تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۶۴۶۹۰
کبنا گزارش می دهد؛

دم خروس سد تنگ سرخ بشار بیرون زد / هیئت دولت برای شبکه پایین دست سد هنوز که هنوز است اعتباری نگذاشته اند

۶
۳
دم خروس سد تنگ سرخ بشار بیرون زد /  هیئت دولت برای شبکه پایین دست سد هنوز که هنوز است اعتباری نگذاشته اند
کبنا ؛
از مدت ها پیش مردم شهرستان بویراحمد مطالبات زیادی در خصوص سد تنگ سرخ داشتند، از جمله اینکه این سد محیط زیست استان و شهرستان را تحت تأثیر قرار می دهد و فعالان محیط زیستی می گویند اگر این سد ساخته شود رودخانه بشار نیز کم کم خشک می شود.
به گزارش کبنا نیوز، موضوع مهمتر این بوده که آب این سد برای استان های مرکزی درنظر گرفته شده، استان های فارس و کرمان و یزد از این سد بهره مند می شوند. اما این سد از سوی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار داده می شود، عجیب این بوده که نماینده شهرستان بویراحمد اعتبار گرفتن برای سد تنگ سرخ را جزو افتخارات خود می دانست، در حالی که مردم از این افتخارات انگشت به دهان مانده بودند. در واقع تمام زحمات این سد از سوی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود، در حالی که دیگران از آن بهره مند می شوند.
بارها و بارها در خصوص موضوعات مختلف سد تنگ سرخ صحبت شد ولی مسوولان همواره سکوت کردند و تأکید مسوولان استانی بر این بود که این سد برای ایجاد آب پایدار در شهرستان بویراحمد ساخته می شود. اما بالاخره استاندار کهگیلویه و بویراحمد زبان گلایه گشود و حرف هایی در مورد سد تنگ سرخ زد که بخشی از واقعیات در مورد این سد است.
استاندار در سخنانی از تلاش خود برای گرفتن اعتبار برای شبکه آب پایین دست سخن گفت. موضوعی که تاکنون مسوولان هیچگاه به آن بپرداخته بودند. حالا با این وضعیت، هنوز اعتباری برای شبکه آب گذاشته نشده، اگر قرار باشد سد بهره برداری شود، شبکه آب پایین دست سد کی قرار است ساخته شود؟ در واقع مردم شهرستان بویراحمد اصلا از سوی مسوولان درنظر گرفته نشده بودند و فقط فلات مرکزی مهم بود؛ همان چیزی که چند سال رسانه ها بر آن تأکید کردند و همه مسوولان تکذیب می کردند.
سید علی احمدزاده در این خصوص گفت: در سد تنگ سرخ ما اعتبار گرفتیم و تلاش می کنیم، شهر شیراز از سد تنگ سرخ سهمیه آب دارد، یک قدم برنمی دارند، نه تلاش می کنند، نه پول می گذارند.
احمدزاده در توضیحاتی تکمیلی درخصوص سد تنگ سرخ گفت: سد تنگ سرخ در مدار ساخت است، ولی آنچه که من مطالبه دارم و اصرار دارم شبکه آب پایین دست سد است. حتی اگر سد تنگ سرخ تکمیل و آبگیری شود سودی برای ما ندارد، مگر اینکه برای پایین دست سد برنامه‌ریزی شود اعتبار گذاشته شود تا مشکلات شبکه آب شهرستان بویراحمد حل شود، ما بر روی شبکه پایین دست سد اصرار داریم. لذا باید اعتباری درنظر گرفته شده که این کار شروع شود تا در زمان تکمیل سد، بتوانیم همزمان از آن منتفع شویم.
احمدزاده بیان کرد: سد تنگ سرخ در 16 جبهه در حال کار است، اما تلاش ما بر این است که اعتباری برای ایجاد شبکه پایین دست سد برای تأمین آب شرب شهر یاسوج و تأمین آب چند هکتار زمین کشاورزی پایین دست سد داده شود تا شبکه آب پایین دست شروع به کار شود.
وی گفت: در یاسوج تنش آبی داریم و باید بتوانیم شبکه آب پایین دست را ایجاد کنیم که به محض آبگیری سد، شبکه آب نیز آماده باشد و بتوانیم آب پایداری را در شهر یاسوج داشته باشیم.
استاندار همچنین گفت:
سد شیو برای منطقه باشت است ولی این سد در استان فارس احداث می شود و مناطق استان فارس از این سد بهره مند می شوند.
وی همچنین در خصوص خرید زمین‌های مردم روستا‌های تنگ سرخ افزود: از وزارت نیرو مطالبه کردیم که زمین‌ها و باغ‌ها باید به نرخ روز خریداری شوند، و گر نه سودی برای کشاورز ندارد، لذا قیمت‌ها به روز شد و کشاورزان و باغدار‌ها راضی هستند و حتی مشتاق هستند که سریعتر خریداری زمین‌ها انجام گیرد.
احمدزاده گفت: در 16 جبهه این سد در حال کار کردن است و برای تکمیل آن 1700 میلیارد تومان نیاز است که 500 میلیارد تومان آن برای شبکه پایین دست و استفاده مردم شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن از آب شرب این سد لازم است.
به گزارش کبنا نیوز، اگر قرار باشد این سد ساخته شود ولی هنوز شبکه پایین دست سد برای شهرستان بویراحمد آماده نباشد، چه فایده ای برای مردم استان دارد، مسوولان استانی تا زمانی که شبکه پایین دست سد ساخته نشده نباید اجازه بهره برداری از سد را بدهند، همانگونه که استاندار نیز تأکید داشت، هیئت دولت برای شبکه پایین دست باید اعتبار بگذارد و این مطالبه عمومی مردم شهرستان بویراحمد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
واقعا مردی دکتر احمدزاده
علی
Iran, Islamic Republic of
از اول هم معلوم بود اینسد برای استان فارس است فقط خشک شدن بشار وتخریب محیط زیست به بویراحمد میرسد
Iran, Islamic Republic of
فقط میگم این مردم ک حقشونو خوردند ی مشت نماینده ایو مسئولی ک هدفشون نابودی این شهره و صداشون درنیومد
Iran, Islamic Republic of
صبح بخیر آقای روشنفکر
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
عامو هر چی لره ریخته تو استان فارس و شیراز آب خوردن و شستشوی بیشتر از این حرفا هست. تازه سرچشمه های سد هم تو استان فارس هست. استاندارتون بیخود شلوغ میکنه
بیات .کلات کالوس
Iran, Islamic Republic of
در جواب عرشیا-قلی خان بگ ؛
اول اینکه بی خود شلوغ می کنید ؛ دوم اینکه همون شیراز هم اصالتا مال لرها بود و هست و بنیانگذار شیراز لرها بودن دیگران عده ای تفرقه ، عده ای طفیلی و عده ای میهمان وارد شیراز شدن و سکنی گزیدن سوم اینکه معمولا زیر سد از سد بهره می بره نه بالای سد ، چهارم اینکه مطمئن باش مردم این استان به همت فرزندان غیور انقلابی و مسئولین خدوم و متعصب حقوق این مرزوبوم رو به طریق قانونی می گیرن و باید بدانید اگه خدای ناکرده کسانی در سطح ملی وجود داشته باشن که بخواهند زیرکانه و با اعمال زور و به طریق غیر قانونی حقوق مردم این استان رو ضایع کنند، این مرز و بوم فرزندانی دارد که به قول مرحوم بهمن بگی از پشت کوه آمده اند و...... و ترجیح می دهند به پشت همون کوه بر گردن تا گوسفندان شان رو از دست گرگ ها یی که برای تجمیع ثروت حرام خورده اند سالم نگه دارن و نخواهند گذاشت کوچکترین حقی از سرزمین شان ضایع بشه. قطعا اگه آدم عاقلی باشی میدانی که چه میگم.
خدایی ، پیام بی ادبانه ای که از فرد مذکور منتشر کردید رو پاسخ داده ام ، بی کم و کاست منتشر کنید .
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1