تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۵۵۳۹۰
در گفت‌وگو کبنانیوز با رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، نشان اقتدار فناوری و نوآوری است /خانه‌های خلاق در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شوند / تفاهم‌نامه سه‌جانبه پارک، استانداری و سپاه فتح، انقلابی در فناوری کهگیلویه و بویراحمد به‌وجود می‌آورد

۱
۰
برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، نشان اقتدار فناوری و نوآوری است /خانه‌های خلاق در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شوند / تفاهم‌نامه سه‌جانبه پارک، استانداری و سپاه فتح، انقلابی در فناوری کهگیلویه و بویراحمد به‌وجود می‌آورد
کبنا ؛
نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار به همت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به مدت سه روز (از تاریخ 16 تا 18 آذرماه 1401) در محل مصلی شهر یاسوج برگزار شد.
محسن فرزین _رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در هفته پژوهش برگزار شود. تا باید دستاوردهای نوآوری، فناوری و پژوهش به نمایش گذاشته شوند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه، اقتدار حوزه فناوری مناطق مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند تا شهروندان از این دستاوردها بازدید کنند.
وی در ادامه یکی از اهداف این نمایشگاه را ملموس شدن حوزه فناوری و پژوهش برای مردم عنوان کرد و گفت: کشور ایران در یک دهه گذشته در حوزه تولید علم رتبه‌ای زیر 20 داشته است اما در حوزه فناوری چندان موفق نبوده است.
وی اضافه کرد: رتبه فناوری کشور در سال جاری، 53 و در سال‌های گذشته، 60، 67 و حتی قبل‌تر 100 بوده است.
فرزین تأکید کرد: وقتی می‌توان یک کشور را توسعه‌یافته نامید که حوزه فناوری و نوآوری و تولید علم با هم رتبه‌های خوبی داشته‌ باشند.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه را حضور کودکان و دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: با حضور این افراد، جرقه شکوفایی استعداد آنها زده می‌شود و برای کودک سؤال به وجود می‌آید.
وی در ادامه اظهار داشت: سپس استعدادی که شکوفا شده توسط پارک شناسایی و بعد از آن این نهاد با فراهم کردن بستر، زمینه پرورش این استعداد را فراهم می‌کند.

وی در اهمیت برگزاری این نمایشگاه تأکید کرد: بنابراین ما باید بیش از پیش به چنین نمایشگاهی بها دهیم و سعی کنیم هر سال وضعیت به مراتب بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
فرزین گفت: همین که چند مسئول ارشد استانی از نمایشگاه بازدید کنند و پتانسیل‌های این افراد را ببینند یکی از مهمترین اهداف ما برآورده شده است؛ چرا که پارک علم و فناوری هنوز برای برخی از مسئولین و مقامات استانی چندان شناخته شده نیست.
وی در تأیید این موضوع گفت: در حاشیه این نمایشگاه، یکی از مهمترین مسئولین استانی به من گفت: الأن متوجه می‌شویم که اهمیت پارک در چیست.
وی در ادامه به مهمترین چالش‌های شرکت‌های نوآور و فناور کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت و گفت: مهمترین نیاز این شرکت‌ها زمین است که باید در اختیار آنها قرار گیرد.
فرزین با مثالی در مورد یکی از شرکت‌های استانی، یکی دیگر از این چالش‌ها را مسائل حوزه بازار عنوان کرد و گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانِ پارک که در حوزه تجهیزات پزشکی کار می‌کند و به تولید انبوه نیز رسیده است قادر نبوده که این محصولات را به فروش برساند.
وی گفت: دستگاه تولیدی در حوزه اسپری‌های استنشاقی است که کارایی را به 75 درصد افزایش داده است و ما چندین بار در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و شورای رفع موانع تولید استان مصوب کردیم که این محصولات از شرکت خریداری شوند.
فرزین اضافه کرد: اگر در مرحله اول دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید خریداری کنند، پس از آن، مردم خودبه‌خود این محصولات را می‌خرند.
وی تصریح کرد: این دستگاه در خارج از کشور 98 دلار به فروش می‌رسد اما در اینجا فقط 250 هزار تومان قیمت دارد.
فرزین تأکید کرد: بنابراین بدون حمایت دستگاه‌های مختلف، شرکت شناخته نمی‌شود.
وی در خصوص اهمیت این موضوع گفت: به همین خاطر ما در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، یک واحد در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی ایجاد کرده‌ایم.
رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص تفاهم‌نامه و عقد قراردادِ شرکت‌های دانش بنیان گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ها، برای راه‌اندازی خانه‌های خلاق در استان برنامه‌هایی داریم و این خانه‌ها در آینده نزدیک ایجاد خواهند شد.
وی اضافه کرد: در یاسوج، خانه خلاق فرهنگ و هنر در تفاهم‌نامه با فرهنگ و ارشاد استان،  خانه خلاق صنایع دستی، میراث فرهنگی و موسیقی در سیسخت در تفاهم‌نامه با اداره‌کل میراث فرهنگی و همچنین در شهرستان‌های گچساران و دهدشت نیز قرار است خانه‌های خلاق ایجاد شوند.
وی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد ایران‌شناسی، مرکز تحقیات ژنتیک شهید مطهری، و ... گفت: یک تفاهم‌نامه درجه یک نیز با سپاه فتح استان و استانداری داریم که هنوز از آن رونمایی نشده، اما در آینده نزدیک آن را امضا می کنیم.
فرزین تأکید کرد: این تفاهم نامه یک انقلاب در حوزه فناوری در استان ایجاد می‌کند که جزئیات آن را در یک برنامه مفصل توضیح خواهیم داد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اهمیت فناوری و نوآوری اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه فناوری مبتنی بر پژوهش است، اما پژوهش به تنهایی نمی‌تواند در توسعه یک جامعه اثر داشته باشد و وقتی پژوهش به تولید منجر شود، همه می‌توانند اثر آن را ببینند و اساساً پژوهش برای کاربرد و ارتقای سطح زندگی است.
فرزین گفت: بنابراین در خصوص بودجه‌ای که برای پژوهش در سطح استان در نظر گرفته شده بود، در شورای پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری، تأکید کردیم که باید سهم فناوری نیز از این بودجه دیده شود.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه ملی در شهر تهران از روزهای 15 تا 25 آذرماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه شش شرکت دانش‌بنیان کهگیلویه و بویراحمدی نیز حضور خواهند داشت که یکی از اهداف شرکت‌ها در نمایشگاه تهران، علاوه بر به نمایش گذاشتن، بازاریابی محصولاتشان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
United Kingdom
بدبختی جامعه ای که که با رانت هئیت علمی شد با قومیت گرایی مدیر شد و حالا هم فقط حرف می زند
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
1