تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۲۱۷۸۷
نشست شورای شهر یاسوج برگزار شد؛

خوبانی: خدمات شهری یاسوج تعطیل است/ اکبری‌تبار: مردم از خیر مبلمان شهری گذشتند، پایتخت طبیعت مشکل سرویس بهداشتی دارد/ احمدی‌کیش: ادبیاتتان را عوض کنید/ آشنا: برخی در حال نامه‌پرانی درباره بنده هستند

۱۶
۱
خوبانی: خدمات شهری یاسوج تعطیل است/ اکبری‌تبار: مردم از خیر مبلمان شهری گذشتند، پایتخت طبیعت مشکل سرویس بهداشتی دارد/ احمدی‌کیش: ادبیاتتان را عوض کنید/ آشنا: برخی در حال نامه‌پرانی درباره بنده هستند
کبنا ؛نشست شورای شهر یاسوج امروز (یکشنبه 18 خردادماه) با حضور اعضای شورا برگزار شد، در ابتدای این نشست «مسعود خوبانی» رئیس شورای شهر یاسوج به رفاه حال شهروندان و گردشگران اشاره کرد و گفت: سرويس بهداشتي نياز هر شهر است که متأسفانه در شهر یاسوج از میادین هفت‌تیر تا جهاد سرویس بهداشتی جانمایی نشده است.
خوبانی در ادامه بیان داشت: عدم جانمایی سرویس بهداشتی صدای شهروندان را درآورده است و مکرراً مکاتبات اعتراضی به شورای شهر ارسال می‌شود.
او همچنین به لکه‌گیری و ترمیم آسفالت خیابان‌های شهر اشاره کرد و گفت: ترمیم و لکه‌گیری آسفالت در معابر اصلی و فرعی شهر ضرورت دارد تا حداقل مشکلات شهری برطرف شود؛ جای‌جای این شهر چاله‌چوله هست و حداقل با پنج حمل کمپرسی آسفالت این چاله‌ها پر می‌شوند.
رئیس شورای شهر یاسوج اظهار داشت: لکه‌گیری باید در فصل بهار و تابستان اجرا شود که تا کنون شهرداری اقدامی نکرده است.
وی همچنین به ترمیم جداول شکسته و فرسوده شهر اشاره کرد و تأکید داشت: جداول مناطق ارم تا بیمارستان شهدای گمنام شکسته و فرسوده است و باید تعویض شود.
خوبانی بیان داشت: من تعجب می‌کنم حدود دو سال پیگیر تعویض جداول شکسته و فرسوده این مناطق هستیم و شهروندان هم مکرراً مکاتبه می‌کنند؛ شهردار باید مطالبات مردمی را ببیند و اصلاح کند، شهردار می‌تواند از سازمان‌های عمرانی و شرکت‌های پیمانکاری استفاده کند اما می‌بینیم که جداول شکسته را با خاک و گِل ترمیم و رها می‌کنند.
وی در ادامه بیان داشت: اعضای شورای شهر موظف هستند که از هفته‌ی آینده نقطه‌به‌نقطه‌ی سطح شهر را به لحاظ زیرساخت و تدارک، عمران و آبادی و آسفالت بازدید و مشکلات را بررسی و رصد کنند تا حداقل بخشی از مشکلات شهروندان را برطرف کنیم.
رئیس شورای شهر بیان داشت: شهر به لحاظ زیرساخت، آسفالت، عمران و آبادی تعطیل و همچنان راکد مانده است و اعضای شورا هم نمی‌دانیم چه اقدامی کنیم؛ شهرداری هم‌ ظرفیت و هم نیرو دارد؛ توقع داریم که شهرداری بخواهد و اقدام کند.
وی ادامه داد: شاید برخی بگویند که از سر حب و بغض با شهردار صحبت می‌کنم اما به والله قسم این‌طور نیست، تنها مطالبات و مکاتبات مردمی را بیان می‌کنم؛ ما باید مشکلات را بیان کنیم، اگر شهردار یک گام به جلو بردارد ما دو گام برمی‌داریم و توقع داریم مسائل مردم پیگیری شود.
وی در ادامه به اعضای شورای تأکید کرد: ما سرمان را زیر برف کرده‌ایم و هیچ خدمات رفاهی ایجاد نمی‌کنیم.
علی اکبری‌تبار، عضو شورای اسلامی شھر یاسوج در این نشست نیز گفت: بخشی از موارد و مسائل شهر ریشه‌ای و مهم است مکاتبات زیادی در خصوص عدم جانمایی سرویس بهداشتی به شورای شهر صورت گرفته است.
وی در ادامه در پاسخ به «هدایت اکبری» مبنی بر اینکه سرویس‌های بهداشتی شهر یاسوج به دلیل کروناویروس تعطیل است، گفت: سرویس‌های بهداشتی شهر حدود یک سال تعطیل است و کرونا تنها سه ماه شیوع پیداکرده است. سرویس بهداشتی اتکا حدود یک سال و سرویس بهداشتی روبه روی بیمارستان هم حدود هشت ماه تعطیل است و هیچ ربطی به کرونا ویروس ندارد.
اکبری‌تبار با تأکید بر اینکه جانمایی سرویس بهداشتی در شهر یاسوج برای بیماران، افراد پیر و کودکان حیاتی است، گفت: شهروندان از آب‌سردکن و نیمکت در مرکز شهر گذشته‌اند؛ حداقل سرویس بهداشتی جانمایی شود، شهرداری باید سرویس‌های بهداشتی سیار با رعایت استانداردها در سطح شهر جانمایی کند.
وی بیان داشت: متأسفانه سگ‌های بی‌پناه در میادین المان فرهنگی و مرکز شهر یاسوج پرسه می‌زنند که این حیوانات با بیماری‌های پوستی و هاری که دارند بسیار خطرناک هستند شهرداری باید برای جمع‌آوری و کنترل آن‌ها اقدام کند.
فرشید احمدی‌کیش، عضو شورای شهر یاسوج در این نشست نیز گفت: ما باید ادبیاتمان را عوض کنیم، ادبیاتمان را عوض نکنیم این کشمکش‌ها ادامه پیدا می‌کند، آقای «خوبانی» شما از ابتدای این نشست شروع به سخنرانی کردید؛ ما انتظار سیاه نمایی نداریم شهرداری در شهر لکه‌گیری انجام می‌دهد. مرتبط می‌گویید که شهر بد است، شهردار بد است و سیاه نمایی می‌کنید.
احمدی‌کیش در ادامه افزود: همه ما در جایگاه خود سخنران هستیم و خیلی زیاد سخنرانی کردیم و مشکلات شهر را هم میدانیم. شهردار یاسوج با همان بضاعتی که دارد کار می‌کند و بیکار ننشست، با بضاعت مالی کار کرد. به‌جای سیاه نمایی قوت قلب بدهیم همکاری و همراهی کنیم. همه تخریب می‌کنیم باید ادبیاتمان را عوض کنیم تا کار را به جلو ببریم.
او اضافه کرد: خدمات شهری یاسوج تعطیل نیست، کشور تعطیل است.
کیوان آشنا، عضو شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: این خدمات نظام جمهوری اسلامی است نه خدمات «مقدم» شهردار یاسوج. نباید این خدمات را وارونه جلوه دهیم خدمات شهرداری یاسوج تعطیل نیست دولت تعطیل است، من منتقد دولت نیستم اما نباید به این مسائل دامن بزنیم و اگر دلسوز مردم هستیم باید کمک کنیم، شرایط شهرداری را رصد کنید.
آشنا در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر گفت: من وقت ندارم که همچون برخی از اعضای شورا در راهروهای دادگاه و سازمان‌های بازرسی به دنبال همکار و رفیقم نامه‌پرانی کنم و انتظار هم دارم که دوستان دست‌بردارند این کار زشت است اگر تخلفات و ایرادی دارم رسانه‌ای کنید اجازه دهید به دنبال کار مردم باشم مثل برخی نیستم که دنبال کار شخصی است. اگر هم دست برندارید بنده هم همچون شما میرزا نویس می‌شوم و از صبح تا شب، نامه می‌نویسم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدایی این شهر دار و شورای شهر دلشون به چی خوشه بهترین گزینه در حال حاضر استعفای شهر دار و شورا است
سعید
Iran, Islamic Republic of
اینکه ضعیفی است شک نکنید اثلن شهردادی در این مدت کاری انجام نداده است
آگاه
Iran, Islamic Republic of
شهردار و شورا
دلتون خوشه...ننگ روزگار برما که محصول انتخابمان چنین روزگاری برایمان رقم میزند...گروکشی ...تیم کشی...کارکنان شهرداری هم در این گروکشی ها میسوزند...
ع
Iran, Islamic Republic of
هم شهردار وهم شورای شهر هردو مقصر هستند خیابان‌های پر از چاله وچوله گواه این مدعا ست واقعا شرم آور است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب خوبانی فرمایشات شما سازنده نیست و مخرب است ، مسائلی
که عنوان کرده اید مربوط به این دوره شهرداری و شورای شهر نیست
و از گذشته تا کنون وجود داشته، و خودتان پیمانکار بوده اید و خوب میدانید که بدون بودجه نمی توان پروژه ای شروع کرد و در حاضر با توجه به کمبود اعتبار در این مورد کوتاهی نشده و لذا فرمایشات .به امید کنار گذاشتن همه بغض و کینه ها . خدا نگهدار.
Iran, Islamic Republic of
اخ که تش نهی من شورا
Iran, Islamic Republic of
سیاه بازی باند بازی باج‌گیری بسه بابا شهر نابود شده به فکر شهر باشید شهرداری کاملا تعطیله شهردار اصلا وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
سیاه بازی باند بازی باج‌گیری بسه بابا شهر نابود شده به فکر شهر باشید شهرداری کاملا تعطیله شهردار اصلا وجود نداره
زیرتل
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی کیش عزیزبلواروسط امامت هاکه50متری خونه خودت هست وخیابان اصلی زیرتل تاگلزارشهداء نیازبه ترمیم ندارد؟برادرجان شما داری دفاع میکنی وگرنه شهری وجودندارد......وضعیت روستاهای لوداب ومارگون بهترازشهریاسوج هست
Iran, Islamic Republic of
شهر مادوان در کما/آقای شهردار کجایی/ وقتی یک شهر به حال خودش رها شد

قطعی مکرر آب آشامیدنی،نبود فضای سبز برای مردم، نبود خدمات و رفاهیان و حتی جلوه های پلشت خیابانها ،کوچه ها ،وجود آبهای سطحی گندیده در این شهر بر مشکلات آن دوچندان آفریده است.



شهر مادوان، هنوز هم شاید یه دهه از عمر این شهر کوچک در 5کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان نگذرد، شهری که با یک سیاست اشتباه و برای دلخوشی برخی از آقایان به شهر تبدیل شد و به غیر از مشکلات فراوان،نبود و بودجه و خدمات چیزی را عاید مردم این شهر نکرد.
آری مادوان، که روزگاری جزء روستا های اقماری شهر یاسوج بود و روستاهای بلهزار،مهریان و بنسنجان را کنار خود می دید با یک استراژدی اشتباه توسط برخی مسئولان وقت به شهر تبدیل شد که عابدی برای مردم این منطقه نداشت و به جزء بار مشکلات، چیزی را عاید آنان نکرد.
به قول بسیاری از مردمن این منطقه، شهر مادوان از نبود خدمات، امکات و حتی رفاهیات رنج می برد و هر روز بر بار این مشکلات اضاف می شود.خدماتی که در بسیاری از مواقع داد مردم این شهر را درآورده و آنها از بی خیالی مسئولان و از جمله شهرداری گلایه مند هستند.
قطعی مکرر آب آشامیدنی،نبود فضای سبز برای مردم، نبود خدمات و رفاهیان و حتی جلوه های پلشت خیابانها ،کوچه ها ،وجود آبهای سطحی گندیده در این شهر بر مشکلات آن دوچندان آفریده است.
شهر مادوان که طبق یه برنامه قرار بود به یکی از مناطق چند گانه شهرداری یاسوج بپیوندد این وصله ناجور شهر شدن را از خود بردارد همچنان بر مدار ناسازگاری برخی از مسئولان آن می چرخد.
از مهمترین مشکلات این شهر در 5کیلومتری مرکز استان را باید نبود یک مدیریت قوی دانست، مدیریتی که در چند سال اخیر بسیار خود را ضعیف نشان داده و همین موضوع تمامی توجهات مردم این منطقه را منوط به آقای شهردار کرده است.
از انتقاد هم بگذریم رشد شدید خانه سازی و مهاجرت به شهر برای زندگی در این منطقه باعث شده که طبق برخی از نظرسنجی ها قریب50درصد حاشیه نشین های مرکز استان مربوط به منطقه مادوان و بلهزار تعلق گیرد.که همین موضوع باعث نبود خدمات مهم، نبود امکات و نبودآب آشیامدنی شده است
شهردار مادوان امروز شاید یکی از پر چالش ترین دوران مدیریتی خود را می بیند، دورانی که بیش از آنکه با خوشی برای او به پایان برسد از نارضایتی مردم برای وی به جای مانده است.
جهانبخش که قریب 5سال سکانداری شهرداری مادوان را در دست دارد، امروز در سیبل انتقاد مردم این شهر در امان نبوده و اهالی این شهر از نبود خدمات، روند کند و لاک پشتی پروژه ها و حتی عمل نکردن به وعده های داده شده از سوی شهردار گلبایه مند هستند.
وی که در سال های اول آغاز مدیریت بر شهر مادوان با یک تحول این شهر را اداره کرد اما در دوسال اخیر با سیل تند انتقادات مردم این منطقه و حتی برخی از مسئولان روبره شده که همین موضوع کارهای خوب گذشته وی را به حاشیه برده است.
حال جای سئوال اینجاست که آیا جهانبخش می تواند جوابگوی این انتقادات باشد و خدمات مورد نیاز را به مردم این منطقه ارائه دهد و یا اعطای خود را بر رفتن می داند.
آنچیزی که مسلم است ، شهردار از نبود بودجه و رها کردن این شهر توسط مسئولین و ارائه ندادن بودجه لازم برای آن سخن رانده است، اما این موضوع نمی تواند گره گشای خوبی برای وی در ارائه خدمات باشد.

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خیلی برا خودم متاسفم که بشماها رای دادم...خ متاسفم متاسف
سلبعلی
Iran, Islamic Republic of
خوبانی که رئیس شد همه چی تعطیل شد خوبانی استعفا بده
Iran, Islamic Republic of
جون ختو ای شورای شهره تعطیل کنید بهتره وصلاح ختونه
رایی هم نیاریت
کیوان
United States
حضرت عباسی اشنا ختم دونی شانسی اومی من شورا مثل خانم زمانی دور بعدی هم خته بکشی رای وت نیه
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ایما که یکی از شورای شهر. که هر وبر تشخیص نیه.اخ وبختمو که وابین عضو شورای شهر یاسوج
رضا اخوان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من فقط دکتر جاوید خوشبحال بیرجند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1