کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس گزارش های مردمی؛

کرایه‌های سرسام آور خط گچساران-یاسوج!

30 آبان 1400 ساعت 12:52

افزایش بی رویه نرخ کرایه های برون شهری گچساران موجب نارضایتی مسافران شده است.


از زمانی که کرونا بر این مرز و بوم مستولی شد، تغییرات زیادی اتفاق افتاد و این ویروس هزار رنگ بر عبور و مرور خودروهای برون شهری تأثیر زیادی گذاشت. اولین اتفاق این بود که برخی از خودروهای مینی بوس و ون از ناوگان مسافربری حذف شدند و تأثیر دیگر این بود که کرایه تاکسی‌های برون شهری ملزم شدند به جای سه مسافر در صندلی عقب، با دو مسافر تردد کنند و این موجب افزایش قیمت کرایه تاکسی‌های برون شهری شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، از طرفی، نرخ کرایه تاکسی‌های برون شهری در گچساران هفته به هفته و ماه به ماه افزایش پیدا کرد.
شرکت حمل و نقل مسافربری در گچساران، از عید 1400 تا کنون روند افزایشی نرخ کرایه تاکسی را همچنان ادامه می‌دهد.
بنا بر گزارش‌های مردمی، عید 1400 نرخ کرایه تاکسی‌های گچساران به یاسوج افزایش پیدا کرده و در خرداد و تیرماه به 65 هزار تومان رسید، بعد از آن در شهریورماه به 70 و 75 هزارتومان رسید، و الان در آبان ماه به 80 هزارتومان تغییر پیدا کرده است. با این روندی که قیمت کرایه تاکسی‌ها پیدا کرده مشخص نیست تا اسفندماه کرایه تاکسی‌ها چقدر می‌شود. اگر درصد تغییرات قیمتی کرایه را محاسبه کنیم، نرخ‌ها طی یک سال تغییرات بیش از 80 درصدی پیدا کرده است.



یکی از مسافران تاکسی‌های گچساران یاسوج در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار کبنا گفت: تردد کردن در جاده با ماشین‌های شخصی خطرناک است و هم اینکه همه افراد خودروی شخصی ندارند، و مجبورند با تاکسی‌ها رفت و آمد کنند ولی کرایه‌های سرسام آور خط گچساران یاسوج چه معنایی دارد؟ من به عنوان مسافر تصور می‌کنم پول زور باید بدهم. خیلی وقت‌ها راننده‌ها خودشان نرخ گذاری می‌کنند و نرخ‌ها را بالا می‌برند.
تاکسی‌های گچساران شیراز سال گذشته در زمستان 90 هزارتومان بوده و حالا به 130 هزار تومان رسیده است.
در شرایطی که ون‌های مسافربری یاسوج نیز حذف شده‌اند و تاکسی‌ها در این خط مسافربری بدون رقیب شده‌اند، مسافران مجبورند خود را با شرایط وفق دهند!
اگر بر روی روند تغییرات قیمتی نظارتی وجود دارد چرا باید طی 8 ماه، قیمت 80 درصد تغییر کند و از 40 و 50 هزارتومان به 80 هزارتومان برسد؟
در آبان ماه 1400 نرخ کرایه تاکسی‌ها بر اساس تغییرات کشوری، افزایش 15 درصدی یافته‌اند، در حالی که رانندگان و شرکت مسافربری طی ماه‌های گذشته، خود دست به افزایش قیمت زده است!


کد مطلب: 441509

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441509/کرایه-های-سرسام-آور-خط-گچساران-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1