تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۱۲۰۳۸
در واکنش به انتقادها از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان؛

آذر منصوری: شورای عالی سیاستگذاری ظرفیت نقد و اصلاح دارد

۰
آذر منصوری: شورای عالی سیاستگذاری ظرفیت نقد و اصلاح دارد
کبنا ؛«آذر منصوری» روز دوشنبه در خصوص انتقاد دبیرکل حزب کارگزاران از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: نمایندگان تام‌ الاختیار همه احزاب اصلاح طلب شورای هماهنگی، عضو شورای عالی هستند و معمولا در همه جلسات به شکل فعال حضور دارند. نماینده حزب کارگزاران نیز در شورای عالی شرکت می‌کند.  
وی ادامه داد: البته نقدهایی که به شورای عالی و یا افراد می‌شود، در فضای پیشاانتخابات به خصوص با توجه به فعالیت دو دوره گذشته شورای عالی قابل پیش‌بینی بود و طبیعت کار جبهه‌ای نیز همین است.
دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان یادآور شد: آنچه که مجموعه احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب روی آن توافق دارند، حضور منسجم و مؤثر اصلاح‌طلبان در انتخابات دوم اسفندماه امسال است. البته هنوز به هیچ جمع‌بندی در خصوص نوع مشارکت در انتخابات نرسیده ایم و بحث‌ها در این زمینه ادامه دارد.
منصوری اظهار داشت: شورای عالی سیاستگذاری در حال حاضر تنها ساختار جبهه ای اصلاح طلبان است که توافق حداکثری روی آن وجود دارد. اگر قرار بر تغییر این ساختار جبهه‌ای باشد این تغییرات طبعا باید برآیند نظر جمعی اصلاح‌طلبان باشد.

انتقاد چارچوب و قواعد مشخص دارد
منصوری در پاسخ به اینکه آیا مواضع  کرباسچی به معنای خروج تدریجی کارگزاران از جبهه اصلاحات است، گفت: باید در نظر داشت انتقاد چارچوب و قواعد مشخص دارد و در شورای عالی نیز با توجه به اصلاحات و تغییراتی که در ساختار و آیین نامه صورت گرفته، ظرفیت پذیرش نقد و اصلاح افزایش پیدا کرده است. بنابراین قهر کردن یا جدا شدن نمی‌تواند توجیهی داشته باشد.
قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: اصلاح طلبان باید توجه داشته باشند که با توجه به فضایی که در کشور وجود دارد و ‌موانعی که پیش روی ما وجود دارد؛  انسجام حداقلی، ‌مقدمه برداشتن گام‌های بعدی است.  
وی اضافه کرد: همه باید کمک کنند تا تصمیمات شورای عالی شفاف و دمکراتیک گرفته شود و سعی شود تصمیمات با خطاهای کمتری همراه باشد و در نهایت این شورا پاسخگوی عملکرد خود باشد. در این فرآیند با توجه به حرکت جبهه ای، نگاه حذفی به هر فرد یا گروهی که در این جبهه حضور دارد، این انسجام را به هم خواهد زد.

رئیس دولت اصلاحات ادعای رهبری ندارد
منصوری تاکید کرد: آقای خاتمی نه ادعای رهبری اصلاحات را دارد و ‌نه در جزئیات دخالت می کند، بلکه تاکید وی بر حرکت جبهه‌ای است و تا جایی که اطلاع دارم تاکنون تاکید بر ادامه کار شورای عالی داشته اند.
این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: وی این موضوع را که چه نوع مشارکتی در انتخابات آینده خواهیم داشت و در شهرهای بزرگ و ‌کوچک چگونه عمل می کنیم و یا اساسا نوع مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات را چگونه باشد را به تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان واگذار کرده است


منبع ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1