تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۱۳۷۲۱
معاون وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین؛

اشغالگران اسرائیلی، فلسطینی‌ها را از حرم ابراهیمی بیرون کردند

۰
اشغالگران اسرائیلی، فلسطینی‌ها را از حرم ابراهیمی بیرون کردند
کبنا ؛اشغالگران اسرائیلی به بهانه اعیاد یهودی و برگزاری مراسم مذهبی در حرم ابراهیمی، تمامی کارمندان وزارت اوقاف فلسطین را با توسل به زور از مسجد بیرون کردند.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، حسام ابو الرب، معاون وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین اظهار کرد: اشغالگران در راستای فراهم کردن مقدمات اشغال حرم ابراهیمی در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری و باز کردن آن به روی شهرک‌نشین‌ها به بهانه‌های واهی، کارمندان وزارتخانه را که در داخل حرم ابراهمی بودند، بیرون کردند.
اشغالگران اسرائیلی نزدیک به ۱۰ بار در سال حرم ابراهیمی را به بهانه عیدهای یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندند تا به این ترتیب تمامی مقدسات اسلامی در فلسطین را تصرف کنند.
ابو الرب گفت: با وجود اینکه مسلمانان در حرم ابراهیمی از نظر مذهبی، تاریخی و تمدنی حق دارند، اشغالگران از کارمندان وزارتخانه خواستند به شکل کامل از حرم ابراهیمی خارج شوند تا کنترل آن را به دست بگیرند، در مقابل کارمندان وزارتخانه از انجام  این کار خودداری کردند و همین مساله باعث شد اشغالگران آنها را به زور بیرون کنند.
معاون وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین افزود: اشغالگران قصد دارند فرشی که کف مسجد را پوشانده جهت حضور یهودی‌ها و برگزاری مراسم مذهبی جمع کنند که این اقدام به منزله هتک حرمت آشکار و علنی مکانی است که برای مسلمانان چه فلسطینی‌ها و چه سایر کشورهای جهان اسلام از قداست بالایی برخوردار است.
این مسؤول فلسطینی در ادامه از جامعه جهانی خواست به این دیوانگی و حوه برخورد اشغالگران با مقدسات مسلمانان و مسیحیان پایان دهد.
مسؤولان رژیم صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی حرم ابراهیمی را تعطیل کرده و ۱۰ روز در سال درب‌های آن را به روی نمازگزاران فلسطینی می‌بندند.
از جمله جنایات این رژیم ماجرای ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ است که یک یهودی به نام باروخ گلدشتاین به همراه تعدادی از شهرک‌نشین‌ها و ارتش این رژیم به مسجد ابراهیمی یورش برد. در این حمله ۲۹ نمازگزار به شهادت رسیده و ۱۵۰ تن دیگر از آنان زخمی شدند.
همچنین در همان سال برای اولین بار و به شکل رسمی مسجد ابراهیمی تقسیم شده و بخشی از آن به یک کنیسه تبدیل شد، به این ترتیب ۶۰ درصد از مساحت مسجد به یهودی‌ها تعلق گرفت و مابقی به عنوان مسجد برای مسلمانان باقی ماند. این دو بخش با موانع و درب‌های آهنی محکمی از یکدیگر جدا شدند و علاوه بر اینها ایست‌های نظامی برای نظارت و کنترل ایجاد شدند.
از سوی دیگر، از آغاز سال جاری تاکنون هزاران صهیونیست به مسجد الاقصی در قدس اشغالی تعرض کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس آمارهای مراکز حقوقی فلسطینی، از ابتدای ژانویه گذشته تا پایان ماه سپتامبر، ۱۷ هزار و ۸۷۸ صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کردند.
تعرضات به مسجد الاقصی طی ۲۱۴ روز انجام شده است و طی ماه‌های ژوئن و اوت تعداد بیشتری از صهیونیست‌ها به قبله نخست مسلمانان تعرض کرده‌اند به گونه‌ای که در این دو ماه ۳۴۱۰ صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند.
همزمان با تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی ۲۲۵ نفر از ساکنان قدس را از مسجد الاقصی تبعید کرده و مانع از ورود آنان به این مسجد برای نماز و عبادت شده است.
از ابتدای ماه اکتبر جاری تاکنون نیز صدها شهرک‌نشین یهودی به مسجد الاقصی تعرض کرده‌اند.
جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز نسبت به ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی و تلاش برای تغییر شرایط حاکم بر آن هشدار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش روز سه شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و نهمین سالروز جنایت اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی تاکید کرد که تلاش دشمن صهیونیستی برای تغییر شرایط حاکم بر این مسجد و تحمیل واقعیت‌های جدید بر آن بهای سنگینی برای آن در پی خواهد داشت و مقاومت فلسطین به آماده‌سازی خود برای نبرد آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهد.
در این بیانیه آمده است که سران رژیم صهیونیستی با آتش بازی می‌کنند و تجاوزات و تعرضات آنان به مسجد الاقصی پیامدهایی در پی خواهد داشت و حساب آن‌ها با مبارزان قهرمان مقاومت خواهد بود.
حماس افزود که ۲۱ شهید کشتارهای مسجد الاقصی در تاریخ ۱۹۹۰/۱۰/۸ با خون خود نوشتند که مسجد الاقصی خط قرمز است و به رغم تمامی توطئه‌ها و جنایات، کسی نخواهد توانست تغییری در آن ایجاد کند.
این جنبش ادامه مقاومت ساکنان قدس در راه دفاع از مسجد الاقصی را ستود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1