تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۵۳۷۰
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد:

طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود / پول بحران باید به زخم‌های جامعه بنشیند / اجازه کوچکترین تبعیضی را نمی‌دهم

۰
طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود / پول بحران باید به زخم‌های جامعه بنشیند / اجازه کوچکترین تبعیضی را نمی‌دهم
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه صبح امروز با حضور محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استان، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون فرماندار در دهدشت برگزار شد.
 به گزارش کبنا، وحید محمدی‌تبار امروز پنجشنبه (22 آذرماه 97) در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان از اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تقویت بنیه طبیعت خبر داد و اظهار داشت: این طرح امسال با مشارکت و حمایت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی کلید بخورد.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به برخی انتقادات به روند اجرایی کارها، بودجه‌ها و کم بود ها، گفت: تا زمانی که تفکر و شخصیت ما توسعه یافته نباشد حتی با هزاران امکانات مدرن و اعتبارات بالا، نمی‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.
وی، با بیان اینکه پول بحران باید به زخم‌های جامعه بنشیند، تصریح کرد: کهگیلویه، دیشموک، باشت، دنا، بهمئی و گچسارن و سایرحوزه ها فرقی برایمان ندارد و اعتبارات بحران صرفاً به تناسب خسارات وارده و زخم‌های جامعه توزیع خواهد شد و هیچ نگرش سیاسی، جغرافیایی و...در این باره پذیرفته نیست و اجازه نمی‌دهم کوچکترین تبعیضی در کار بحران پیش به یاد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهم‌ترین بحران احتمالی که به آن در این جلسه اشاره نشد، خشکسالی، افزایش دما، کاهش رطوبت، مدیریت منابع و مصارف آب، گرد و خاک و ... است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و تلاش کرد آسیب‌های آنرا به حداقل برسانیم.
محمدی‌تبار، با اشاره به اطلاق کهگیلویه بزرگ به این شهرستان، تصریح کرد: کهگیلویه بزرگی‌اش از نخبه پروری و بزرگانی است که درطول تاریخ داشته و الان هم در استان و سایر استان‌ها دارند.
وی، در پاسخ به درخواست بالگرد اطفای حریق، گفت: نگهداری بالگرد بیش از خرید هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست.
و هر وقت هم که لازم و ضروی باشد و شرایط قانونی اجازه دهد ما بالگرد در اختیار شهرستان قرار می‌دهیم.
محمدی‌تبار با بیان اینکه باید روی آموزش و پیشگیری کار شود و حراست از منابع طبیعی هزینه کمتری از کنترل آتش‌سوزی دارد، تصریح کرد: ما قبل از امکانات و بودجه به آموزش و فرهنگ سازی نیاز داریم و هرچه در آموزش و فرهنگ سازی بیشتر هزینه کنیم درکنترل بحران‌های احتمالی موفق تروکم هزینه‌تر خواهیم بود.
این مسؤول، از براورد خسارات وارده در پی بارندگی‌ها و ارسال به تهران خبر داد و گفت: بر اساس براورد کارشناسان مدیریت بحران سیل حدود 10 میلیارد تومان به کهگیلویه خسارت وارد کرد.
محمدی تبار گفت: مردم برای ثبت خسارات احتمالی فقط به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه کنند نه مدیریت بحران؛ و فرمانداران هر شهرستان موظف‌اند کلیه خسارات احتمالی و وارده را در تمامی بخش‌های کشاورزی زراعی باغی دامی مسکن تاسیسات جداول راهها و ... به‌صورت فنی و اعتباری در فرم‌های مربوطه تنظیم و به مدیریت بحران استان ارسال نمایند و ما هم برای پیگیری به سازمان مدیریت بحران ارسال می‌کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1