تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۱۱۸۹۴
بعد از 10 سال؛

کهگیلویه و بویراحمد هنوز باغ موزه دفاع مقدس ندارد / ضعف مسئولان یا کمبود اعتبار؟!

۰
کهگیلویه و بویراحمد هنوز باغ موزه دفاع مقدس ندارد / ضعف مسئولان یا کمبود اعتبار؟!
کبنا ؛متأسفانه علی رغم تلاش‌هایی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، اما هنوز کارهای اساسی در این حوزه لازم است که انجام بگیرد. سیره عملی شهدا برای جوانان شاید آنچنان که باید و شاید، تبیین نشده است.  کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد باغ موزه دفاع مقدس است که با تخصیص اعتبارات ملی در سال جاری انتظار می‌رود استان صاحب باغ موزه دفاع مقدی شود.
کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت بیشترین شهدا را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب و نظام کرد اما با وجود افتخارآفرینی و رشادت‌های رزمندگان، کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد باغ موزه دفاع مقدس است.
طی نشستی در سال 87 مصوب شد که باغ موزه دفاع مقدس در کنار رودخانه بشار شهر یاسوج و در مساحت 12 هزار متر مربع احداث شود اما اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفت تا اینکه این پروژه سال گذشته کلنگ‌زنی شد.
احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از پروژه‌های مهمی است که مردم و مسوولان این استان انتظار دارند به سرانجام برسد تا جامعه و نسل پس از جنگ با رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، ایثارگران و شهیدان والا مقام این استان آشنا شوند و آن را به اذهان بسپارند.
با گذشت 10 سال از مصوب شدن احداث باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در در نشست امروز برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر خوبی از تخصیص اعتبار ملی به پروژه باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس داد که امیدواریم پایانی به همه سال‌های چشم‌انتظاری احداث این پروژه مهم باشد.
در این نشست علی شهابی‌فر ابتدا به اعتبارات بهسازی گلزارها و مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار ساماندهی گلزارها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تامین شد.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار یادمان شهدای گمنام را 900 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار برای 8 شهرستان استان تصویب و ابلاغ شده است.
وی به دغدغه نبود باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سال گذشته مبلغی برای آغاز مطالعات باغ موزه اختصاص داده شد اما خوشبختانه این پروژه به همراه پروژه چهار محال و بختیاری سال جاری در ردیف پروژه ملی قرار گرفت و مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون به استان اختصاص یافت.
این مسوول عنوان کرد: مسوولان مربوطه استان تلاش کنند تخصیص این مبلغ که در سطح ملی برای استان در نظر گرفته شده را اخذ کنند چرا که باغ موزه دفاع و مرکز فرهنگی دفاع مقدس همواره از دغدغه‌های استان بوده است.
در ادامه عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جزء استان‌ فاقد باغ موزه دفاع مقدس است، گفت: سال‌های گذشته زمین به این پروژه اختصاص داده شد اما عزمی برای جذب اعتبار و آغاز عملیات پروژه در استان وجود نداشته است.
وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار ملی پروژه باغ موزه دفاع مقدس فعال و عملیات اجرایی آن آغاز شود، ضمن اینکه پروژه نیازمند 12-13 میلیارد تومان اعتبار است و علاوه بر مبلغ اختصاص یافته شده در ردیف‌های ملی، یک میلیارد هم از استان به پروژه اختصاص داده می‌شود تا عملیات احداث پروژه در سال جاری آغاز شود
به گزارش کبنا، عملیات اجرایی باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس به دلیل نداشتن اعتبار هنوز آغاز نشده است. این پروژه دارای کد و ردیف ملی است. و اگر عملیات احداث باغ موزه آغاز شود، منابع هم به پروژه اختصاص می‌یابد. اما اینکه چرا مسئولان توکل نمی‌کنند شاید اطلاع از ضعفی که دارند، باشد. موضوعی که استاندار هم به آن اشاره کرد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با چانه‌زنی در تهران و دعوت از مسوولان کشوری منابع پروژه حوزه دفاع مقدس را جذب می‌کنیم، گفت: تا قبل از هفته دفاع مقدس خاکبرداری این مرکز شروع و عملیات اجرایی آغاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری نماینده تام‌الاختیار من است و هر خواسته‌ و تصمیمی بگیرد خواسته و تصمیم من است و انتظار دارم مسوولان استان همکاری و همراهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1