیت خدمات ارائه شده و نحوه مدیریت استانی و شهرستانی این بنیاد در کهگیلویه و بویراحمد هویداست که انشاءالله در شماره‌های آتی به صورت جدی به این مسأله و مسببین آن در بنیاد مسکن کشور تا سطوح استانی پرداخته خواهد شد.
انشاءالله که این وضعیت نابسامان و حال و روز روستائیان استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی رئیس جمهور، استاندار و.. قرار بگیرد و مثمر ثمر قرار گرفته و باعث دلگرمی روستائیان زحمت کش کهگیلویه و بویراحمد گردد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حال هیچ کس و هیج جا خوب نیست
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
دولت ناخواسته با بی توجهی::::: به خواست روستاها :::: دارد روانه حاشیه شهر هایشان میکند:::: نبود جاده ومسکن سالم وشغل وشغل واب سالم وفقر چه جوابی درقیامت مسعولین دارند؟؟؟؟؟؟؟ سختگیریهای بانکها ودیگر ادارات::::::
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
کرو اول وختون ودهیارتون شروع کنیت...اصلا همی جاده پاتاوه دهدشت یکی بخوا بیا آبادیتون تابلویی داریت...🤔
روستایی
Iran, Islamic Republic of
دروددددددد
Iran, Islamic Republic of
سلام دلم میخواست نویسنده بانیکزاد دشمنی داره یا با کدوم یکی از بچه های استان .حداقل یکی به بچه های استان اهمیت داده. تا کی خود زنی . دست بردارید از این خود زنی ها.حداقل مدیریت محترم و اهل دانش و دلسوز سایت کبنا نسبت به بعضی مسایل نگاه ویژه داشته باشن . که حداقل خود زنی نکنیم . تا کی و کجا.
وحید
Iran, Islamic Republic of
بعداز آقای مرادی بنیاد مسکن دیگه کارایی ندارد بخدا من الان نمی‌دونم رئیس بنیاد مسکن کیه اینقدر گمنام
کوثر
Iran, Islamic Republic of
ای بوبومی ؛ ما خومون بی کس ترین استانیم دوباره بی کس ترین شهرستان که که داخل بی کس ترین استان واقع وابیه واقعااااا باید خمونل سیش بگریویم
Iran, Islamic Republic of
نه عامو این شهرستان بی کس نیست
Romania
نسل جوان یکی توروستاهانیست همه اومدن توشهرفقط روستاهابرای تفریح هست بخدایکی جمعیت داخل روستاهانیست الکی هزینه نکیدفقط تابستان بابهار می روندتوروستا
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1