تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۷۲۶۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه مشترک شورای ائنلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی / حجت الاسلام غفاری: داناتر‌ها و آگاهان مسئولیت آگاه‌سازی مردم را در انتخابات داشته باشند /حجت الاسلام پناهی: ما بداخلاقی‌هایی در بین کاندیدا‌های مجلس می‌بینیم؛ تحمل یکدیگر را داشته باشید؛ مردم را دچار تنش نکنید + توصیه به مجریان و ناظران انتخابات

۲
کبنا ؛
جلسه مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه (شنبه 28 بهمن‌ماه 1402) جلسه مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌جسینی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه که جمعی از چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، طلاب، روحانیون و سیاسون حضور داشتند، از کاندیداتوری آیت‌الله ملک‌حسینی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام حمایت شد.
حجت الاسلام محمد غفاری رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان گفت: هم قانون جایگاه مردم را در تعیین سرنوشت خود بصورت ویژه دیده، هم اینکه خود مردم در تعیین تمشیت امور نقش خاصی دارند، این هم فرصت است و هم تهدید. یکی از نقایص این است که، بزرگترین پروژه سیاسی در کشور با گستره بالایی برگزار می‌شود، اگر اصحاب‌ اندیشه و خواص در انتخابات نقش ایفا نکنند، انتخابات می‌تواند ویرانگر اخلاق، ساختار‌ها، ایجاد فساد باشد. بنابراین به نظر می‌رسد داناتر‌ها و آگاهان مسئولیت آگاه‌سازی مردم را داشته باشند یا اینکه با وجود رسانه‌های داخل و خارج ممکن است افراد ناآگاهی بیایند و انتخابات را به سمتی ببرند که همه ضرر بکنیم، این ضرر نه در حیطه رقابت کاندیدا، بلکه در سطحی بالاتر، ممکن است باور‌ها، ارزش‌ها و هنجار‌های ما آسیب ببیند.
وی گفت: وقتی مقام معظم رهبری ۴ راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را تعیین کردند، ما باید میان رقابت و امنیت سازگاری ایجاد کنیم. آیا رقابت تا کجا باید باشد؟ امنیت چه مرز‌هایی دارد؟ آیا آزادی بیان را محدود نمی‌کند؟ مشارکت‌ها در جا‌هایی کمرنگ است و در جایی بسیار پررنگ است، بنابراین به نظر من وظیفه خواص هست که بیایند و مسیر جامعه را تنظیم کنند که انتخابات از مسیر خود خارج نشود.
حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: بحث مجلس خبرگان و کاندیداتوری حضرت آیت الله ملک حسینی است، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود، بنابراین وقتی بالاترین فرد در جامعه اسلامی از طریق انتخابات باواسطه تعیین می‌شود، باید به محتوای این انتخابات نیز همچون مشارکت بپردازیم. از جلوه‌های مشارکت مردم در مسائل مهم جامعه و امور، «انتخابات» است، تمام سیاست و دموکراسی منحصر در انتخابات نمی‌شود، اما انتخابات خیلی اثر دارد. در غرب می‌گویند حق نصب، حق نقد، حق عزل، ما در‌اندیشه دینی باید حق و تکلیف را تعیین کنیم. گاهاً بین تذهب و قبیله گرایی و شیخوخیت و... مسائل باز نشده و باید آن را باز کنیم، بنابراین در حوزه نظری و نخبگانی باید این مسائل روشن شود. انتخابات با همه خوب و بدی‌هایش اجتناب ناپذیر است و باید در ان شرکت کنیم، و وظیفه ما هست که به انتخابات خبرگان عنایت ویژه داشته باشیم.
حجت الاسلام غفاری گفت: ائتلاف تشکیلاتی است که در سطح کشور وجود دارد، ائتلاف حزب نیست، بلکه متشکل از مثلثی سه ضلعی است، یک ضلع متنفدین، بزرگان عرصه سیاست هستند، یک بخش نمایندگان و دبیران احزاب هستند، یک بخش هم با انتخابات در مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. ۸ نفر از افراد انتخابی خانمه و زیر ۴۰ سال باشند، ۸ نفر آقا و زیر ۴۰ سال باشند، ۸ نفر دیگر شرط سنی ندارد. در هر شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد این تشکیلات را دارند و از نیرو‌های ائتلاف خواهیم خواست که با ارتباط‌گیری با کانون‌های شهرستان‌ها بصورت سازمان یافته، منسجم و تشکیلاتی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان ایفای نقش کنند. همچنین عزیزان در روز انتخابات نسبت به صندوق خبرگان عنایت خاصی داشته باشند.
حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر اتفاقی که در کشور بیفتد، نیرو‌های انقلابی یک ید واحد هستند و تشکیل این جلسه نیز نمره قبولی به این تفکر است. به فضل الهی هر حضوری در صحنه مشارکت کشور نیاز باشد جریان انقلابی حضور فعال دارد.
وی بیان کرد: شورای وحدت زیر نظر جامعه روحانیت و با اشراف جامعه روحانیت تشکیل شده و چند نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی اعضای جامعه روحانیت استان هستند. شورای وحدت از دو رکن تشکیل شده، پارلمان که بیش از ۱۰۰ نفر عضو در مرکز استان دارد، شورای مرکزی که متشکل از احزابی است که همکاری با شورای وحدت را پذیرفته‌اند و اقشاری از صنف بانوان، بازایان، روحانیت و دیگر اقشار در این شورا حضور دارند. شورای وحدت در دوره انتخابات ریاست جمهوری چتر گسترده‌ای داشت و ما از کاندیدا‌ها و نمایندگان ادوار، نمایندگانی در این شورا داشتیم.
حجت الاسلام پناهی عنوان کرد: انتخاباتی در پیش رو داریم، اصل ضرورت حضور را باید برای عموم مردم تشریح کنیم، که حتی کسانی که اعتقاد به تغییر و تحول و پیشرفت دارند ولی اعتراضی نسبت به وضعیت موجود دارند، عقل به ما می‌گوید که شرکت کنیم، قهر کردن مشکلی را حل نمی‌کند. صف‌آرایی دشمنان ما دعوت به قهر و فاصله گرفتن از انتخابات می‌کنند و انقلابی‌ها و در رأس مقام معظم رهبری دعوت به حضور می‌کنند. عقل می‌گوید که خواسته دوست را بر خواسته دشمن ترجیح دهیم.
وی افزود: دو انتخابات در پیش داریم، و به نظر من انتخابات خبرگان اهمیت بیشتری دارد، اگر اشکالی در مجلس وجود داشته باشد، به بخشی از جامعه برمی گردد، ولی اگر خبرگان را کوتاه بیاییم، وضعیت فوق‌العاده حساس می‌شود. مجلس خبرگان دو وظیفه انتخاب رهبری و نظارت بر تداوم شرایط دهبری دارد.
آیت الله ملک حسینی و خانواده‌ایشان و شخص‌ایشان از نظر فضل، علم و صلاحیت لازم برای مجلس خبرگان بر همه ما روشن است. ‌ایشان از نظر علمی یک مجتهد مسلم است و ارادتمند به مقام معظم رهبری است و چون اهلیت دارد و دلسوز انقلاب است، طبیعتا در خصوص تداوم شرایط متن حوزه است. لذا باورمندانه می‌توانیم اعتماد کنیم و از همه کسانی که برنامه‌های جریان انقلابی را پیگیری می‌کنند در مجلس خبرگان با رأی بالایی حضور پیدا کنند.
وی گفت: درحضور شما نخبگان عزیز، ما بداخلاقی‌هایی در بین کاندیدا‌های مجلس می‌بینیم، در کل استان رفتار‌های متقابلی می‌بینیم. درخواست ما این است که تحمل یکدیگر را داشته باشند، خواسته ما این است که به سلامت انتخابات توجه بیشتری داشته باشید تا سلامت بیشتری در انتخابات داشته باشیم، مردم را دچار دغدغه و ناراحتی نکنند، مردم را دچار تنش نکنند. از مجریان انتخابات و ناظران انتخابات تشکر و تقدیر می کنیم که فعالیت می‌کنید و زحمت می‌کشید، اما خواسته‌ای داریم اینکه به سلامت انتخابات بیشتر توجه کنید و با توجه به بداخلاقی‌هایی که می بینید، با نظارت و اجرای بهتر جبران کنید تا سلامت انتخابات رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان برای پست های دولتی ساخته شده اند که پاسخگویی نکنند نه برای دولت داری که باید پاسخگوی عملکردی باشند
Spain
وای به حال حوزه علمیه ای
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1