تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۴۵۱
در معارفه مدیران ستادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

دست بر روی تخلفات شهرداری‌ها در کمیسیون 100 / جلوگیری از مناقصه بحث‌برانگیز میلیاردی

۳
۰
دست بر روی تخلفات شهرداری‌ها در کمیسیون 100 / جلوگیری از مناقصه بحث‌برانگیز میلیاردی
کبنا ؛مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شوراها در بیش از ۹۵ درصد عزل و نصب‌ها دخالت دارند، برخی شهرداری‌ها در محل خدمت سکونت ندارند که قانون در این زمینه اجرا شود‌.
صبح امروز آیین تودیع و معارفه مدیران ستادی حوزه عمرانی با حضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار و آقایان عبدالکریم عزیزی به عنوان مشاور استاندار در امور شوراها، سید حسین کاظمی به عنوان مدیرکل امور شهری و شهرداری‌ها و هجیر افشون به مدیرکلی دفتر فنی منصوب شدند.
عزیز فیلی در این مراسم با اشاره به زحمات ۵ سال عبدالکریم عزیزی در حوزه شهری و شهرداری‌ها گفت: وی از مدیران موفق، پیگیر و دلسوز استان بودند و به همین دلیل به عنوان مشاور استاندار در امور شوراها منصوب شد.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سید حسین کاظمی عملکرد خوبی در دفتر فنی داشت و امروز به سمت مدیرکل امور شهری منصوب شدند با این حوزه بی ارتباط نیستند.
وی به تجربه چند ساله افشون در حوزه عمرانی اشاره کرد و‌گفت: مدیرکل جدید دفتر فنی با برنامه ریزی موجب ارتقائ پروژه‌های سطح استان شود.
فیلی عنوان کرد: حوزه عمرانی خانواده بزرگی است در این حوزه تفکیک دفاتر نداریم لذا همه کمک کنند تا خروجی اقدامات عمرانی باعث بهبود امور شود.
در ادامه این نشست عزیزی مدیرکل سابق امور شهری و شهرداری از استانداران و معاونین سابق استانداری قدردانی کرد و‌ افزود: احمدی استاندار و‌ فیلی معاون حوزه عمرانی به شوراها و امور شهرداری را مورد حمایت قرار دادند.
سید حسین کاظمی مدیرکل سابق دفتر فنی و مدیرکل جدید حوزه شهری و شهرداری‌های استانداری به حضور ۶ ساله در دفتر فنی اشاره کرد و گفت: در این مدت هیچ حقی را ناحق نکردم و اجازه هم ندادم ناحقی به حق تبدیل شود.
وی با بیان اینکه از نکوهش‌ها و مدح‌ها سرزنش و خرسند نشویم‌، افزود: مسائل قومی و قبیله‌ای و باندی در استان بیداد می‌کند اما من در کارم هیچ‌گاه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و باندی و قومی نبوده و براساس شایسته سالاری‌، دست پاکی و حافظ بیت‌المال بودن افراد را سرلوحه قرار دادیم.
کاظمی عنوان کرد: حوزه شهری به خصوص در یاسوج مشکلات عدیده‌ای را شاهد هستیم و حتی شاهد بودیم در پیاده‌رو ساخت و ساز شده که به این حوزه ورود پیدا کردیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون ماده ۹۹ و لزوم اصلاح مشکلات ماده ۱۰۰ گفت: مقابله با زمین‌خواری مورد تاکید استاندار و معاون عمرانی بوده لذا در مقابله با زمین خواری قدمی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
این مسوول عنوان کرد: هیات رسیدگی به مناقصات را تشکیل و جلوی برخی رانت‌ها گرفته شد و پول بیت‌المال برگشت داده شد. به طور مثال در زمینه مناقصه بی‌سابقه که تفاوت بین دو شرکت‌کننده 90 میلیارد تومان بود ورود کردیم و این پول به بیت المال برگشت شد، این در حالی بود که شاید نقدینگی اعتبارات شهرستان بویراحمد به 90 میلیارد تومان در سال نرسد.
کاظمی به حوزه جدید خود گریزی زد و گفت: تبیین برنامه مالی و عمرانی کارامد از وظایف اصلی شوراها است اما آنها بیشتر به دنبال مسائل شخصی هستند که از امروز وضعیت فرق می‌کند، شوراها و شهرداری‌ها هر کدام به وظایف خود عمل خواهند کرد.
وی عنوان کرد: شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها مستقیم دخالت می‌کنند در حالی که وظیفه آنها نظارت است نه دخالت.
وی با بیان اینکه حسابرسی دقیقی از شهرداری‌ها نمی‌بینم گفت: شوراها در  بیش از ۹۵ درصد عزل و نصب‌ها دخالت دارند، برخی شهرداری‌ها در محل خدمت سکونت ندارند که قانون در این زمینه اجرا شود‌.
مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداران رفت و آمد بی ضابطه به تهران دارند که این موضوع اصلاح می‌شود، ضمن اینکه به مصوبات بی سرانجام و بی‌فرجام شوراها رسیدگی می‌کنیم.
کاظمی به ترافیک شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در این زمینه مصوباتی داشتیم اما عملی نشدند که اگر برنامه‌‌ای برای شهر یاسوج نداشته باشیم تا چند سال آینده نمی‌توانیم در این شهر زندگی کنیم.
وی بر جلوگیری از رشد بی‌رویه هزینه‌های جاری شهرداری‌ها تاکید کرد و یادآور شد: در شهرداری‌ها نیروی‌های مازاد وجود دارد که این مشکل باید حل شود، همچنین کمیسیون ماده ۱۰۰ که به محل درامد شهرداری تبدیل شده و تخلفاتی را در ان شاهد هستیم باید نظام‌مند شود.
اما هجیر افشون در پایان بر ارتقائ جایگاه دفتر فنی با همکاری حوزه عمرانی تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم. براي اين صندليها كوجك است واقعن نه. بيان ولي جون به جايي وصل است بتش پست ميده بعني خدا ميدونه كه . اين پستها را نداره
سجاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تبریک ب استاندار
ادمهای مهمی را جابجا کرد
. در استانداری اومده
اینا همه حامی دارن. پستها نیستند
باید جاهایی دیگری رو هم اباد کنند...
دولت . صراطش مشخص نیست
مبارکه
بقول روحانی علی برکت الله
خدایی خیلی استانداری باحاله به به
ای واویلا ب استان...
آخی آخی
اگر د.باشید
این کارها همش .
مسعود
United States
خدا هم ميدونه كه شما براساس.يست كه اينجا دوباره پست جديد. بهت داده اند وكرنه همون پست مدير كل فني استانداري .لي جون با. در ارتباط هستيد داري پست ميكيري كه اين هم كار شايسته اي نيست و.انجناني داري نه مدرك بالايي داري
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1