تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۶۰۶۲۳
کبنا گزارش می دهد؛

چرا از 760 میلیارد اعتبار پروژه های جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد فقط 30 میلیارد جذب شد!؟ / عسکری: آقای معتمدی‌پور سفری برای تهران بگذارید

۳
۰
چرا از 760 میلیارد اعتبار پروژه های جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد فقط 30 میلیارد جذب شد!؟ / عسکری: آقای معتمدی‌پور سفری برای تهران بگذارید
کبنا ؛بنا به گفته سید علی معتمدی‌پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از 800 میلیارد تومان پروژه پیشنهادی به وزارت جهاد کشاورزی تنها 30 میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی به دلیل اینکه در بازه زمانی معین شده، جذب نشده است به نوعی برگشت خورده است.
به گزارش کبنا نیوز،استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد در حوزه کشاورزی و دامداری است و در واقع اگر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد بتوانند، زیرساخت‌های کشاورزی را در این استان رونق دهند، می‌توان در آینده نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری در کشور و دنیا معرفی کرد. علی‌رغم که گاهی در تعریف و تمجید از دستگاه‌ها غلو می‌شود و چنان کارهای نکرده را در بوق و کرنا می‌کنند که آدم متعجب می‌شود. این خبر نافی تلاش و خدمات سازمان جهاد کشاورزی و کارکنان خدوم آن نیست. 
در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری که امروز سه شنبه (15 فروردین ماه 1402) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احسان عسکری، معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد_ برگزار شد، به اعتبارات الحاق ماده ۵۲ گریزی‌زده شد که سید علی معتمدی‌پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ در پاسخ به سووال عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری در خصوص این اعتبارات گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار شناور بود که از محل الحاق ماده ۵۲ به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که از این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آن فقط جذب شد و مابقی اعتبارات به دلیل اینکه در بازه زمانی مقرر شده، جذب نشد، فعلاً به استان اختصاص داده نشده است.
عسکری در ادامه گفت: این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست و استان کهگیلویه و بویراحمد به این اعتبارات نیاز دارد. اعتبارات تبصره ۱۸ استان در سال 1402، ۴۰۰ میلیارد تومان در تمام حوزه‌ها مشخص شده است.
وی در ادامه خطاب به معتمدی پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ بعد از عید فطر سفری را برای تهران تدارک ببینیم.
معتمدی پور در ادامه گفت:با این وضعیت اعتبارات فایده ندارد و دو طرح زنجیره‌ای ما فقط ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معتمدی پور در ادامه گفت: پروژه‌هایی که برای دور دوم سفر ریاست جمهوری طراحی کرده‌ایم، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.
عسکری به معتمدی پور گفت: به سردخانه‌ها توجه ویژه داشته باشید، چرا که زیرساخت‌ها بسیار مهم برای استان می‌باشند و باید در دل سفر دور دوم ریاست جمهوری دیده شوند و آن‌ها را پوشش بدهیم.
معتمدی‌پور، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیرون از جلسه به خبرنگار کبنا نیوز توضیح بیشتری داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قول مرکز (تهران) 800 میلیارد تومان پروژه و طرح پیشنهاد دادیم که از این محل 30 میلیارد تومان جذب شده است.
وی افزود: این اعتبارات از محل الحاق ماده 52 بوده، شناور و به شکل تسهیلات می‌باشد. 
معتمدی‌پور این را هم در بیرون از جلسه گفت: که این اعتبارات برگشت نخورده بلکه باید برویم تهران و رایزنی کنیم که بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.
به گزارش کبنا، اعتبارات شناور (گلوبال)، اعتباراتی خارج از اعتبارات استان‌ها می‌باشد که در واقع سهم هر استان مشخص می‌شود و هر استان بستگی به میزان جذب اعتباری که در پروژه‌های مختلف دارد، اعتبار جذب می‌کند. به‌طوریکه این اعتبارات قابل جابجایی بین استان‌ها می‌باشد. اگر استانی به هر شکلی نتواند، این اعتبارات را جذب کند، آن را به استان دیگری می‌دهند. حسن شناور بودن اعتبارات این است که هر استان بسته به همت و پیگیری خود قادر به جذب این اعتبارات خواهد شد. به‌طور مثال به جای اینکه 100 درصد اعتبارات را در اختیار یک استان قرار بدهند، به مسوولان آن استان می‌گویند، سهم شما N مبلغ می‌باشد و مسوولان هر چقدر بتوانند، در پروژه‌های تعریف شده پیشرفت فیزیکی داشته باشند، سهم بیشتری از این N مبلغ می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حالا یادتون اومده که پول داره برگشت‌ میخوره؟ جناب عسکری و معتمدی پور؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای معتمدی ۸۶۰ تن نهاده دامی راداد بشریت زردانه فدک اماخبری ازش نیست فکرکنم خوابه
هم استانی
United States
حاکم شهری که مرغابی بود
بر سر آن شهر رسوایی بود
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
1