تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۴۶۲۰۷۵
گفت و گوی کبنانیوز با مدیرکل صنعت، معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد

روزبهان همه چیز را روشن کرد و جواب ارشدی را نیز داد: این غوغاسالاری ها برای فشار بر سازمان صمت و کوتاه آمدن ما از قانون است / 12 سال است که افرادی با مهندسی انتخابات، اتاق اصناف را غصب کرده اند / اتهام زنی به نمایندگان برای منحرف کردن افکار عمومی است / آقای عالی پور عزل نشد بازنشسته شد / با برگزاری انتخابات و حضور تیم جدید، پس از سالها اتاق اصناف شکل خواهد گرفت

۱۵
۰
روزبهان همه چیز را روشن کرد و جواب ارشدی را نیز داد: این غوغاسالاری ها برای فشار بر سازمان صمت و کوتاه آمدن ما از قانون است / 12 سال است که افرادی با مهندسی انتخابات، اتاق اصناف را غصب کرده اند / اتهام زنی به نمایندگان برای منحرف کردن افکار عمومی است / آقای عالی پور عزل نشد بازنشسته شد / با برگزاری انتخابات و حضور تیم جدید، پس از سالها اتاق اصناف شکل خواهد گرفت
کبنا ؛
انتخابات اتاق اصناف یاسوج تبدیل به معضلی شده و مداخلات پیچیده در روند انتخابات اتاق اصناف یاسوج، بازار را با مشکل جدی مواجه کرده، هنوز این گره کور و مشکل لاینحل باقی مانده است. بر اساس اطلاعات موثق این پایگاه خبری، یکی از ناظران بر انتخابات اتاق اصناف در زمان انتخابات، ذینفع شده و از این رو، این ذینفع شدن موجب انحراف در رأی گیری می شده و الزاما دستگاه های نظارتی می بایست لغو انتخابات را صادر می کردند. از طرفی روز گذشته نیز رئیس اتاق اصناف یاسوج در نشست خبری خود با برخی رسانه ها، سازمان صمت را متهم به عدم برگزاری انتخابات کرده و در این خصوص گفت که اقدام سازمان صمت مبنی بر لغو انتخابات قانونی نیست. در همین خصوص پایگاه خبری کبنا نیوز با مدیرکل سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت و گو کرده، روزبهان در پاسخ به گفته های ارشدی گفت که شورای تأمین مصوبه ای مبنی بر برگزاری انتخابات 4 صنف و پس از آن برگزاری انتخابات اتاق اصناف داده، شورای تأمین عالی ترین و بالاترین نشست در هر شهرستان و استانی است و مصوبات آن نیز لازم الاجرا است، این غوغاسالاری ها برای ایجاد انحراف و فشار بر سازمان صمت است.
به گزارش کبنا نیوز، کریم روزبهان در گفت و گو با پایگاه خبری کبنا نیوز گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده می بایست انتخابات اصناف در تاریخ 4 اردیبهشت ماه برگزار شود، در این روز، جناب آقای مهندس جعفری معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو به چرام سفر کردند و بنده و آقای استاندار و آقای موحد در معیت ایشان از معادن بازدید کردیم، اجباراً به این سفر رفتم، یکی از دلایلی که انتخابات در این روز برگزار نشد، همین موضوع بود. بنده رئیس کمیسیون نظارت بر انتخابات اتاق اصناف هستم و به دلیل اینکه باید در این خصوص پاسخگو باشم باید در این انتخابات مهم حضور داشته باشم. سفر مهندس جعفری به کهگیلویه برای معادن فسفات این شهرستان اهمیت بسیار بالایی داشت و باید در این سفر حضور می یافتم.
وی گفت: دلیل مهمتر برای لغو انتخابات اصناف در تاریخ 4 اردیبهشت ماه، این بوده که 4 اتحادیه صنفی مرکز استان هنوز انتخابات صنفی خود را برگزار نکرده اند، که شامل اتحادیه خبازان، الکتریک، آرایشگران، اغذیه و رستوران ها هستند. اعضای این اتحادیه ها اعتراض کردند و به کلیه دستگاه های نظارتی، حاکمیتی، اطلاعاتی و همچنین وزیر، استانداری و فرمانداری شکایت کرده اند، مبنی بر اینکه «کسانی که هنوز در این اصناف هستند به دلیل اینکه تاریخ انقضای فعالیتشان گذشته حق ندارند بدون حضور ما برای اتاق اصناف تصمیم گیری کنند، و باید این اصناف انتخابات صنفی خود را برگزار کنند تا بتوانند در سرنوشت 4 سال آینده خود شریک باشند.
روزبهان بیان کرد: به دنبال این شکایت ها، شورای تأمین شهرستان بویراحمد در خصوص این موضوع برگزار شد، مصوبه شورای تأمین این بوده که در وهله اول انتخابات این 4 صنف برگزار شود و پس از آن انتخابات اتاق اصناف برگزار شود، من به عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر انتخابات اتاق اصناف نمی توانستم مصوبه شورای تأمین را اجرا نکنم، مصوبه شورای تأمین بالاتر از هر تصمیمی در شهرستان و استان و همچنین لازم الجرا است.
وی گفت: پس از این، قرار بود کمیسیون نظارت بر انتخابات تشکیل شود و برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات را تعیین تکلیف کند، همان روز معاون اجرایی رئیس جمهور به گچساران سفر کرد و به دلیل اینکه از پتروشیمی بازدید داشتند، بنده باید در این بازدید الزاماً حضور پیدا می کردم، بنده در جلسه حضور نداشتم، و معاون بنده حضور داشت، در این کمیسیون نیز با نادیده گرفتن مصوبه شورای تأمین، مصوب کردند که انتخابات اتاق برگزار شود. ما تصمیم گرفتیم که مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات را رسمیت ندهیم، به دلیل اینکه مصوبه شورای تأمین را نادیده گرفته بودند.
تا دو ماه قبل فشار زیادی آوردیم که انتخابات اتاق اصناف برگزار شود، اما اعضای اتاق به دلیل منافعی که داشتند مقاومت کردند و نمی خواستند انتخابات برگزار شود، وقتی که شورای تأمین تعیین تکلیف کرد، به دلیل اینکه کار از کار گذشته بود، این افراد اصرار بر برگزاری هر چه سریعتر انتخابات داشتند. چرا؟ چون اگر این چهار اتحادیه نیز در انتخابات حضور یابند، ترکیب مدنظر ذینفعان اتاق اصناف تغییر می کند. اینها افرادی را از فامیل و نزدیکان خود مشغول به کار کرده اند، اگر ترکیب هیئت مدیره اتاق اصناف مورد پسند این افراد نباشد، ممکن است منافعشان به خطر بیفتد و نزدیکانشان را بیکار کنند. بنابراین تلاش می کنند که خودشان ترکیب هیئت مدیره را تعیین کنند. این شرط را می کنند که آقای ایکس و وای در صورتی خزانه دار و رئیس و ... می شوی که به نیروی اتاق دست نزنی. در واقع سناریویی علیه منافع مردم شکل داده اند. ما معتقدیم منافع عام و جامعه بر منافع خاص ارجح است.
وی گفت: اگر انتخابات 4 صنف برگزار نشود، این افراد در انتخاب هیئت مدیره هیچ نقشی نخواهند داشت، بنابراین لازم است که این 4 صنف نیز انتخابات خود را برگذار کنند و پس از آن انتخابات اتاق برگزار شود.
وی در خصوص معاون بازرگانی سازمان صمت گفت: آقای علی عالی پور سرپرست معاونت بازرگانی بنده (در سازمان صمت) بوده، پیش از عید از وزارتخانه دو بار نامه تحاکمی زده شده که ایشان بازنشسته است، حکم بازنشستگی ایشان را صادر کنید. من اجازه دفاع به آقای عالی پور دادم، ایشان دفاعیه نوشتند.  پس از این نیز دوباره وزارت صمت خیلی تند و تحاکمی نوشتند که ایشان بازنشسته است و دفاعیه را قبول نکردند. بعد از عید نیز سازمان بازرسی به موضوع ورود کرد، از وزارتخانه نیز ورود کردند، من اجباراً و تصادفاً به دلیل فشاری که وزارتخانه آورد، روزی که کمیسیون نظارت بر انتخابات اصناف برگزار می شد، ایشان را بازنشسته کردیم، که هیچ ارتباطی به موضوع کمیسیون نداشته و هیچ عزلی در کار نیست، ایشان به دلیل سنی و سنواتی بازنشسته شده است.
روزبهان همچنین درخصوص اتهام زنی به نمایندگان و در این خصوص که گفته می شود «نمایندگان و سیاسیون در عدم برگزاری انتخابات اتاق اصناف دست دارند» گفت: ما یک دستگاه تخصصی هستیم، سازمان صنعت، معدن، تجارت، نگاهی تخصصی دارد، هر کسی بیرون از حیطه کاری شاید اجازه داشته باشد در مسائل سیاسی نظردهی داشته باشد ولی در سیستم اداری حق ندارد نگاه سیاسی به موضوع داشته باشد، نگاه بنده فنی و تخصصی است، این موضوعات را متأسفانه غوغاسالارانی که منافع خود را در خطر می بینند و حاضر هستند هر کسی را قربانی کنند تا به منافع نامشروع خود برسند، بیان می کنند و به دیگران اتهام زنی می کنند، نماینده مردم را متهم می کنند. نه خیر، انتخابات اتاق اصناف، تخصصی و صنفی است و در حیطه اختیارات سازمان صمت است، جهت تنویر افکار عمومی، نمایندگان هیچ دخالتی در این موضوع ندارند و اینها برای منحرف کردن افکار عمومی چنین اتهاماتی را وارد می کنند. اینها می خواهند با این روش و هجمه وارد کردن، به سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد فشار ناجوانمردانه بیاوردند تا ما کوتاه بیاییم.
وی گفت: در کل، مصوبه شورای تأمین، حاکم است. ضمن اینکه اتحادیه خبازان روز چهارشنبه و اتحادیه الکتریک هفته آینده برگزار می شود، دو اتحادیه دیگر نیز در چند هفته آینده برگزار می شود و پس از آن با صلاحدید دستگاه حاکمیتی انتخابات اتاق اصناف برگزار می شود.
ما خواستار اطلاع رسانی شفاف و مستند در جهت اجرای عدالت هستیم. با توجه به جهاد تبیین وظیفه خود می دانیم که کلمه ای کم و زیاد نگوییم.
روزبهان در خصوص نشست خبری یکبارۀ رئیس اتاق اصناف با رسانه ها که در روز گذشته برگزار شد گفت: اعتقاد بنده این است هدف هجمه و فشار بر سازمان صمت است، با این حال شورای تأمین به عنوان مرجع بالادستی به موضوع ورود کرده و من نمی توانم از آن عدول کنم. این شانتاژها و غوغاسالاری ها برای فشار بر ما برای منحرف کردن سازمان صمت از تصمیمات و قانون است، که این اتفاق نخواهد افتاد، ما با اتکال به خداوند بر محور قانون و رعایت حقوق عامه مردم حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: افرادی 12 سال است با مهندسی انتخابات اتحادیه های صنفی و کاشتن نیروها در قدرت، اتاق اصناف مرکز استان را غصب کرده اند، ناگفته نماند که در سال 1401 ، 13 کمیسیون نظارت بر انتخابات وجود داشت و در سال 1401،رشد 53 درصدی در برگزاری انتخابات نسبت به سال 1402 داشتیم.
در سالهای قبل به دلیل کرونا و گاها به دلیل مسامحه و مطامع افراد خاص، برخی اصناف حدود 12 سال انتخابات برگزار نکرده اند.  سال 1401 در بهمئی، دنا، گچساران انتخابات را برگزار کردیم. آماده برگزاری انتخابات در شهرستان بویراحمد هستیم.
12 سال است که این افراد با حفظ اتحادیه ها و برگزار نکردن انتخابات اتحادیه ها، توانسته اند خود را حفظ کنند و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف شوند. من این رویه را با اجرای قانون شکستم و با برگزاری انتخابات و حضور تیم جدید پس از سالها اتاق اصناف شکل خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
اقای منتظریان حالا چ میگی؟بنظرم تغییر بده کمی از سردار ندای وحدت یاد بگیر
بیچاره مردم
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت عسکر 🤣🤣
بیچاره مردم چ گناهی کردن
بازرگانی
United States
باسلام،علیرغم وجود یکسری نگرانی واختلاف سلیقه و تفاوتها در اتخاذ تصمیمات وتعیین رویه هاو وجود نقدهای بسیار، اما باتوجه به سوابق وتجارب بنده دراین حوزه ،اگه به عنوان یه کارمند داری سابقه کار ومسئولیت مرتبط دراین زمینه کمی منصفانه به موضوع بپردازیم باید اذعان نمایم که این اتخاذ تصمیم واعلام موضع آقای مدیرکل را می پسندم وبعنوان عضوی از این اداره کل این اقدام کم سابقه وتوام با اقتدار قانونی را تایید وارج می‌نهم .
Iran, Islamic Republic of
احسنت برمدیرکل صمت چه بجا وبحق فرمودند مشخص است که اشرافیت کامل دارند وتجزیه و تحلیل قوی
Iran, Islamic Republic of
اگر ما می شناسیم،ایشان چهار جمله از این متن را نگفته؛ایشان اصلا" این کاره نیست.
نمی دانم چگونه مدیریت می کند؛ای وای بر ما و استان بیچاره ک.ب و مدیرانش
Iran, Islamic Republic of
این متن را کبنا و به اسم روزبهان منتشر کرده است
صد در صد انتخابات صنفی که باید صنفی برگزار شود،بر اساس دخالت نماینده ی ضعیف و فشار بر روزبهان از روال صنفی و غیرسیاسی خارج شده است و این دخالت های سیاسی حتی در امور صنفی پذیرفتنی نیست و می طلبد که دستگاههای نظارتی ورود کنند البته اگر آنها هم تحت تاثیر سیاسیون نیستند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
...وقتی فهمید که نظر کمیسیون خلاف نظر ایشان است حاج عالیپور حکمش را لغو ..ایشون نمیتونه یک جلسه کمیسیون نظارت را مدیریت کنه
علی
Romania
جعفری / جنابعالی وموحد هم همراهشی کردی برای معدن سنگ بوکسیت چرام فکر کنم هم شما هم موحد با آقای جعفری هستید .خدای سنگ معدن بوکسیت چرام راشبانه بارگیری میکنند کجا میبرند.
Iran, Islamic Republic of
داستان آغا کریم همچنان ادامه دارد.آخ و ای مدیر جهادی کهگیلویه و بیراحمی😂😂😂😂
. ایشان اصلا نمی داند وظیعه کمیسیون نظارت چیست حتی بلد نیست که این کمیسیون را مدیریت کند از این سایت خواهش میکنم که از اعضا کمیسون نظارت که از ۱۳ دستگاه دولتی هستند در این خصوص تحقیق نمایید وحتی از اقای عالی پور که معاون داخلی سازمان صمت هستند وکلیه کمیسیونها را اقای عالی پور برگزار میکند ایشان واقعا شایستگی مدیریت سازمان صمت را ندارد حتی می توانید از کارکنان شریف این سا زمان تحقیق وبررسی کنید ببینید توانایی ایشان در چه حدی است اصلا انتخابات هیت ریسه اتاق ربطی به فرمانداری وغیره ندارد این صحبتها غیر منطقی وغیر قانونی برای منحرف کردن مردم از حق قانونی است وبه این خاطر چون ایشان به همین زودی از مدیریت خلع مبشود روشنفکر شاید بتونه ازش دفاع کند تا از مدیریت خلع نشه
جعفر
Iran, Islamic Republic of
عالی پور تا حالا 3 بار بازنشسته شده است. احتمالا دوباره هم بر می گردد.
Iran, Islamic Republic of
انصافا و مدیرکلی ایخره؟!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای مهندس روزبهان از بهترینها وپاکدسترین،مسئولان استانی است وهمه حرفهای که فرمود کاملا شفاف و درسته ودرصورت نیازاینجانب به عنوان یکی ازمجموعه اصناف حاظرم همه مستندات مربوطه به تایید گفتارهایشان و اثبات حقیقت موضوع راهرجاکه لازم باشه ارائه بدم تازه اقای روزبهان خیلی کمکشون،کردهمه رانگفت
Iran, Islamic Republic of
بله به نظرم نباید اقای روزبهان حقیقت میگفت جای تاسف برا کسانی که عقده ای نظر میدن واقعیت ونمی پذیرنداحسنت مرحبا بر اقای مهندس روزبهان خدا خیرت بده که لااقل واقعیت وروشن وشفاف فرمودی منی که عضوی ازمجموعه اصناف هستم میدونم که همه موارد وشفاف فرمودی ولی دیگران بی گداربه اب می زنند
Iran, Islamic Republic of
کبنا !
بالی بختت !
تو هم ؟

په فقط نظرات موافقین عملکرد روزبهان را نمایش میدی

چرا باقی نظرات را نمایش نمیدی؟
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1